سپاهان سکوی پرتاپ استعدادها

سپاهانی‌ها تنها استنلی کی روش را در میان بهترین گلزنان لیگ ندارد بلکه برترین پاسور لیگ هم با پیراهن طلاییاین تیم اصفهانی به میدان می‌آید. در پایان هفته بیست‌وهفتم لیگ کی روش با 15 گلزده در رده نخست بهترین گلزنان لیگ قرارگرفته است.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: هم‌تیمی این بازیکن برزیلی هم با هفت پاس گل عنوان بهترین‌ پاسور لیگ را به خودش اختصاص داده است. امیر قلعه‌نویی در نقل و انتقالات پیش فصل بازیکنی را به خدمت گرفت که تعجب همه را برانگیخت. بازیکنی 22 ساله به نام محمد کریمی که پیراهن تیم خونه به خونه بابل را تن می‌کرد به سپاهان پیوست تا در لیگ هجدهم برای طلایی پوشان اصفهانی به میدان برود. حیرت اغلب کارشناسان‌هم بیشتر بر این موضوع استوار بود که قلعه‌نویی عادت ندارد بازیکن جوان و بی‌تجربه را جذب کند پس بر چه اساسی سراغ محمد کریمی رفته است؟ حالا که بیست‌وهفت هفته از لیگ سپری‌شده می‌توان اصرار سرمربی سپاهان برای جذب محمد کریمی را تا حدودی درک کرد. این بازیکن هفت پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش مهیا کرده و عنوان بهترین پاسور تیمش را فعلا در اختیار دارد.

کریمی در هفت بازی چهار پاس گل داد

محمد کریمی از هفته دوم لیگ و بازی مقابل سپیدرود برای سپاهان به میدان آمد. او در این دیدار از ابتدا به بازی گرفته شد و توانست یک پاس گل برای هم‌قطارانش فراهم کند. کریمی در این بازی 90 دقیقه در زمین ماند و تعویض نشد. درخشش هافبک جوان سپاهان عاملی شد تا قلعه‌نویی در بازی هفته بعد مقابل پیکان دوباره به این بازیکن اهل ساری میدان بدهد. کریمی در بازی با پیکان‌ هم 85 دقیقه در میدان بود و سپس جایش را به میلاد سرلک داد. کریمی هفته بعد در شهرآورد فوتبال اصفهان ‌هم از همان ابتدا در ترکیب تیمش قرار گرفت و دومین پاس گل فصلش را داد تا همه مجذوب هنرنمایی این بازیکن جوان شوند. او همچون بازی مقابل پیکان در دقیقه 74 از بازی بیرون آمد تا میلاد سرلک وارد زمین شود. کریمی در بازی هفته پنجم مقابل تراکتورسازی 79 دقیقه در بازی بود و سومین پاس گل فصل را داد تا توانایی فنی خودش را بیشتر به رخ بکشد. کریمی در هفته ششم و بازی مقابل پارس جنوبی یک پاس گل حیاتی برای استنلی کی روش فراهم کرد تا سپاهانی‌ها از شکستی خارج از خانه فرار کنند. آن دیدار تا دقیقه 95 با برتری دو بر یک شاگردان مهدی تارتار دنبال می‌شد و درحالی‌که به نظر می‌رسید تیم جنوبی برنده بازی شود ارسال کرنر محمد کریمی با ضربه سر کی روش توام شد تا طلایی پوشان اصفهانی بدون امتیاز شهر جم را ترک نکنند. محمد کریمی در هفته هفتم و بازی مقابل فولاد خوزستان ‌هم 85 دقیقه بازی کرد و جایش را به را ولادیمیر کومان مجارستانی داد. او در دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان ‌هم 69 دقیقه در زمین حاضر بود و همچون بازی قبل با کومان تعویض شد. کریمی در نیم‌فصل یک پاس گل هم در بازی با سایپا برای کی روش فراهم کرد تا با چهار پاس گل عنوان دومین پاسور لیگ را به خود اختصاص دهد. در نیم‌فصل دوم هم کریمی تاکنون تنها در بازی با سایپا دو پاس گل داد تا درمجموع با هفت پاس گل نشان دهد چه بازیکن ارزشمندی است.

کومان به کریمی نرسید

امیر قلعه‌نویی پس‌ازاینکه فهمید رسول نوید کیا را به دلیل آسیب‌دیدگی در هفته‌های ابتدایی لیگ در اختیار ندارد به دنبال جذب یک هافبک طراح در میانه میدان رفت. او هرچند محمد کریمی را برای برطرف کردن این ضعف جذب کرد اما برای اطمینان بیشتر ولادیمیر کومان مجارستانی را هم به خدمت گرفت تا در طول فصل دچار مشکل نشود. کومان در روزهای واپسین تمرینات پیش فصل به اردوی طلایی پوشان اضافه شد تا به همین دلیل حضور در هفته‌های ابتدایی را از دست بدهد؛ البته قلعه‌نویی از این بازیکن در هفته دوم و در دیدار برابر پیکان از دقیقه 78 استفاده کرد ولی نمایش خوب شهباززاده و کریمی در میانه میدان و عدم آمادگی کومان باعث شد تا این بازیکن تا دیدار جام حذفی برابر شهرداری ماهشهر دیگری فرصتی برای حضور در زمین پیدا نکند. در نخستین دیدار جام حذفی البته این بازیکن با توجه به مصدومیت خفیف کریمی وارد زمین شد تا تنها تغییر سپاهان نسبت به دیدارهای لیگ را شکل دهد و در طول بازی هم نمایش امیدوارکننده‌ای داشت. این بازیکن که تجربه بازی در تیم‌های مطرحی نظیر سمپدوریا و موناکو را دارد و در تمام رده‌های سنی مجارستان ‌هم‌بازی کرده، با اعتمادبه‌نفس بالایی در زمین به توپ ضربه می‌زد و علیرغم اینکه قلعه‌نویی او را در نیمه دوم با بختیار رحمانی تعویض کرد ولی به نظر می‌رسد از این به بعد دربازی‌های لیگ بیشتر شاهد حضور این بازیکن در میدان باشیم که این‌گونه نیز شد. قلعه‌نویی در بازی بعدی سپاهان مقابل نساجی در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی کومان را به‌طور ثابت در ترکیب قرارداد و اتفاقا این هافبک مجارستانی یکی از بهترین‌های تیم سپاهان بود. البته کومان تاکنون نتوانسته همچون کریمی در نقش پاسور موفق عمل کند و هنوز هم عنوان بهترین پاسور لیگ به محمد کریمی تعلق دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار