جنگ هفتادودو ملت

هفته بیست و نهم لیگ برتر امشب با برگزاری هشت دیدار هم‌زمان برگزار شد. هفته‌ای سرنوشت‌ساز که شاید تکلیف تیم قهرمان، سهمیه آسیا و تیم‌های سقوط کرده را مشخص کند. در این هفته از رقابت‌ها بازی تیم‌های سپاهان با پدیده و پرسپولیس با ماشین‌سازی مهم‌ترین بازی‌های امشب لیگ برتر محسوب می‌شوند چراکه نتیجه پایانی این دو بازی می‌تواند از قهرمانی لیگ هجدهم رونمایی کند.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: البته ممکن است نتایج به‌گونه‌ای رقم‌زده شود که کار به هفته پایانی بکشد. به‌طور مثال اگر طلایی پوشان اصفهانی مقابل سرخ‌پوشان مشهدی موفق به کسب پیروزی نشوند و پرسپولیسی‌ها بتواند ماشین‌سازی را با شکست بدرقه کنند آن زمان قهرمانی شاگردان برانکو یک هفته مانده به‌پایان رقابت‌ها قطعی خواهد شد. هر نتیجه‌ای جز این در دو بازی سرنوشت‌ساز لیگ به دست آید معادلات قهرمانی را همچنان پابرجا نگه خواهد داشت. دیگر بازی‌های این هفته هم برای کسب سهمیه و پایین جدول برای فرار از سقوط سخت و نفس‌گیر خواهد بود. به‌طور مثال در حال حاضر تیم‌هایی همچون استقلال و پدیده نه‌تنها از شانس قهرمانی برخوردارند بلکه برای به دست آوردن سهمیه آسیایی هم می‌جنگند. حتی تراکتورسازی هم نیم‌نگاهی به حضور در معتبرترین لیگ باشگاهی قاره کهن دارد. در پایین جدول هم استقلال خوزستان و سپیدرود رشت برای فرار از سقوط آخرین تیرهای در ترکش را رها می‌کنند بلکه یکی کارگر واقع شود.

دشوارترین بازی فصل پیش روی سپاهان

شاگردان امیر قلعه‌نویی امشب یکی از دشوارترین بازی‌های فصل را پیش رودارند. نبرد با پدیده‌ای که یکی از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شود و برای گرفتن سهمیه آسیایی به آب‌وآتش می‌زند. حریف مشهدی سپاهان با هدایت یحیی گل محمدی نیم‌فصل را هم امتیاز با سپاهان و پرسپولیس به پیان رساند و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نایب‌قهرمان شد. در نیم‌فصل دوم هم هرچند پدیده در مقطعی از فصل دچار مشکل شد اما در این هفته‌های پایانی با نتایجی که به دست آورد دوباره در کورس قهرمانی قرار گرفت و حالا این شانس را دارد که با شکست سپاهان خودش را یک‌قدمی کسب سهمیه آسیایی ببیند. سرخ‌پوشان مشهدی حتی بروی کاغذ از بخت قهرمانی هم برخوردارند و اگر در دو هفته پایانی شش امتیاز به دست آوردند و پرسپولیس و سپاهان با شکست زمین‌بازی را ترک کنند همچون فصل پانزدهم که استقلال خوزستان عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد، در میان شگفتی جام قهرمانی را بالای سر ببرند. البته رقم خوردن چنین شرایطی بسیار دور از انتظار خواهد بود و به نظر می‌رسد شاگردان یحیی گل محمدی برای گرفتن سهمیه آسیایی دندان‌تیز کرده باشند. از آن‌طرف طلایی پوشان اصفهانی که فاصله پنج امتیازی با پرسپولیس را به سه امتیاز کاهش داده‌اند همه چشم امیدشان به دیدار امشب دوخته‌شده است. آن‌ها اگر امشب با دست‌پر زمین را ترک کنند و پرسپولیسی‌ها هم مقابل ماشین‌سازی شکست بخورند آن زمان به قهرمانی در لیگ هجدهم بسیار نزدیک خواهند شد. چنین شرایط شاگردان امیر قلعه‌نویی را به صدر جدول خواهد رساند و هفته پایانی برای طلایی پوشان اصفهانی می‌تواند پیام‌آور خوشبختی باشد. هر نتیجه‌ای جز این برای سپاهانی‌ها را از قهرمانی دور خواهد کرد و آن زمان باید چشم به اتفاقات هفته سی‌ام بدوزند. بر این اساس بازی امشب تیم‌های پدیده و سپاهان نبرد مرگ وزندگی برای تیم‌هایی خواهد بود که از همان هفته ابتدایی پا به‌پای هم پیش آمدند و حالا در یک دوئل تاریخی باید یکی زودتر دیگری را از سر راه بردارد. طبیعی چنین شرایطی شبی پراضطراب را برای هواداران دو تیم رقم خواهد زد و به نظر می‌رسد در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد فوتبالی جان‌دارو پربرخورد را شاهد باشیم.

تلاش سپیدرود و نفت مسجدسلیمان برای بقا

در دیگر بازی‌های این هفته از رقابت چند دیدار را هم می‌توان بازی‌های حساسی قلمداد کرد. نبرد ذوب‌آهن با فولاد و یا سپیدرود رشت با نساجی مازندران بازی‌هایی جذابی به شمار می‌آیند. بازی‌هایی که برای کسب رتبه ششم و فرار از سقوط به لیگ دسته یک برگزار می‌شود. در حال حاضر فولاد و ذوب‌آهن بافاصله یک امتیاز در رتبه ششم و هفتم جدول قرار دارند و تیم پیروز این بازی شانس بیشتری برای کسب عنوان ششمی جدول خواهد داشت. در پایین جدول هم نفت مسجدسلیمان و سپیدرود رشت برای فرار از منطقه سقوط دست به هر کاری خواهند زد.دو تیمی که بافاصله یک امتیاز به ترتیب رتبه‌های چهاردهم پانزدهم را در اختیاردارند. تاکنون تنها سقوط استقلال اهواز به لیگ دسته یک قطعی شده است و یکی از این دو تیم هم باید با لیگ برتر خداحافظی کنند. بر این اساس جدا از بازی سپیدرود با نساجی دیدار پیکان با نفت مسجد سلمیان هم از اهمیت خاصی برخوردار است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار