سپاهان حاکم مطلق آسمان

خط حمله پرقدرت سپاهان در فصل جاری به نقطه اتکای تیم تحت رهبری امیر قلعه‌نویی تبدیل‌شده است. خط آتشی که به‌احتمال فراوان عنوان بهترین خط حمله لیگ هجدهم را به خود اختصاص خواهد داد.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: برای این‌که اهمیت این موضوع را بیشتر درک کنیم باید نگاهی به تعداد گل‌های زده سپاهان در 29 بازی گذشته بیندازیم. طلایی پوشان اصفهانی تاکنون که تنها یک هفته تا پایان لیگ باقی‌مانده است 44 بار توپ را با تور دروازه حریفان دوخته‌اند. این آمار نشان می‌دهد سپاهانی‌ها در هر بازی به‌طور میانگین 5/1 گل به ثمر رسانده‌اند. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده نماینده زردپوش اصفهان شاگردان سرخ‌پوشان تبریزی به شمار می‌روند که چهار گل کمتر به ثمر رسانده‌اند. زهردار بودن خط آتش تیم سپاهان به امیر قلعه‌نویی این اجازه را داد تا با خیالی آسوده برنامه‌های تاکتیکی‌اش را دنبال کند. سرمربی زردپوشان اصفهانی که مهاجمی چون کی روش استنلی را در اختیار دارد با تکیه‌بر قدرت سرزنی این بازیکن بلندقامت برزیلی بیشتر تاکتیک تیمی‌اش بر ارسال‌های تندوتیز از جناحین و استفاده از ضربات ایستگاهی بنانهاده است. البته قلعه‌نویی تنها به قدرت سرزنی کی روش اکتفا نکرده و مهاجمان کاذب دیگری همچون سجاد شهباز زاده و علی قربانی در سطحی پایین‌تر سرزن‌های قابلی به شمار می‌روند و نگاهی به تعداد گل‌هایی که سپاهانی‌ها در لیگ فصل جاری با ضربات سر به ثمر رسانده‌اند گواه این مدعاست. در همین بازی پیشین سپاهان مقابل پدیده هم یک ضربه سر از علی قربانی فریادرس امیر قلعه‌نویی شد تا زردپوشان اصفهانی دست‌خالی مشهد را به مقصد اصفهان ترک کنند. در دیداری‌های حساس دیگری همچون بازی با پارس جنوبی در نیم‌فصل نخست که میهمان تنها چند ثانیه با شکست فاصله نداشت یکی از همین ضربات سر که توسط کی روش نواخته شد تک امتیازی حیاتی را برای سپاهان به ارمغان آورد که حالا بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

کی روش، الماس برزیلی سپاهان

کی‌روش استنلی با ویژگی‌های قدبلند، زمان‌بندی خوب، شناسایی فضاهای خالی خط دفاع حریف، قدرت بدنی بالا و درنهایت چهارچوب شناسی خودش توانست در نیم‌فصل نخست با 9 گل زده در 13 بازی عنوان آقای گل لیگ را به خودش اختصاص بدهد. استنلی در دیدار با پدیده و در دیدار با استقلال خوزستان به دلیل محرومیت غایب بوده است. از این 9 گل استنلی دو گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و 7 گل به‌وسیله ضربات سر. نکته جالب‌توجه اینجاست که استنلی در پنج هفته نخست لیگ برتر هیچ گلی برای سپاهان به ثمر نرساند و نخستین گلش را در هفته ششم برابر پارس جم به ثمر رساند که گل دوم و تساوی بخش تیمش بود. پیش از آن سپاهان در پنج بازی 11 گل به ثمر رسانده بود که استنلی هیچ نقش در آن نداشت. استنلی در یک سال حضورش در ذوب‌آهن نشان داده هم می‌تواند نقش مهاجم کاذب و فضا ساز را ایجاد کند و هم به‌عنوان هدف گلزنی ایفای نقش کند. استنلی فصل گذشته در ذوب‌آهن یکی از عوامل گل‌های زده بالای مرتضی تبریزی بود. استنلی کی‌روش در دیدار حساس با پدیده در نیم‌فصل نخست حضور نداشت ولی سپاهان در این بازی موفق شد صدرنشین آن روزهای لیگ برتر را بعد از 13 هفته شکست‌ناپذیری از پیش رو بردارد. تنها شکست پدیده تا آن زمان مربوط به هفته نخست مقابل پرسپولیس بود که با گل شاگردان برانکو از روی نقطه پنالتی به ثبت رسیده بود و پدیده تا آن زمان در جریان بازی شکست نخورده بود و برابر سپاهان و در غیاب استنلی این نتیجه را تجربه کرد. تک‌گل آن بازی را مهرداد محمدی روی یک شوت از بیرون محوطه جریمه به ثمر رساند. کی روش در نیم‌فصل دوم تا بازی با سایپا تنها سه بار موفق به گلزنی شد که کمی نگران‌کننده به نظر می‌رسید. اما موتور گلزنی او از این دیدار دوباره روشن شد و دو بار با ضربات سر دروازه نارنجی پوشان تهرانی را باز کرد تا خیز بلندی برای کسب عنوان آقای گلی لیگ بردارد. دوگلی که کی روش دیدار مقابل سایپا به ثمر رساند با ضربات سر بود و به زیبایی هرچه‌تمام‌تر وارد دروازه میزبان شد. کی روش در بازی هفته بعد مقابل پرسپولیس دوباره در کمند سید جلال حسینی اسیر شد و نتوانست کاری از پیش ببرد تا همچون بازی رفت ناکامی دوباره‌ای را تجربه کند. این مهاجم برزیلی اما در هفته بیست و نهم و بازی برابر ماشین‌سازی دوباره بروی یک ارسال هدفمند به پرواز درآمد و گل نخست تیمش را به ثمر رساند. در دیدار این هفته مقابل پدیده اما کی روش چندان موفق ظاهر نشد چراکه حریف اجازه خودنمایی به بازیکنان سپاهان را نداد و طلایی پوشان اصفهانی در بیشتر زمان بازی مشغول دفاع از دروازه خودشان بودند. به‌هرحال حضور کی روش در ترکیب این فصل سپاهان نماینده اصفهان را در هوا به تیمی بی‌رقیب تبدیل کرده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار