افتتاح دو کارگاه بافته‌های داری در مرکز سمیرم

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان از افتتاح دو کارگاه بافته‌های داری همچون گلیم، جاجیم و گبه در سمیرم خبر داد.

افتتاح دو کارگاه بافته‌های داری در مرکز سمیرم

سعید سلیمانیان در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به عجین بودن بافته‌های داری با متن زندگی مردم شهرستان تصریح کرد: با همت هنرمندان و همکاری اداره میراث فرهنگی سمیرم دو کارگاه بافته‌های داری برای اولین بار در مرکز این شهرستان افتتاح شد.

سلیمانیان با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان سال جهش تولید افزود: این دو کارگاه در مجموع به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای ۳۱ نفر اشتغالزایی دارد که امیدواریم با گسترش بهتر این کارگاه‌ها بتوانیم اشتغالزایی و تولید را بیشتر کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان در همین رابطه خاطر نشان کرد: میزان هزینه اولیه برای راه اندازی این دو کارگاه بالغ بر چهارصد و ۵۰ میلیون ریال بوده است.


وی با اشاره به همکاری پیشکسوتان این حوزه برای آموزش و زنده کردن این حرفه تاکید کرد: این اقدام پیشکسوتان برای آموزش جوانان خوش ذوق باعث شده است تا این هنرمندان جوان کار را به صورت تکنیکی و استاندارهای روز انجام بدهند و همچنین موفق به کسب نشان ملی شوند.

سلیمانیان در نهایت با اشاره به وجود ظرفیت جهانی شدن شهرستان سمیرم گفت: اگر هنرمندان در بحث بافته‌های داری کارگاه‌های خود را راه اندازی کنند ما دنبال جهانی شدن این هنر خواهیم بود.


وی در همین رابطه افزود: اگر هنرمندان همکاری کنند ما نیز در بحث پرداخت وام و تسهیلات مناسب در این رابطه پیگیر خواهیم بود و با آنها همکاری می کنیم.

وی با اشاره به فراگیری کرونا و کاهش مسافرت‌ها اظهار کرد: تولید کنندگان علاوه بر استانداردسازی محصولات باید به سمت ایجاد بسترهای فروش‌ اینترنتی نیز بروند.

به گزارش ایمنا ، هنرمندان شهرستان با اشاره به وجود مشکلات عدیده در رابطه با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خود، از مسئولان خواستند تا به این موضوع رسیدگی شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار