مدیران اصفهانی راه سازمان برنامه‌وبودجه را بلد نیستند

استاندار اصفهان گفت: تعامل و ارتباط مدیران استان با بدنه سازمان برنامه‌وبودجه در تهران باید افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، عباس رضایی در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در استانداری افزود: مدیران اصفهانی راه سازمان برنامه‌وبودجه تهران و راهروهای این سازمان را بلد نیستند.

او اظهار داشت: از مدیران دستگاه‌های اجرایی اصفهان می‌خواهم که دست کم ماهی یک‌بار به این سازمان سر بزنند و امور مربوط به از جمله کشاورزی، آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و میراث فرهنگی را پیگیری کنند.

استاندار اصفهان با بیان این که مصوبات کارگروه‌های مختلف در این جلسه مطرح می‌شود، بیان کرد: حدود 121 مصوبه در راستای افزایش اشتغال و سرعت بخشیدن به کارهای مردم مربوط به کارگروه زیربنایی در جلسه روز گذشته ارائه شد.

رضایی اضافه کرد: همچنین کمیته‌های کارشناسی که عملکرد خوبی در تبصره‌های مختلف بودجه داشتند تشویق و تذکرات لازم هم به مدیرانی که عملکرد ضعیفی نسبت به این تبصره یا تشکیل کارگروه‌ها داشتند، داده شد.

او تصریح کرد: بنای ما در استان بر این است که تا حد امکان نسبت به‌سرعت بخشی به کارها به‌ویژه در طرح‌های سرمایه‌گذاری موردعلاقه مردم بیفزاییم.

استاندار اصفهان گفت: اقداماتی در راستای صدور مجوز بی‌نام این‌گونه پروژه‌ها انجام شده که سرمایه‌گذار نیازی به صرف وقت و انجام کارهای اداری آنها نداشته باشد.

او اضافه کرد: قرار بر این شده که همه دستگاه‌های اجرایی که مجوزها را صادر می‌کنند آن را در کمترین زمان انجام دهند و پروسه‌ها و پروتکل‌های اجرایی را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: مدیریت آب محلی و منطقه‌ای نیست بلکه یک موضوع ملی است و باید در سطح ملی به ما کمک کنند و مسئله را حل‌وفصل کنند.

او تصریح کرد: اجرای پروژه بهشت‌آباد گام اول عملی و اجرایی در راستای حل مشکل آب استان اصفهان است و تا زمانی که مسئله آب آشامیدنی ما حل نشده نمی‌توانیم آب را به تالاب گاوخونی اختصاص دهیم.

به گفته او کمک سازمان محیط‌زیست کشور به اجرای پروژه بهشت‌آباد و تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود با استفاده از تجربه خوب دریاچه ارومیه از مهم‌ترین راه‌های کمک عملی و اجرایی در راستای احیای تالاب گاوخونی محسوب می‌شود.

رضایی با اشاره به طرح جامع و پروتکلی هم در رابطه با تالاب بین‌المللی گاوخونی در این جلسه ارائه شد افزود: حمایت صددرصدی مدیریت استان را در این رابطه اعلام می‌کنیم اما سازمان محیط‌زیست کشور باید پیگیری‌های لازم را برای تامین آب بر مبنای حق آبه این تالاب و رعایت حق آبه کشاورزان انجام دهد تا بتوانیم برای حفظ و بقای تالاب گاوخونی هم قدم موثری برداریم.

استاندار اصفهان با بیان این که سال گذشته 6 هزار 240 میلیون ریال برای تبصره 19 در استان جذب شد، خاطرنشان کرد: این مبلغ در سال جاری حدود 33 درصد اضافه شد که عملکرد آن تا یک ماه آینده منتشر خواهد شد و در اختیار مردم استان قرار خواهد گرفت.

او گفت: باید عملکرد مقایسه‌ای و جایگاه استان در تبصره 19 را با سایر استان‌ها در جلسه آینده این شورا ارائه شود و از مدیران این استان می‌خواهم که کتاب بودجه را همانند یک درس‌ومشق روزانه مطالعه و حفظ کنند.

شورای برنامه‌ریزی در استان سال گذشته 9 نشست برگزار کرد که این نشست‌ها 40 مصوبه به دنبال داشت و از این تعداد 38 مصوبه اجرایی شده و 2 مصوبه تاکنون اجرایی نشده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار