کاهش قیمت گوشت قرمز در اصفهان

نایب‌رئیس اتحادیه گوشت قرمز در اصفهان گفت: در حال حاضر گوشت قرمز در اصفهان چند نرخی شده است، همچنین گوشت‌های وارداتی به استان در کاهش نرخ این محصول اثرگذار بوده است.

اصغر پورباطنی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به کاهش جزئی نرخ گوشت قرمز در اصفهان، اظهار کرد: دلیل کاهش قیمت گوشت قرمز، بیشتر شدن ورود دام به اصفهان و همچنین کسادی بازار است.

او تاکید کرد: عامل مهم کاهش و ثبات نسبی نرخ گوشت در اصفهان رکود بازار است، البته با افزایش نرخ دلار و با احتمال صادرات گوسفند، قیمت گوشت قرمز دوباره افزایش خواهد یافت، از سوی دیگر هر ساله در این فصل، گوسفند فراوان‌تر است و با توجه به بارش‌های اخیر و چرای دام، عشایر دام بیشتری را برای فروش، وارد بازار می‌کنند.

نایب‌رئیس اتحادیه گوشت قرمز در اصفهان با بیان اینکه دام موردنیاز اصفهان از استان‌های کردستان، لرستان، همدان، ملایر، تبریز، ایلام تامین می‌شود، افزود: از سوی دیگر ورود دام و گوسفند از دیگر استان‌ها به اصفهان آزاد شد که این موجب کاهش قیمت گوشت قرمز در ماه رمضان شد.

او افزود: در حال حاضر گوشت قرمز در اصفهان چند نرخی شده است، همچنین گوشت‌های وارداتی به استان در کاهش نرخ این محصول اثرگذار بوده است.

پورباطنی تاکید کرد: در حال حاضر میزان ورود دام به استان با میزان نیاز مردم اصفهان برابری می‌کند و موجب کاهش دو درصدی قیمت گوشت قرمز در ماه رمضان شده است.

او با اشاره به نرخ انواع گوشت در اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر نرخ گوشت گوساله مخلوط در اصفهان 88 هزار تومان، گوشت گوساله خالص 90 هزار تومان و گوشت گوساله سفارشی 95 هزار تومان است، همچنین قیمت گوشت گوساله درجه‌دو 75 تومان و گوشت گوساله درجه یک بین 80 تا 90 هزار تومان و سفارشی آن با نرخ 100 هزار تومان توزیع می‌شود.

نایب‌رئیس اتحادیه گوشت قرمز در اصفهان ادامه داد: نرخ گوشت شتر با کوهان 90 هزار تومان و گوشت شتر بدون کوهان 100 هزار تومان است.

او در خصوص توزیع گوشت‌های وارداتی در اصفهان، گفت: حدود 6 روز پیش یک هواپیما گوشت گوسفند از قرقیزستان وارد ایران شد که از 80 تن گوشت قرمز وارداتی در استان، حدود 9 تن آن در سطح قصابی‌ها توزیع شد، همچنین بقیه گوشت وارداتی در تعاونی‌های کارمندان، فروشگاه‌های کوثر، رفاه، کوروش توزیع و موجب تنظیم بازار این ماده پروتئینی شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار