نخستین استارتاپ نمک کشور در آران و بیدگل برگزار می‌شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی از برگزاری نخستین استارت آپ نمک کشور در شهرستان آران و بیدگل تا پایان سال جاری خبر داد.

مهدخت بروجردی علوی، در حاشیه بازدید از مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در کویر مرنجاب آران و بیدگل به ایرنا گفت: این شهرستان به دلیل هم‌جواری با بزرگ‌ترین دریاچه نمک ایران، ظرفیت بسیار بالایی در راه‌اندازی استارت آپ های نمک (کسب‌وکارهای نوپا و نوآور) دارد که این مهم موردتوجه مدیران اجرایی کشور قرار گرفته است.

او افزود: با راه‌اندازی این استارت آپ در شهرستان آران و بیدگل فرصتی ایجاد می‌شود تا افراد علاقه‌مند ایده‌های خود را در این زمینه ارائه کنند و به دنبال آن ایده‌ها داوری خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: به دنبال انتخاب ایده‌های برتر، سرمایه‌گذاران ایده‌ها را خریداری کرده و با تولید انبوه و صادرات محصول به تولید ملی و اقتصاد پایدار کشور و منطقه آران و بیدگل می‌توانند کمک کنند.

او کسب‌وکارهای مرتبط را نمک درمانی، ارائه خدمات اقامتی و پذیرایی، تولید انواع نمک و صادرات و ده‌ها کسب‌وکار دیگر برشمرد.

بروجردی علوی با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم در این زمینه با فرماندار آران و بیدگل عنوان کرد: قول همکاری در این زمینه داده شده و امید می‌رود با اجرای این طرح و عملیاتی شدن ایده‌های مرتبط، شاهد پیشرفت بیش‌ازپیش این منطقه نیز باشیم.

دریاچه نمک با وسعت 2 هزار و 400 کیلومترمربع، به‌عنوان بزرگ‌ترین دریاچه نمک کشور در بین سه استان اصفهان، قم و سمنان قرار گرفته و یکی از جاذبه‌های طبیعی بی‌مانند در جوار کویر مرنجاب آران و بیدگل است که از رسوبات نمک پوشیده شده و ژرفای آن بین پنج تا 54 متر متغیر است.

هر بارش و تبخیر آب در این دریاچه منجر به شکل‌گیری نمک‌های موجود در کرت بندی‌های زیبایی به شکل پلی گن می‌شود که حتی به تماشا نشستن آن نیز برای علاقه‌مندان چنین طبیعت بکری خالی از لطف نیست.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار