سه مدرسه ناحیه یک آموزش و پرورش اصفهان تخریبی است

در این ناحیه سه مدرسه برای سال تحصیلی جدید اجازه ورود دانش‌آموز ندارند این در حالی است که متاسفانه امکان انتقال این مدارس به جای دیگر هم وجود ندارد.

زهرا قجاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مشکلات فضای آموزشی ناحیه ۱ شهر اصفهان، اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از مدارس این ناحیه اوقافی و در آستانه خطرآفرین شدن هستند که مجبور به تخلیه آنها هستیم، اما هیچ امکانی برای تخریب و بازسازی این مدارس وجود ندارد.
وی در خصوص از دست دادن فضای مدارس در صورت بازسازی آنها تصریح کرد: برخی مدارس این ناحیه به شدت فرسوده هستند، اما اگر بخواهیم این مدارس را تخریب و نوسازی کنیم بخش قابل توجهی از فضای فیزیکی محل را به دلیل رعایت قوانین شهرداری از دست خواهیم داد و متراژ آنها تا حدی پایین می‌آید که دیگر امکان استفاده از آن به عنوان مکان آموزشی وجود نخواهد داشت.
مدیر ناحیه یک آموزش‌وپرورش با تاکید بر اینکه در این ناحیه سه مدرسه برای سال تحصیلی جدید اجازه ورود دانش‌آموز ندارند، تصریح کرد: در این ناحیه، سه مدرسه که جزء مدارس پرجمعیت ما هستند از طرف اداره نوسازی مدارس خطرآفرین تشخیص داده شده است که متاسفانه امکان انتقال این مدارس به جای دیگر هم نیست.
قجاوند با اشاره به اینکه نیازمند همکاری بیشتر اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس هستیم، افزود: امیدواریم مدارسی که در پایان عملیات احداث و نوسازی هستند را به سال تحصیلی جدید برسانیم وگرنه مجبوریم به فکر دو نوبته شدن مدارس این ناحیه باشیم.
وی در خصوص مشکلات دو نوبته شدن مدارس گفت: دو نوبته شدن باعث فشار به مدارس ابتدایی خواهد شد و در صورت دونوبته شدن مدارس در این ناحیه ترافیک بسیار زیادی در نقاط اصلی شهر ایجاد می‌شود که این امر خود معضل بزرگی در ناحیه یک خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار