آلودگی و گردوغبار، مهمان ناخوانده اصفهان!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از سکون هوا و احتمال افزایش آلاینده‌های جوی و پدیده گردوخاک از امروز تا شنبه هفته آینده خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر افزایش آلاینده‌های جوی، اظهار داشت: به‌علت سکون هوا از امروز تا شنبه هفته آینده احتمال افزایش آلاینده‌های جوی بسیار است.

وی افزود: آلودگی، گردوغبار و گرما باعث بروز مشکلاتی برای مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر از جمله سالمندان، خانم‌های باردار، بیماران قلبی و ریوی می‌شود لذا از مردم درخواست می‌شود تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه به دستگاه‌های ذی‌ربط توصیه‌های لازم شده است، گفت: مقرر شد هواشناسی پیش‌بینی کند، مرکز بهداشت هم وظایف خود را انجام بدهد، محیط زیست هم ایستگاه‌های سنجش آلودگی را برای ثبت میزان آلاینده‌ها تقویت کند.

وی تصریح کرد: شهروندان از تردد غیرضروری در خیابان‌ها پرهیز کنند و تعداد خودروهای تک‌سرنشین را به حداقل برسانند تا از میزان آلاینده‌ها کاسته شود.

شیشه‌فروش ادامه داد: در راستای کاهش آلودگی از کوره‌پزخانه‌های اطراف شهر درخواست شده که طی این چند روز فعالیت خود را به حداقل برسانند.

وی با اشاره به تعطیلات پیشِ‌رو، اظهار داشت: تدابیر لازم برای پیشگیری از تصادفات جاده‌ای به‌علت احتمال افزایش سفرها، با دستگاه‌های مختلف انجام شده و به فرمانداری‌ها اعلام شد تا از دستگاه‌های اجرایی برای کمک به پلیس راه و تقویت حضور در جاده‌ها به‌منظور پیشگیری از تصادفات اقدام کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار