4 دانشگاه اصفهان در میان برترین‌های جهان از نگاه لایدن

در تازه‌ترین اعلام رتبه بندی لایدن 2019، نام 26 دانشگاه ایران می‌درخشد که دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان، کاشان و علوم پزشکی اصفهان نیز از استان اصفهان در این فهرست قرار دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از " leidenranking "، در این فهرست که به تازگی از سوی نظام رتبه بندی لایدن منتشر شده است، از میان 963 دانشگاه برتر جهان نام 26 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران می‌درخشد.
دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه ششم، دانشگاه اصفهان رتبه 15، کاشان در جایگاه 18 و علوم پزشکی اصفهان رتبه 21 را در میان دانشگاه‌های ایران در این نظام رتبه بندی کسب کرده‌اند.
این رتبه بندی توسط مرکز علوم و فناوری دانشگاه لایدن در هلند اجرا می‌شود و یک سنجش دقیق با هدف ارزیابی تاثیرعلمی موسسه‌ها و مشارکت آن‌ها در همکاری‌های علمی بر پایه مجموعه‌ای از شاخص‌های متناسب علم سنجی است. لایدن از سال 2007 هر ساله خروجی عملکرد پژوهش‌های علمی حدود هزار موسسه‌ و دانشگاه علمی را می‌سنجد.
رتبه بندی لایدن مبتنی بر داده‌های کتاب شناختی است که از وب "او ساینس" دریافت می‌شود و شامل 3 نمایه نامه علوم، علوم اجتماعی و علوم انسانی و هنر است. انتخاب این دانشگاه‌ها بر اساس تعداد انتشاراتی صورت گرفته است که در فاصله سال‌های 2014 تا 2017 در وب او ساینس نمایه شده است.
رتبه بندی لایدن آمارهایی را در سطح پنج رشته موضوعی اصلی شامل زیست پزشک و علوم بهداشتی، علوم حیاتی و زمین، ریاضیات و کامپیوتر، علوم طبیعی و مهندسی و علوم انسانی و اجتماعی فراهم آورده است.
10 دانشگاه نخست ایران عبارتند از دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد، شیراز و تبریز. رتبه‌های 11 تا 20 در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه شهید بهشتی، آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، صنعتی خواجه نصیر، اصفهان، علوم پزشکی تبریز، گیلان، کاشان، علوم پزشکی شیراز و علوم پزشکی مشهد است. رتبه‌های 21 تا 26 نیز متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، شهید باهنر کرمان، بوعلی سینا، رازی، سمنان و دانشگاه پیام نور است.
دانشگاه هاروارد آمریکا، دانشگاه جیائو تونگ شانگهای و دانشگاه تورنتو کانادا به ترتیب سه دانشگاه برتر جهان در این نظام رتبه بندی هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار