راه اندازی ۲۵۰ خانه هلال در استان اصفهان

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان از راه‌اندازی ۲۵۰ خانه هلال در سطح استان تا پایان سال به منظور افزایش توانمندی مردم برای مقابله با حوادث غیرمترقبه خبر داد.

علی‌محمد هاشمی با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های هلال احمر در روستاها، محلات و شهرهای استان، اظهار داشت: این خانه‌ها در شهرها و روستاهای بالای 500 نفر جمعیت با محوریت دهیاران و شهرداران ایجاد می‌شود.
وی افزود: به هر حال حادثه اتفاق می‌افتد و کل دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که اگر مردم توانمند شوند، می‌توانند خسارت ناشی از هر گونه حادثه را اعم از جانی و مالی به حداقل برسانند.
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه قرار شده خانه‌های هلال در متن جامعه قرار گیرد، گفت: به دنبال این هستیم که در روستاها و محلات، افراد را توانمند کنیم و محلی به صورت دهیاری، فرمانداری، فرهنگ‌سرا و هر مکان مناسب دیگری در محلات را برای آموزش مردم در نظر بگیریم.
وی تصریح کرد: مسئولان شاخه امداد و نجات در دو گروه زیر 29 سال و بالای 29 سال افراد را جذب می‌کنند و تیم‌های کنشگر محلی را تشکیل و سپس آموزش می‌دهند.
هاشمی ادامه داد: آموزش‌ها شامل آشنایی با حوادث و نحوه برخورد با آنهاست و در حقیقت ارتباط با مردم محلات و جایی که هلال احمر وجود ندارد را خانه‌های هلال به عهده می‌گیرند.
وی با اشاره به ترویج اقدامات عام المنفعه در زمان غیر بحران، اظهار داشت: هلال احمر در مواقع غیر بحران هم اقدام به فعالیت‌های زیادی می‌کند، به عنوان مثال طرح "همای رحمت" و "فرشتگان رحمت" را در ماه رمضان و عید نوروز دارد که براین اساس اقدام به ارسال بسته‌های غذایی برای نیازمندان می‌کند.
هاشمی افزود: تاکنون 146 خانه داوطلبان در استان اصفهان ایجاد شده که درصدد تبدیل آنها به خانه‌های هلال هستیم و سعی داریم تا پایان سال نزدیک به 250 خانه هلال در سطح استان راه‌اندازی کرده و تا پایان برنامه ششم توسعه، روستاهای بالای 500 نفر را پوشش و جامعه را به سمت توانمند شدن در مواقع بحران و حوادث پیش ببریم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 20 خانه هلال در سطح استان فعال است که ساختار خانه‌های داوطلبان به سمت خانه‌های هلال شدن هست و این تعداد رو به افزایش است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار