گاف بزرگ نبی در تشریح وضعیت صعود به جام جهانی

دبیرکل فدراسیون فوتبال از شرایط صعود تیم ملی به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی نا آگاه است.

گاف بزرگ نبی در تشریح وضعیت صعود به جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله پیش مقدماتی جام جهانی 2022 قطر نتوانست با ویلموتس نتایج قابل قبولی بگیرد و پس از 2 پیروزی مقابل کامبوج و هنگ‌کنگ، در دیدار با بحرین و عراق تن به شکست داد تا با 6 امتیاز از 4 بازی در رتبه سوم جدول قرار بگیرد و کارش برای صعود به دور بعد با اما و اگر مواجه شود.
این شرایط به قدری با انتقادات فراوان اهالی فوتبال روبرو شد که فدراسیون مجبور به قطع همکاری با ویلموتس شده و در پروسه طولانی مدت انتخاب جانشین او و با عبور از نام‌هایی مثل گل‌محمدی، دایی و قلعه‌نویی در نهایت با اسکوچیچ کروات قرارداد بست.
سوای انتقاداتی که به عملکرد فدراسیون در این خصوص وارد است، مهدی محمدنبی، دبیر کل این فدراسیون در بازگشت خود به این سمت صحبت‌هایی در برنامه زنده تلویزیونی انجام داد که عجیب بود و از عدم اطلاعات و آگاهی وی نسبت به وضعیت تیم ملی می‌آمد.
نبی در تشریح وضعیت تیم ملی در گروه C مقدماتی جام جهانی عنوان کرد که ایران حتی در صورت برتری در هر 4 دیدار باقی مانده خود بازهم ممکن است به عنوان تیم نخست صعود نکند و ضمن اینکه نتیجه دیدار برگشت عراق - بحرین هم در این میان تعیین کننده است.
این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که با یک نگاه سطحی به جدول گروهی C‌ این رقابت‌ها می‌توان دریافت که ایران با برتری در هر 4 دیدار باقی مانده خود با 18 امتیاز به طور قطع به عنوان صدرنشین صعود می‌کند چرا که عراق و بحرین با 11 و 9 امتیاز از 5 بازی به جز شکست مقابل ایران، در صورت بردن 2 بازی دیگر خود 17 و 15 امتیازی شده و پایین‌تر از ایران قرار خواهند گرفت.
گاف بعدی نبی در صحبت‌هایش اشاره به بازی برگشت عراق - بحرین بود که این دیدار 7 ماه قبل و در اواخر آبان 98 برگزار شده و دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند.
Screenshot_2020-06-16 جدول مقدماتی جام جهانی (2022) - مقدماتی آسیا-گروه C
Screenshot_2020-06-16 ورزش سه مرجع اخبار ورزشی به زبان فارسی

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار