یک جام با دو مدعی

قطار لیگ برتر به ایستگاه پایانی رسید و امشب با برگزاری هشت دیدار تکلیف قهرمان، سهمیه آسیایی و تیم‌های سقوط کرده مشخص خواهد شد. نبرد پرسپولیس با پارس جنوبی جم و سپاهان با استقلال خوزستان حساس‌ترین دیدار امشب محسوب می‌شود. دیدارهای که در آن از قهرمان لیگ هجدهم رونمایی می‌شود.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: بر این اساس بیشتر نگاه‌های به شهرستان جم و ورزشگاه تختی این شهر دوخته خواهد شد، جایی که شاگردان برانکو میهمان پارس جنوبی هستند. سرخ‌پوشان تهرانی درصورتی‌که بدون شکست این بازی را به پایان برسانند برای سومین فصل پشت سر هم عنوان قهرمانی لیگ برتر را به خودشان اختصاص خواهند داد اما شکست پرسپولیس این فرصت را برای سپاهانی‌ها فراهم می‌آورد تا با برتری مقابل تیم استقلال خوزستان برای ششمین بار فاتح لیگ برتر شوند. در دیگر بازی‌های حساس هم‌تیم‌هایی چون استقلال تهران، پدیده مشهد و تراکتورسازی تبریز آخرین تیرهای در ترکش را برای کسب سهمیه آسیایی رها می‌کنند. در پایین جدول هم جدا از استقلال خوزستان ‌که به لیگ دست یک سقوط کرده است، سپیدرودرشت و نفت مسجدسلیمان برای فرار از سقوط به لیگ یک می‌جنگند. اما دو تیم اصفهانی این رقابت‌ها که جایگاه مناسبی در جدول رده بندی دارند امشب باید با حریفان جنوبی روبرو می‌شوند. سپاهانی‌ها در حالی از استقلال خوزستان پذیرایی می‌کنند که پیروزی در این دیدار برای آن‌ها از نان شب هم واجب‌تر است. ذوبی‌ها هم در ورزشگاه تختی مسجدسلیمان با نفت این شهر روبرو می‌شوند. میزبان برای فرار از سقوط به لیگ دست یک باید ذوب‌آهن را از پیش رو بردارد. از سوی دیگر شاگردان علیرضا منصوریان هم برای تثبیت جایگاه ششمی باید با پیروزی زمین‌بازی را ترک کنند.

سپاهان در جستجوی آخرین شانس قهرمانی

سپاهانی‌ها امشب در آخرین دیدار لیگ هجدهم با استقلال خوزستان روبرو می‌شوند. تیمی که چندهفته‌ای است به لیگ دسته یک سقوط کرده و این دیدار برایش از هیچ اهمیتی برخوردار نیست. شاگردان سید محمد علوی که با حکم فیفا شش امتیازشان هم از دست رفت تنها برای اعاده حیثیت مقابل طلایی پوشان اصفهانی به میدان خواهند آمد. آبی پوشان اهوازی در فصل جاری تیم بسیار ضعیفی نشان دادند که در بیشتر دیدارها با شکست زمین‌بازی را ترک کردند. ثبت هفده شکست در کارنامه این تیم خود گواه این مدعاست. بااین‌وجود نمی‌توان تیم خوزستانی را حریف دست‌وپابسته برای سپاهان قلمداد کرد. ظاهرا آن‌ها تصمیم گرفته‌اند با تمام داشته‌هایشان مقابل سپاهان قد علم کنند به‌ویژه آن‌که نتیجه بازی در تعیین قهرمانی کاملا اثرگذار است. از سوی دیگر سپاهانی‌ها هم می‌دانند تنها پیروزی در این بازی می‌تواند شانس آن‌ها برای قهرمانی را حفظ کند. طلایی پوشان اصفهانی که با کسب 55 امتیاز در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرارگرفته‌اند در صورت شکست میهمان به عدد امتیازی 58 خواهند رسید و در صورت شکست پرسپولیس امتیاز آن‌ها با سرخ‌پوشان تهرانی برابر خواهد شد اما تفاضل گل بهتر سپاهان، جام قهرمانی را برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد.

ذوب‌آهن جایگاه ششمی را نشانه رفته است

تیم فوتبال ذوب‌آهن امشب در ورزشگاه شهید بهنام محمودی مسجدسلیمان با نفت این شهر روبرو می‌شود. سبزپوشان اصفهانی برای تثبیت جایگاه ششمی خود باید مقابل میزبان با دست‌پر زمین‌بازی را ترک کنند تا رتبه ششمی آن‌ها قطعی شود. ذوبی‌ها که در نیم‌فصل دوم تیمی دیگر شده‌اند برای بهترین پایان خودشان را آماده می‌کنند. آن‌ها 39امتیاز اندوخته دارند و با کسب پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان این امتیاز را به عدد 42 خواهند رساند. از سوی دیگر جدی‌ترین رقیب ذوب‌آهن برای کسب رتبه ششمی یعنی فولاد خوزستان 38 امتیازی است و این تیم هم برای کسب جایگاه ششمی دندان‌تیز کرده است. فولادی‌ها امشب از تراکتورسازی در ورزشگاه غدیر اهواز پذیرایی می‌کنند. با این اوصاف شاگردان افشین قطبی هم‌بازی بسیار دشواری را پیش رو خواهند داشت. شاگردان علیرضا منصوریان در حالی با فولاد خوزستان روبرو می‌شوند که هفته آینده یک بازی بسیار مهم آسیایی هم پیش رودارند. آن‌ها سه‌شنبه باید با النصر عربستان در ورزشگاه اسپورت سیتی کربلا پیکار کنند. بااین‌وجود به نظر می‌رسید منصوریان از تمام داشته‌هایش برای شکست حریف خوزستانی استفاده کند. البته رسیدن به این مهم کار بسیار دشواری برای سبزپوشان اصفهانی خواهد بود چراکه این بازی حکم بقا یا سقوط را برای میزبان دارد. نفت مسجد سیلمان اگر موفق به شکست ذوب‌آهن شوند در لیگ برتر ماندنی خواهند شد اما هر نتیجه‌ای جز پیروزی به‌شدت شرایط آن‌ها را حاد می‌کند. اگر شاگردان فیروز کریمی با تساوی یا شکست زمین را ترک کنند تنها شانس بقای آن‌ها نبرد سپیدرود رشت و استقلال خواهد بود. دیداری که اگر با شکست تیم سرخپوش رشت به پایان برسد حکم به بقای نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر خواهد داد. همه این شرایط نشان می‌دهد نفتی‌ها برای این‌که چیزی را به قضا و قدر نسپارند در این بازی خانگی با تمام توان برای شکست ذوب‌آهن وارد میدان خواهند شد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار