تالار پذیرایی، کتابخانه و نمایشگاه‌های تخصصی اصفهان بازگشایی می‌شوند

استاندار اصفهان گفت: بازگشایی نمایشگاه‌های تخصصی، تالارهای پذیرایی و کتابخانه‌های عمومی با ظرفیت کم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز است.

عباس رضایی روز شنبه در حاشیه برگزاری ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری و استانداران در جمع خبرنگاران استان با اشاره به مصوبات امروز این ستاد افزود: نمایشگاه‌های تخصصی مجاز به بازگشایی همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند ولی برای عموم نبوده و با دعوت ویژه از افراد خاص بازگشایی می‌شوند.
وی با بیان اینکه تالارهای پذیرایی با ظرفیت ۵۰ درصد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به بازگشایی هستند، اظهارداشت: کتابخانه‌های عمومی با ظرفیت کم مجاز به بازگشایی هستند اما اردوهای تابستانه فرهنگی ممنوع است.
رضایی با بیان اینکه سلامت مردم برای ما اصل است، تصریح کرد: قرار شد استان‌هایی که وضعیت قرمز دارند اختیاراتی به استانداران آن‌ها داده شود.
استاندار اصفهان گفت: شرایط در برخی استان‌ها قرمز شده است و اگر به همین صورت پیش برویم ممکن است اصفهان هم قرمز شود.
وی بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی،شستن دست‌ها و رعایت فاصله گذاری فیزیکی توسط مردم این استان تاکید کرد.
استاندار اصفهان بر ایمنی جمعی تاکید و بیان کرد: ایمنی جمعی در استان اصفهان هنوز رخ نداده و باید مراقبت‌ها بیشتر باشد، سطح مراقبت‌ها متاسفانه پایین آمده است و برخی از هم استانی‌ها پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند که از مردم می‌خواهم مراقبت‌های بهداشتی را مدنظر قرار دهند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در استان امکانات و تجهیزات بهداشتی خوبی وجود دارد، ادامه داد: با توجه به شان و جایگاه مردم استان انتظار است مراقبت‌ها را جدی‌تر بگیرند.
رضایی خاطرنشان کرد: ما اولین استانی بودیم که ماسک پارچه‌ای تولید کردیم، از هم استانی‌ها می‌خواهیم حتما از ماسک استفاده کنند همچنین تلاش خواهیم کرد ماسک‌های بیشتری تولید و در اختیار مردم قرار دهیم.
وی اظهارداشت: وظیفه ما این است که ارایه خدمات را به سمت دولت الکترونیک ببریم و از مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم رعایت و تمهیدات را در نظر بگیرند.
استاندار اصفهان گفت: از همکاران پزشک انتظار داریم نوبت دهی‌ها را رعایت کنند تا تجمعات را در مراکز درمانی شاهد نباشیم.
وی از مدیران بانک‌ها خواست مراقبت‌های بهداشتی را در راس کار خود قرار دهند، افزود: برخی از واحدهای تولیدی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی لحظه‌ای کار را تعطیل نکردند.
رضایی از مردم و به ویژه افراد مسن خواست کمتر در اجتماعات حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: با همدلی و تعامل خوبی که در استان وجود دارد باید در جهت ارتقا سلامت مردم به کار ببندیم.
آمارهای وزارت بهداشت نشانگر ابتلای ۱۷۷ هزار و ۹۳۸ نفر به ویروس کرونا تا امروز است که در همین مدت هشت هزارو ۵۰۶ نفر در ایران به دلیل کرونا فوت کرده‌اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار