بحرانی بودن شرایط اصفهان در کنترل بیماری کرونا کذب است

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مطلب منتشره در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر بحرانی بودن شرایط این استان در بیماری کرونا و از کنترل خارج شدن اوضاع کذب محض است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مطلب منتشره در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر بحرانی بودن شرایط این استان در بیماری کرونا و از کنترل خارج شدن اوضاع کذب محض است.

روز شنبه سی و یکم خرداد امسال مطلبی در برخی از گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید در استان اصفهان، ادعا شد که " اوضاع از کنترل خارج شده، مراکز درمانی به شدت آلوده هستند و بدلیل مراجعه زیاد بیماران قادر به ضد عفونی محیط بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها نیستند و همه چیز را به حال خود رها کرده‌اند".
همچنین در این مطلب ادعا شد که محدودیت‌های جدیدی در استان اصفهان از امروز یکم تیر اعمال می‌شود از جمله تعطیل شدن بازارهای بزرگ اصفهان به مدت یک هفته و تعطیلی پارک‌ها و بوستان‌ها.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با رد چنین ادعاهایی، اظهارداشت: وضعیت این استان در زمینه شیوع بیماری کرونا و مراکز درمانی به هیچ عنوان بحرانی نیست و خدمات‌رسانی لازم به همه بیماران انجام می‌شود.
آرش نجیمی با تاکید بر اینکه مردم باید اخبار بهداشت و درمان را از منابع خبری موثق و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کنند، افزود: تا کنون چند مورد از انتشار اخبار و مطالب کذب و نادرست درباره بیماری کرونا و سایر موارد پزشکی و درمانی داشتیم.
وی خاطرنشان کرد: چند مورد شکایت و پیگیری مطالب کذب بویژه درباره شیوع بیماری کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و از طریق پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) انجام شده است که یکی از آنها فایل صوتی منتسب به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود.
اسفند پارسال یک فایل صوتی منتسب به معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که به گفته مسوولان این دانشگاه، اطلاعات گفته شده در آن فایل در آن برهه زمانی نادرست بود.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی باید اطلاع‌رسانی درست و ارایه آموزش برای تبدیل رفتارهای بهداشتی به شیوه زندگی را در دوران شیوع بیماری کرونا در دستور کار خود قرار دهند و از انتشار مطالبی که منبع مشخصی ندارد، نادرست است و موجب تشویش اذهان عمومی می شود خودداری کنند.
نجیمی به مطلبی که دیروز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، اشاره و اضافه کرد: انتشار چنین مطالبی با وجودیکه حاوی توصیه‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا بود اما بدلیل داشتن مطالب کذب، باعث ایجاد نگرانی در بین مردم و در نهایت بی‌اعتمادی آنها به رسانه‌ها می‌شود.
بر اساس آخرین اطلاعات موجود از وضعیت مخاطره شیوع کرونا، در استان اصفهان هشت شهرستان در وضعیت زرد (متوسط)، یک شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و ۱۵ شهرستان در وضعیت سفید (کم خطر) قرار دارند.
استاندار اصفهان دیروز شنبه در حاشیه برگزاری ستاد ملی مقابله با کرونا بر ضرورت استفاده از ماسک در هفته‌های آینده به‌ویژه در فضاهای بسته و قطار شهری، تاکسی و اتوبوس تاکید کرد و گفت: مقرر شد بر الزام استفاده از ماسک رسیدگی شود و ماسک به مقدار لازم در اختیار شهروندان قرار بگیرد.
عباس رضایی افزود: قرار شد کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌های این استان از ۱۵ شهریور فعالیت آموزشی خود را آغاز کنند که تاکید رییس جمهوری بر همین راهبرد است.
استاندار اصفهان در سخنان خود اشاره‌ای به اعمال محدودیت‌های جدید در استان اصفهان نکرد.
۱۲۳ روز از شروع بیماری کووید ۱۹ در ایران می‌گذرد و تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار در کشورمان به این بیماری مبتلا شدند و بیش از ۹ هزار نفر بر اثر ابتلا به آن جان باختند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار