میزان شیوع تب کنگو نسبت به پارسال رشد چشمگیر ندارد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان شیوع تب کنگو نسبت به پارسال افزایش چشمگیر نداشته است گفت: طبق آخرین آمار ۳۱ نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند.

میزان شیوع تب کنگو نسبت به پارسال رشد چشمگیر ندارد

اکبر ترکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون آخرین وضعیت شیوع بیماری تب کنگو در کشور اظهار داشت: طبق آخرین آمار 31 نفر در کشور به این بیماری مبتلا شدند که 3 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.
وی افزود: آنچه که آمار بیماری تب کریمه کنگو در سال گذشته نشان می‌دهد ابتلای 62 نفر به این بیماری طی سال 95 بوده است که در این سال 6 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمان‌هایی که این بیماری بیشتر شیوع پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: براساس مقایسه‌های انجام شده بیشترین ایام شیوع این بیماری در 6 ماهه نخست سال و در فصول بهار و تابستان است.
وی با بیان اینکه مقایسه‌ها نشان می‌دهد که میزان شیوع این بیماری امسال نسبت به سال گذشته تفاوت چشمگیری نداشته است، گفت: بیماری تب کریمه کنگو تقریبا کنترل شده است و مردم نباید در این زمینه دچار ترس باشند.
ترکی با اشاره به لزوم رعایت موارد ایمنی و بهداشتی برای جلوگیری از گسترش این بیماری بیان کرد: نکات ایمنی و بهداشتی لازم که از سوی وزارت بهداشت و همچنین سازمان دامپزشکی عنوان می‌شود باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد تا با کمترین مشکل این دوره پشت سر گذاشته شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار