احتمال پر شدن سد وجود ندارد

به دلیل اینکه علاوه بر آبگیری سد زاینده‌رود به‌صورت همزمان مصرف آب در بخش‌های مختلف وجود دارد، احتمال پر شدن سد زاینده‌رود وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، حسن ساسانی با اشاره به آخرین وضعیت سد زاینده‌رود، اظهار کرد: در حال حاضر ورودی سد زاینده‌رود 178 و خروجی آن 93 مترمکعب بر ثانیه است، همچنین ذخیره مخزن سد زاینده‌رود 646 میلیون مترمکعب است.
وی افزود: مجموع کل بارش‌ها در سرچشمه زاینده‌رود از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 2135 میلیمتر است.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در خصوص ورودی آب به سد زاینده‌رود با توجه به آب شدن برف‌ها، گفت: ورودی سد بین بازه 160 تا 175 مترمکعب بر ثانیه است و این موضوع بیانگر پشتوانه بارش‌های برف در سال آبی جاری است که اکنون ذوب شده و به صورت پیوسته به سمت حوضه زاینده‌رود می‌آید.
ساسانی ظهار کرد: به دلیل اینکه علاوه بر آبگیری سد زاینده‌رود به‌صورت همزمان مصرف آب در بخش‌های مختلف وجود دارد، احتمال پر شدن سد زاینده‌رود وجود ندارد و با توجه به برنامه منابع و مصارف که شرکت آب منطقه‌ای تأمین‌کننده آب شرب، کشاورزی و صنعت است، سد زاینده‌رود سرریز نخواهد شد، اما اگر مصرف آب نداشتیم احتمال پر شدن سد زاینده‌رود وجود داشت.
وی در خصوص اینکه سال گذشته محدودیت‌هایی در تحویل آب از سد زاینده‌رود وجود داشت، گفت: برنامه ابلاغی تأمین آب در سال جاری نسبت به سال گذشته سختگیرانه نیست، البته مطابق برنامه منابع و مصارف، ضرورت صرفه‌جویی آب در بخش شرب، صنعت و کشاورزی وجود دارد.
ساسانی در خصوص برنامه تأمین آب باغات غرب اصفهان بعد از 20 خرداد ماه، اظهار کرد: در برنامه، میزان آبی برای آبیاری باغات پیش‌بینی‌شده است، البته هنوز برنامه اجرایی آن تدوین نشده و با این وجود همانند سال‌های گذشته طی هشت روز در هر ماه میزان آبی برای آبیاری باغات غرب اصفهان تحویل داده می‌شود.
وی تصریح کرد: هرگونه تغییر در برنامه نیازمند تشکیل جلسه در شورای عالی حوضه آبریز زاینده‌رود است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار