رقم پرداخت تسهيلات به توليد تا ٤ برابر افزايش يافت

استاندار اصفهان با اشاره به تصمیمات ترامپ در تشدید مشکلات اقتصادی کشور، گفت: رقم پرداخت تسهيلات به بخش توليد تا ٤ برابر افزايش يافته است.

به گزارش اصفهان امروز، عباس رضایی در نشست استاندار و مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان با فعالان و صنعتگران شهرك صنعتي رازي شهرضا با بيان اينكه مي‌خواهيم فضاي موجود را بر اساس شعار رهبري رونق توليد اجرايي كنيم، اظهار كرد: بايد شرايط خاص براي ارائه مطالب خود در نظر بگيريم و اگر مشكلات کلان کشور را احصا نكنيم وضعيت و شرايط همین‌گونه خواهد بود.

او با اشاره به اينكه امروز چه کسی این مسائل را به وجود آورده است؟ تصریح كرد: امروز یک گمشده در بین سخنان تولیدکنندگان بود و آن شخصی به نام آقای ترامپ بود، فراموش کردیم از او بگویم، بخشي از مشكلاتي كه امروز براي صادرات واردات و بانک‌ها و ... به وجود آمده است به تصميمات ترامپ برمي‌گردد و بخشی مربوط به داخل است، بنابراين با ریشه‌یابی مشكلات نبايد دولت و مسئولان را قضاوت كنيم.

استاندار اصفهان در خصوص محدوديت دستگاه‌ها و ادارات مختلف، تاكيد كرد: بخشي از اين محدوديت‌ها به قوانين بالادستي و يا شرايط كشور برمی‌گردد و اگر عزمي در حل مشكلات نيست به عزم كلان برمی‌گردد.

رضایی با بیان اينكه قصد توجيه شرايط را ندارم، گفت: بخش توليد نبايد مشكلات خود را گردن اجراي ١٢٠ درصدي قوانين در اصفهان بیندازد و اگر مشكلي با اين ادعا وجود دارد به من بگوييد و نبايد گردن اجراي ١٢٠ درصدي قانون بيندازيم.

او با بيان اينكه با توجه به مصوبه اخير بعد از جلسه در شهرك صنعتي جي و مورچه‌خورت، رقم پرداخت تسهيلات به بخش توليد تا ٤ برابر افزايش يافته است، اظهار کرد: قرار است، رقم پرداخت تسهيلات از ٥ ميليارد به ٢٠ ميليارد تومان افزايش يابد.

استاندار اصفهان همچنين از تهاتر بدهي بانكي واحدهاي گرفتاري كه از دستگاه‌هاي دولتي طلبكار هستند خبر داد.

او در خصوص مشكلات ماليات بر ارزش‌افزوده در گمرك، اظهار كرد: قبلا تا پيش از ترخيص كالاها از گمرك بايد ماليات بر ارزش‌افزوده پرداخت مي‌شد، اما با حل اين مشكل قرار شد ٩٥ درصد محموله ترخيص و 5 درصد ديگر بعد از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده ترخيص شود.

*نیازمند منابع تسهیلاتی بیشتر هستیم

رئیس هیئت‌مدیره شهرك صنعتي رازی نیز گفت: بايد به استان و صنعت اصفهان نگاه ويژه شود و برای تحقق این امر نیازمند منابع تسهيلاتي، ارزي و ريالي بیشتر هستيم.

حسن عطايي در نشست استاندار و مديران دستگاه‌های اجرايي استان با فعالان و صنعتگران شهرك صنعتي رازي شهرضا با بيان برخي مشكلات در اين شهرك، اظهار كرد: شهرك صنعتی رازی در تامين آب شرب خود دچار مشكل است و تنها يك روز در هفته آب دارد.

او افزود: در اين راستا مكاتباتي براي صدور مجوز حفر چاه از مديران آبي استان داشته‌ایم. متأسفانه تغيير برق پست ٢٢٠ به ٦٣ ولت با كندي پيش مي‌رود كه اميدواريم به‌زودی حل شود.

رئیس هیئت‌مدیره شهرك صنعتي رازی ادامه داد: همچنین خواهان احداث روگذر از فاز ٣ شهرك صنعتي رازي با دستور و پيگيري اداره كل راه و شهرسازي هستیم.

او در ادامه به مشكلات اقتصادي و تحريم‌هاي موجود در كشور اشاره كرد و گفت: صنعتگران مردان جنگ و در خط مقدم جبهه توليد قرار دارند، بااین‌وجود درگير مسائل بانكي نوسانات نرخ ارز و گراني مواد اوليه هستند و ديگر منابع بانكي جوابگوي هزینه‌ها نيست.

عطايي با انتقاد به اينكه سقف وام و تسهيلات بانكی نسبت به پنج سال گذشته تغيير نكرده است، تاكيد كرد: بايد به استان و صنعت اصفهان نگاه ويژه شود و نیازمند منابع تسهيلاتي، ارزي و ريالي بیشتر هستيم.

رئیس هیئت‌مدیره شهرك صنعتي رازی گفت: متأسفانه مشكلات بانكي موجب تاخير در پرداخت‌ها و تعويق آن شده است، اين در حالی است كه در دوران بحران تحریم‌ها و ركود دستورالعمل‌هاي بانكي بايد تغيير كند.

او با بيان اينكه اصفهان و فعالان صنعتي اصفهان در بحث دارايي و ارزش‌افزوده بسيار تحت‌فشار هستند، تاكيد كرد: متأسفانه در استان اصفهان يكسري قوانين براي مميزان مالياتي تعريف نشده است كه اين موجب دردسر فعالان صنعتي می‌شود.

عطایی گفت: در استان اصفهان امور مالياتي اصلا راحت نيست و باوجودی كه این استان قطب صنعتي كشور است، بايد از پتانسيل‌هاي استان به نفع خود استان استفاده شود، درحالی‌که از صنايع مادر موجود استان كمترين بهره را می‌بریم.

*خواهان تسریع راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی هستیم

فرماندار شهرضا نیز در این نشست گفت: افق و آينده شهرستان مشخص است و خواهان راه‌اندازی هر چه سریع‌تر منطقه ويژه اقتصادي در منطقه هستيم.

علی‌اصغر رفيعي نژاد تصریح کرد: طي ١١ سال مجوز اين منطقه داده شده، اما متأسفانه بخش خصوصي تمايل نشان نداده‌اند، از استاندار مي‌خواهيم دستور تسريع مجدد راه‌اندازی اين منطقه را صادر كند. او خواهان اجرایی شدن فاز تكميلي اين شهرك صنعتي شد.

* ماليات بر ارزش‌افزوده معضل بخش توليد است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت شهرستان شهرضا هم گفت: ماليات بر ارزش‌افزوده امروز معضل بخش توليد شده است.

مرتضی جاوري در این نشست اظهار کرد: درحالی‌که قرار بود ماليات بر ارزش‌افزوده از مصرف‌کننده نهايي دريافت شود، اما از توليدكنندگان نيز دريافت مي‌شود که اگر دولت نمي‌تواند اين معضل را حل كند، باید حداقل رقم آن را پايين بياورد.

او افزود: در دنيا كشورهای معدودی از توليدكننده ماليات بر ارزش‌افزوده و ماليات بر درآمد را هم‌زمان دريافت مي‌كنند. امروز به بخش توليد فشار مضاعف وارد مي‌شود که باید رفع شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت شهرستان شهرضا با تاكيد بر اينكه هزينه‌هاي توليد بسيار افزايش يافته است، تصريح كرد: متأسفانه قوانين دست و پاي مديران پایین‌دستی را بسته است و درصورتی‌که قصد همكاري داشته باشند، امكان آن وجود ندارد.

او با بيان اينكه شهرستان شهرضا يكي از مناطق بزرگ صنعتي كشور است، گفت: اين شهرستان نياز به يك اتاق بازرگاني همانند كاشان دارد، چراکه فعالان صنعتي ما براي دريافت كارت‌هاي بازرگاني خود ناچار به حضور در اصفهان هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار