معرفی شرکت شهدینه آران هشت بهشت + معرفی محصولات گلشهد اصفهان

شرکت شهدینه آران هشت بهشت (سهامی خاص) در سال 1389 توسط سهامداران در زمینی به مساحت 40 هکتار تأسیس و در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری استان اصفهان  مورخه 1389/11/17 به ثبت رسید.

معرفی شرکت شهدینه آران هشت بهشت + معرفی محصولات گلشهد اصفهان

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در تاریخ 1392/06/05 جهت محصول اصلی فروکتوز و شربت فروکتوز و محصولات جانبی گلوتن، روغن و مکمل خوراک دام تولیدی از ذرت به ظرفیت سالیانه به ترتیب 75000 تن، 5000 تن ، 2300 تن و 22000 تن جواز تأسيس صادر نموده است . لذا این شرکت با خرید دستگاه های پیشرفته، مدرن و بروز دنیا از کشور آلمان در حال احداث می باشد که به حول و قوه الهی در اوایل سال 1397 به بهره برداری خواهد رسید .

شربت فروکتوز شربت فروکتوز گلشهد اصفهان
شربت های ذرت با فروکتوز بالا (High-fructose corn syrup (HFCS) مایع قندی، بدون رنگ، شفاف، دارای مزه شیرین و نوع خاصی از شیرین کننده های ذرت می باشند که بخشی از دکستروز موجود در آن ها به صورت آنزیمی به فروکتوز تبدیل می شود و با انجام این عملیات میزان شیرینی نیز دو برابر خواهد شد. تولید شربتی با فروکتوز زیاد، یکی از دستاوردهای مهم در صنعت تولید شربت ذرت است که چنین شربتی از نظر شیرینی می تواند مشابه ساکاروز باشد.
تولید شربت ذرت یا شربت گلوکز یکی از فرآوردهای نشاسته است که دارای کاربرد وسیعی در صنایع غذایی می باشد. شربت های گلوکز را می توان به عنوان مهمترین مواد افزودنی قندی چند منظوره تلقی نمود.کمسیون اقتصادی اروپا شربت گلوکز را محصول آبی تصفیه شده و تغلیظ شده گلوکز، مالتوز و پلیمرهای گلوکز تعریف کرده است که از هیدرولیز قسمتی و کنترل شده نشاسته بدست می آید. از دیدگاه کمیته غذایی کدکس نیز شربت گلوکز محصول خالص شده ساکاریدهای مغذی حاصل از نشاسته تعریف شده است. لذا می توان شربت های گلوکز را به عنوان فرآورده های هیدرولیز نشاسته تلقی نمود. در حدود 70 درصد نشاسته تولید شده در جهان به شیرین کننده های گلوکزی تبدیل می گردد. در واقع قدمت محصولات حاصل از هیدرولیز نشاسته به قدمت حیات بر می گردد چرا که وقتی نشاسته خورده شود فرآیندهای اسید و آنزیمی موجود در سیستم گوارش این ماکرومولکول را به گلوکز تبدیل می نماید. این فرآیند هضم , مشابه تولید امروزه صنعت شیرین کننده های نشاسته ای است. نشاسته تنها ماده اولیه لازم برای تولیدصنعتی و انبوه انواع متنوعی از شیرین کننده های موسوم به شربت های گلوکز می باشد. نشاسته بعد از سلولز فراوان ترین ترکیب آلی در طبیعت است که نقش مهمی را در تغذیه انسان ایفا می کند. در طی دهه های اخیر اهمیت آن به عنوان ماده اولیه در صنعت در بسیاری از کاربردها بیش از پیش افزایش یافته است. صنعت استحصال نشاسته از غلات یکی از صنایع مادر در صنعت غذا به شمار می آید. در کشورهای پیشرفته نشاسته را بیشتر به عنوان ماده اولیه در طیف گسترده ای از محصولات دیگر از جمله شیرین کننده های جایگزین ساکارز یا همان شکر در صنعت غذا استفاده می کنند.
این امر امکان رقابت شربت های گلوکز با شکر ( ساکاروز) را محدودتر کرده چرا که ساکاروز 3 تا 4 برابر شیرین تر از انواع معمولی شربت های هیدرولیز نشاسته است. اما امکان ایزومره کردن شربت های گلوکز با DE بالاتر به شربت های با فروکتوز بالا که شیرینی بیشتری دارند باعث شده است که محصولات اخیر به عنوان مواد افزودنی عمده اقتصادی در صنایع نوشابه سازی مطرح گردند. عامل کلیدی در موفقیت چشمگیر این شربت ها به عنوان مواد افزودنی غذایی، قابلیت انعطاف آن ها در موارد مختلف کابردشان از قبیل ایجاد فشار اسمزی ( برای اهداف نگهداری غذا) ویسکوزیته، شیرین کنندگی، اثرات واکنش مایلارد، نقش بسیار مهم در کنترل کریستالیزاسیون ساکاروز، جلوگیری از ایجاد کف، تامین جلای سطحی محصولات، کنترل دمای انجماد و کنترل تخمیر می باشد.
مراحل تولید شربت فروکتوز
ابتدا هیدرولیز کامل نشاسته به گلوکز تبدیل می شود. سپس محلول گلوکز از ستون های که در آن آنزیم گلوکز ایزومراز تثبیت گردیده است عبور داده می شود که طی آن بخشی از گلوکز به فروکتوز تبدیل می گردد. محصول بدست آمده که شربت ذرت با فروکتوز بالا (High-fructose corn syrup (HFCS) نامیده می شود حاوی 58 درصد گلوکز و 42 درصد فروکتوز می باشد. برای تولید شربتی با فروکتوز بیشتر که در مواردی مورد نیاز است ( مثل نوشابه های گاز دار که در آن ها از شربتی با تقریبا 55 درصد فروکتوز استفاده می گردد) شربت حاصله از بستری از رزین تبادل کننده یون عبور داده می شود که این رزین ها فروکتوز را به خود می گیرد و پس از جدا کردن آن میتوان شربتی با فروکتوز بالاتر تهیه کرد.
موارد استفاده از شربت فروکتوز
فروکتوز به دلیل داشتن خواصی از قبیل سهولت متابولیسم، تشدید طعم، قوام دهندگی و ویژگی های تکنولوژیکی متعدد آن در صنایع قنادی، کنسرو سازی، نوشابه سازی و تهیه مرباجات و ... بکار می رود. این شربت به علت قدرت شیرین کنندگی بالایی که دارد در این محصولات بدون کاستن از ارزش طعمی، میزان کالری آن را نیز کاهش می دهد. آمادگی و استعداد فیزیولوژیک فروکتوز برای تحت واکنش قرار گرفتن، آن را به عنوان یک قند قوی متابولیسم مطرح می کند. فروکتوز همچنین در صنایع چرم و پوست، نساجی، کاغذ سازی، تهیه لوازم آرایشی مناسب است.

گلوتن ذرت گلوتن ذرت گلشهد اصفهان
مواد جهت خشکاندن مخلوط کرد. این محصول عمدتا به عنوان جزء پروتئینی جیره های غذایی دام مورد استفاده قرار می گیرد که در این صورت خشک کردن آن بایستی همراه با اجزاء فیبری صورت گیرد با این حال ارزش آن به عنوان منبع انرژی و پروتئین بالا در خوراک، تولید جداگانه آن را نیز توجیه می کند. این ماده معمولا با میزان پروتئین 60% بر اساس تجارت فروخته می شود.
معمولا آنالیز آن به صورت زیر میباشد:
پروتئین 69% بر اساس وزن خشک
نشاسته 19% بر اساس وزن خشک
روغن 3% بر اساس وزن خشک
رطوبت 12-10%
مواد مغذی این ماده پودر شکل، بسیار بالا بوده و در حدود 55 درصد به آهستگی در شکمبه حیوان تجزیه و در روده ها تا 90 درصد قابل جذب است. اسید های آمینه از قبیل گلایسین، لوسین، فنیل آلانین، والین و تیروسین این ماده در رشد و نمو بافت دام ها نقش چشمگیری دارد. این محصول یکی از بهترین منابع پروتئین جهت افزودن به خوراک دام و طیور و آبزیان و جایگزین مناسب برای سویا و پودر ماهی می باشد، سلولز، نشاسته و روغن از ترکیبات دیگر موجود در این خوراک دام است. این محصول قابلیت هضم بالایی داشته و انرژی متابولیسمی آن از ذرت بیشتر می باشد. همچنین گلوتن به عنوان یک منبع عالی کاروتن و گزانتوفیل باشد. گزانتوفیل ماده زرد رنگ مرتبط با ویتامین A بوده که محصول را به خصوص از نظر جزء سازنده خوراک ماکیان مفید می سازد و می تواند در گوشت دام و زرده تخم مرغ موثر باشد.
فواید مصرف :
افزایش و حفظ تولید شیر در گاوهای پر تولید
خوش خوراکی جیره و تولید شیر بدون بو در مقایسه با پودر ماهی در جیره های مشابه
ایجاد تنوع در جیره دام و طیور
انرژی متابولیسم و قابلیت هضم بالا (1کیلوگرم گلوتن = 6کیلوگرم ذرت )


روغن ذرت

روغن ذرت گلشهد اصفهان
هدف از آسیاب اولیه دانه ذرت جداسازی اجزاء دانه (جوانه، پوسته و آندوسپرم) از همدیگر می‌باشد. جوانه بخش مهمی است که ماده جانبی با ارزشی در صنعت استحصال نشاسته ذرت محسوب می شود. روغن ذرت ارزشمندترین محصول جانبی بدست آمده از ذرت بوده که ویژگی های منحصر به فرد آن منجر به استفاده گسترده در صنایع غذایی شده است. فقدان کلسترول و مقادیر بالای اسیدهای چرب اشباع نشده از مزیت های روغن ذرت می باشد. از طرف دیگر نیز گلیسیریدهای آن حاوی اسیدهای چرب لینولئیک و لینولنیک بوده که برای بدن انسان ضروری می باشند. جوانه باید به طورکامل و با کمترین میزان خرد شدگی از دانه ذرت آزاد شود تا به مراحل بعدی فرستاده شود. جوانه های جدا شده در این مرحله وارد مراحل شست شو، آبگیری، خشک کردن و بسته بندی می¬شوند تا جهت ارسال برای روغن کشی آماده شوند. جوانه دارای 58%-50% چربی،14% پروتئین، 10% فیبر خام، 8% نشاسته، 3% خاکستر، 5/3% آب و 4% سایر ترکیبات می باشد.



خوراک دام خوراک دام گلشهد اصفهان
این محصول جانبی، باقیمانده جوانه پس از استخراج بیشتر روغن می باشد. در بعضی موارد این ماده به عنوان خوراک دام مورد استفاده قرار می گیرد. پروتئین کنجاله ذرت از تعادل تغذیه ای بهتری نسبت به خود ذرت برخوردار بوده و جهت خوراک دام و ماکیان مورد استفاده قرار می‌گیرد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار