اهدای ۹۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان اصفهان در سال ۹۷

با وجود گرانی کاغذ و افزایش قیمت کتاب، سال گذشته ناشران و مردم ۹۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان اصفهان اهداء کردند.

امیر هلاکویی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با وجود گران شدن کاغذ و افزایش قیمت کتاب، سال گذشته نیز همانند سال‌های قبل شاهد کمک قابل توجه ناشران و مردم به اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان در زمینه اهدای کتاب بودیم.
طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های استان اصفهان از مردادماه اجرایی می‌شود
وی با بیان اینکه در سال ۹۷ حدود ۹۰ هزار جلد کتاب به شکل رایگان توسط مردم و ناشران به کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان اهدا شد، بیان داشت: طرح جدید اهدای کتاب به کتابخانه‌های استان اصفهان از مردادماه امسال اجرایی می‌شود که برآورد ما برای این دوره از طرح اهدای کتاب دریافت ۳۰۰ هزار جلد کتاب است.
سرپرست کتابخانه‌های استان اصفهان ابراز داشت: از جمله حوزه‌های فعالیتی اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان حوزه فرهنگی است و اعتقاد ما در این حوزه این است که کتابخانه‌های عمومی تنهای مکانی برای دریافت و بازگرداندن کتاب نیستند.
وی با اشاره به اینکه بر این اساس فعالیت‌های مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی در استان اصفهان تعریف شده است، بیان داشت: ایجاد و نهادینه سازی دو ویژگی مهم انگیزه و مهارت در حوزه فرهنگی همواره مدنظر ما بوده است و بر این اساس برگزاری نشست‌های کتابخوان، جلسات نقد بررسی و قصه گویی، بلند خوانی، سیرهای مطالعاتی و جلسات قرآن و نهج‌البلاغه و برگزاری جلسات آموزشی در مناطق محروم به ویژه در حوزه کتاب و کتاب خوانی در طول سال گذشته برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.
۲۰۰ هزار عضو فعال در کتابخانه‌های استان اصفهان داریم
هلاکویی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰۰ هزار عضو فعال در کتابخانه‌های استان اصفهان داریم، گفت: استان اصفهان در سال ۹۷ یا اجرای ۱۵ هزار برنامه فرهنگی رتبه نخست را در میان کتابخانه‌های سطح کشور به لحاظ اجرای برنامه‌های فرهنگی کسب کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار