انتقال ویروس کرونا از طریق تماس دست با عینک ممکن است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخی عادت به جابجایی مداوم عینک روی صورت خود دارند این در حالی است که تماس دستان آلوده با عینک می‌تواند موجب انتقال ویروس کرونا شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخی عادت به جابجایی مداوم عینک روی صورت خود دارند این در حالی است که تماس دستان آلوده با عینک می‌تواند موجب انتقال ویروس کرونا شود.

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر علی اکبر صابر مقدم افزود: در شرایط کرونایی، زمینه انتقال ویروس به شکل‌های مختلف فراهم می‌شود که یکی از این راه‌ها تماس دستان آلوده با عینک و صورت است.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه عینک در نزدیک چشم قرار داشته و ارتباط بسیار با پوست دارد می‌تواند زمینه ساز انتقال بیماری کرونا از طریق چشم یا پوست صورت شود.
فلوشیپ انحرافات چشمی و جراح پلاستیک چشم گفت: عینک نزدیک چشم و سیستم تنفسی قرار دارد بنابراین تماس مکرر دست با عینک ضرورت ندارد و تا زمانی که از تمیز بودن دست اطمینان حاصل نکرده‌اید، به عینک خود دست نزنید.
وی افزود: برخی عادت دارند در طول روز بارها عینک خود را جابه‌جا کنند ولی در شرایط کرونایی این عادت را باید تغییر دهند تا زمینه انتقال ویروس به بدن فراهم نشود.
عوامل تنبلی چشم
صابر مقدم افزود: تنبلی چشم نوعی کاهش بینایی است که با هیچ وسیله اصلاحی نمی‌توان آن را جبران نمود.
وی ادامه داد: عوامل مختلف باعث ایجاد انحراف در چشم می شود، وقتی کودک متولد می‌شود سیستم عصبی برای تکامل نیاز به محرک دارد، چشم نیز قسمتی از سیستم عصبی است بنابراین اگر تصویر واضح روی شبکیه نباشد باعث تغییر سایز چشم می‌شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در معاینات چشمی بدو تولد، پزشک کودکان باید به دنبال علایم و یافته هایی مبنی بر تنبلی چشم باشد و عوامل ایجاد کننده تنبلی چشم، آب مروارید مادرزادی یا آب سیاه و عیوب انکساری در نوزادان نارس وجود دارد که می‌تواند باعث تنبلی چشم شود.
وی افزود: تنبلی چشم اگر در روند رشد مغز شناسایی شود قابل اصلاح است زیرا تنبلی چشم جزو اختلالات قابل پیگیری شناسایی می‌شود، از همین رو می‌توان با بستن چشم سالم، چشم تنبل را وادار به دیدن کرد این کار باعث تحریک چشم تنبل می‌شود.
صابر مقدم ادامه داد: برای معاینه انحراف چشم هر ۹ تا ۱۲ ماه یکبار باید به پزشک مراجعه شود اما سن درمان تنبلی چشم زیر پنج سالگی است، در نوزادان اختلال چشم قابل قبول نیست بنابراین اگر مشکلی در چشم کودک وجود داشته باشد باید معاینات کافی انجام شود و بعد از بهبودی فاصله پیگیری‌ها تغییر می‌کند.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۹ هزار و ۶۲۳ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۱۶۳ هزار و ۵۹۱ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار