اصفهان یه عنوان اولین استان آبرسانی هوشمند کشورمعرفی شد

مهندس هاشم امینی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در زمینه هوشمندسازی شبکه های آب و فاضلاب در کشور پیشرو است و در کاهش آب بدون درآمد است.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به مناسبت هفته مدیریت مصرف آب و برق در کشورکه در سالن شهید نصر سازمان آب وفاضلاب با رعایت فاصله گزاری پروتکل بهداشتی برگزارگردید در جمع خبرنگاران اظهار داشت:طی ده سال فعالیتم در سازمان آب وفاضلاب استان اصفهان با وجود همه خشکسالی‌ها و فشارهایی که بر شرکت وارد می شد توانستیم با فرهنگ سازی واطلاع رسانی رسانه های استان که الحق حمایت نمودند موضوع کم آبی را شفاف سازی کنیم و همین امرموجب شد تنش کم آبی اجتماعی سنگینی نداشته باشیم که این امر به فرهنگ مردم و فرهنگ سازی از طریق مدیران استان و رسانه ها برمی گردد.
وی به موضوع یکپارچه سازی و ادغام دو شرکت آب وفاضلاب شهری وروستایی اشاره کرد واذعان داشت: مطابق قانون متولی این کار به آب و فاضلاب شهری و در اصفهان به شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان واگذار شد که باعث تغییر ساختارسازمانی شد.
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با اعتقاد بر اینکه به دلیل نبود اعتبارات و امکانات ‌در بخش روستایی شاهد یک عقب ماندگی هستیم، تصریح کرد: این یکپارچه سازی در هزینه‌های دولت تاثیر می گذارد و موجب بهبود، افزایش کیفیت خدمات خواهد شد.
امینی با اشاره به اینکه استان اصفهان با توجه به پیک مصرف در تابستان در وضعیت تنش و قرمز کم آبی قرار دارد بیان کرد: مردم باید توجه داشته باشند که صرفه جویی در شرایطی که اصفهان در دوران زرد کرونا قرار دارد و نیاز به مسائل بهداشتی ضروری است امری مهم به حساب می آید.
این مقام مسئول تصریح کرد:یکی از رویکردها در بودجه سال روستا محور بودن است و نگاه حمایتی دولت به روستاها مانند گذشته است و به دنبال آن هستیم که با یک برنامه جهادی و منسجم سطح خدمات روستاها را به شهرها نزدیک کنیم وبراین اساس تعرفه‌های روستاها از شهرها متفاوت خواهد بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بااشاره به یکی از اقدامات مهم وزارت نیرو که از سال 98 آغاز شده ابرازکرد: مطابق پویش (الف ب ایران) هر هفته در کشور پروژه هایی در حوزه آبفا افتتاح می شود که این طرح در سال 99 همچنان ادامه خواهد داشت.
امینی خاطر نشان ساخت: درنیمه دوم سال 98 هفت پروژه به مبلغ 758 میلیارد تومان اعتبار در قالب این پویش به بهره برداری رسید.
وی همچنین اضافه کرد: بازسازی شبکه فاضلاب شهری طی چند سال گذشته با اعتبارات فاینانس خارجی در محلات نظر، میر، مشتاق، کمال اسماعیل اتفاق افتاد که این پروژه با اعتباری حدود 700 میلیارد تومان در قالب فاینانس چین اجرا شد.
وی بر ضرورت احداث شبکه فاضلاب محلات پیرامونی شهر اصفهان اشاره کرد وبیان داشت: شبکه فاضلاب برخی از این محلات اجرا شده و امیدواریم با برنامه ریزی فاضلاب محلات جی شیر، روشن دشت، پینارت و شهید کشوری اجرا شود.
امینی اضافه کرد: از دیگر پروژه‌های این پویش که اسفندماه به بهره برداری رسید، آبرسانی به شهر باغشاد و ۸ روستای لنجان انجام شده و به مردم باغبهادران قول می دهیم طی ماه های آینده مردم این شهر به تصفیه خانه باباشیخ علی متصل شوند.
وی ابراز امیدواری کرد که تصفیه خانه شهر اژیه آبرسانی به مجمتع های روستایی فلاورجان در قالب این پویش به بهره برداری برسد و آبرسانی به شهر دهاقان، گلشهر و ۱۳روستا داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان در ادامه با اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن بر نوع خدمات شرکت آبفا توضیح داد: اگرچه آبفا در بحث تامین آب شرب و بهداشت در شرایط سختی به سر می برد و با توجه به اینکه در اسفند ماه سیاست ماندن در خانه مطرح بود، در ایام نورور قطعی آب نداشتیم.
امینی بیان کرد: یکی از اقدامات خوب شرکت آبفا حذف قبوض کاغذی بودو در حال حاضر در راستای تحقق دولت الکترونیک تمام خدمات مشترکین این شرکت غیر حضوری شده است که علاوه بر صرفه جویی در زمان، کاهش آلودگی در مقابله با کرونا نیز اثرگذار است.
وی با اشاره به افزایش 18 درصدی مصرف آب در پی شیوع کرونا، تصریح کرد: علاوه بر این در پیک مصرف تابستان در حال حاضر شاهد افزایش 30 تا 40 درصدی مصرف آب در اصفهان هستیم که مردم با وجود رعایت پروتکل های بهداشتی باید در مصرف آب مدیریت بهتری داشته باشند.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان در ادامه برنامه ها وراهبرهای شرکت به برخی پروژه های شرکت در سال99 اشاره کرد و افزود: اصلاح و بازسازی 240 کیلومتر شبکه آب استان در شهر و روستاها که در سال 98، 237 کیلومتر بود، همچنین طراحی واجرای خط 1400 میلیمتر انتقال آب از شیرخانه نجف آباد به فلمن12،3 کیلومتر،مطالعات خطوط انتقال اب مجتمع آبرسانی روستایی جله گلپایگان وگلسار خوانسار؛همچنین مطالعات آبرسانی به فریدن وشهرهای مجاور؛ مطالعات آبرسانی به شهرستان فریدونشهرو11روستای بوئین ، مطالعات تامین آب بخشی از مجتمع های روستایی زاوند اردستان و مطالعات آبرسانی به بخش مرکزی و تامین آب بافت مرکزی اصفهان از جمله این طرح ها است.
امینی گفت: آبرسانی 8 روستای تیران وکرون وهمچنین اجرای خط آبرسانی جی شیر به بزرگمهر وتاثیر آن بر فشار آب محلات مرکزی اصفهان انتقال آب رفت وبرگشت قائمیه وهمچنین استمرار هوشمند سازی شبکه توزیع آب شهرهای اصفهان، خوانشسار ، بادرود وخطوط آبرسانی اصفهان بزرگ وابرسانی شبکه تودشکانجان شد. وافت شدید فشار آب مناطق قائمیه، بلوار شفق و گلزار در اصفهان از جمله مطالبات و گلایه های مردم این مناطق بود، یادآور شد: در این راستا به زودی مخرن 10 هزار مترمکعبی با اعتبار 12 میلیارد تومان احداث خواهد شد و به زودی مشکل افت فشار این مناطق برطرف می شود.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان در زمینه هوشمندسازی شبکه های آب و فاضلاب پیشرو است، تاکید کرد: حفر و تجهیز17حلقه چاه در روستاها و اجرای 310 کیلومتر لوله آب در شهر، روستاهای استان از جمله این اقدامات است.
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با تاکید بر اینکه آب بدون درآمد و پرت آب در حوزه شهری اصفهان 16،1 درصد است و اصفهان سرآمد کشور در کاهش آب بدون درآمد است، تصریح کرد: این میزان پرت در روستاها 35 درصد است که با اصلاح شبکه به دنبال کاهش آن هستیم.
امینی همچنین با اشاره به توسعه 220 کیلومتری شبکه فاضلاب استان در سال 99 گفت: این میزان در سال گدشته 205 کیلومتر بود. همچنین در سال جاری 367 کیلومتر شبکه فاضلاب را ویدیو متری خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه مصرف آب خانگی در هر ماه در استان اصفهان 11 مترمکعب است، اظهار کرد: این میزان در کشور 15 مترمکعب و استاندارد آن 20 مترمکعب است.
وی با بیان اینکه با وجودی که اصفهان در مضیقه آبی قرار دارد، برخی می گویند که اصفهان مشکلی برای آب ندارد، تاکید کرد: با این وجود 88 درصد مشترکین استان اصفهان زیر 20 مترمکعب مصرف آب دارند.
امینی با تاکید بر اینکه استان اصفهان در حوزه آب شرب دچار تنش نیست، بلکه دچار بحران است، تاکید کرد: در این راستا اجرای طرح های آبرسانی و انتقال آب به اصفهان یکی از مطالبات مردم و مدیران استان است.
وی با بیان اینکه به دلیل کمبود آب در پیک تابستان برخی چاه ها را وارد شبکه آبرسانی کرده ایم، گفت: از مجموع آب توزیعی در اصفهان در پیک مصرف، کمتر از 10 درصد آن از آب چاه ها تامین می شود، اما اختلاط آب چاه ها موجب تغییر ذائقه مردم و گلایه آنها شده است با این وجود باید توجه داشت که شرکت آبفا به شدت بر بهداشت و سلامت آب چاه ها تاکید دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت پروژه سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ گفت:با توجه به اینکه در بحران آبی قرار داریم تا زمانی که سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ وارد مدار آب شرب اصفهان نشود به طور قطع در سه ماه گرم سال در شرایط سختی جهت تامین آب شرب قرار داریم، اما امیدواریم با وجود بسیاری از کم لطفی ها در سال آینده بخشی از سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ وارد مدار شود.
وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای اصفهان متولی اجرای پروژه سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ است، گفت: با این وجود شرکت آب و فاضلاب به عنوان بهره بردار این پروژه بخشی از تامین مالی آن را انجام داده و در حال اجرای لوله های 1400 این پروژه است.
امینی همچنین به پیشرفت 30 درصدی ساختمان سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بحث لوله گذاری و تامین تجهیزات این طرح در حال پیگیری است و مدیریت استان در نظر دارد بخشی از سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ را از سال آینده وارد مدار کند و از این طریق پیک مصرف تابستان را مدیریت کنیم.
وی همچنین تاکید کرد: تصفیه خانه بابا شیخعلی به عنوان یکی از پیشرفته ترین تصفیه خانه های کشور است که از لحاظ مباحث کیفی آب هیچ مشکلی ندارد و سیستم اُزون کلر آن شرایط مناسبی دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه بسته شدن زاینده رود موجب حذف و خالی شدن چاه های فلمن می شود، اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته به دنبال افزایش ظرفیت انتقال آب از تونل اشترجان هستیم که می تواند حذف چاه های فلمن را جبران کند.
وی همچنین در خصوص آب خاکستری در اصفهان، اظهار کرد: در این خصوص شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تفاهم نامه ای با سازمان نظام مهندسی ساختمان جهت جمع آوری آب های خاکستری امضا کرده و قرار است برخی مجتمع ها، آموزش و پرورش، مدارس آب خاکستری را به چرخه برخی مصارف از جمله آبیاری برگردانند و امیدواریم آب خاکستری یکی از الزامات احداث مجتمع های مسکونی شود.
امینی به اقدامات انجام شده بخش مشترکین اشاره داشت وگفت:تکمیل و راه اندازی ماژولپیمایشی مامورین قرائت، توسعه نرم افزار مامورین قرائت با موبایل ،تکمیل اپلیکشین موبایل ارزیابی مشترکین به روز رسانی اپلیکشین آب ، اجرای میز خدمت الکترونیکی در پرتال ،افزارش درگاه های دفاتر پیشخوان در سطح استاناز 68دفتر به 87 دفتر وایجادسامانهپیامکی اعلام قبوض.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص توانمند سازی کارکنان در سال99 بیان کرد:افزایش توانمند سازی پرسنل تصفیه خانه آب با آموزش دوره های ایمنی کار وبخش شیمیایی.
آموزش دوره های نصب انشعابات آموزش 83هزارو520 ساعت برای کارکنان،ارتقای بیمه تکمیلی بازنشتگان.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار