99/5 درصد جمعیت استان از نعمت گاز برخوردارند

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: سالانه حدود 21 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در سطح استان اصفهان توزیع می‌‌شود.

به گزارش موج، سید مصطفی علوی در نشست شورای پژوهش شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به توزیع سالانه حدود 21 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در استان بیان داشت: هم‌اکنون 99/5 درصد جمعیت استان اصفهان معادل بیش از یک میلیون و 800 هزار مشترک از نعمت گاز برخوردار هستند.

او به نقش گاز طبیعی به‌عنوان یک سوخت پاک در کاهش انتشار کربن و همچنین کاهش مصرف سایر سوخت‌های فسیلی که درصد تولید آلودگی بالایی دارند اشاره کرد و گفت: هرگونه فعالیت در این زمینه برای ایجاد و حفظ محیط زیست سالم لازم و ضروری است.

علوی افزود: شرکت گاز استان اصفهان، با تکیه بر کارکنان متعهد و تأمین‌کنندگان توانمند خویش، در زمینه ارایه خدمات مستمر و ایمن توزیع گاز طبیعی از طریق برنامه‌ریزی، طراحی، اجرا، بهره‌برداری و نگهداری شبکه‌ها و تأسیسات گازرسانی، جهت رفع نیاز و رفاه مشترکین خانگی، صنعتی و عمومی در سطح استان، با رعایت استانداردها و ضوابط فنی فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بیان داشت: این شرکت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های توزیع‌کننده گاز طبیعی سالانه حدود 21 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در سطح استان اصفهان توزیع می‌نماید و هم‌اکنون 99/5 درصد جمعیت استان اصفهان معادل بیش از یک میلیون و 800 هزار مشترک از نعمت گاز برخوردار هستند.

علوی گفت: شرکت گاز استان اصفهان، توانسته تاکنون نسبت به طراحی و اجرای 1111 کیلومتر خط انتقال 26 هزار کیلومتر شبکه‌گذاری، بهره‌مندسازی 104 شهر از مجموع 107 شهر استان، 1339 روستا از مجموع 1445 روستای مشمول، گازرسانی به 53 شهرک صنعتی شامل 8 هزار و 600 واحد صنعتی، 156 جایگاه C.N.G و راه‌اندازی 933 ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ اقدام کند.

او خاطرنشان ساخت: از زمان انقلاب صنعتی و چشمگیر شدن مصرف سوخت‌های فسیلی توسط انسان تا به امروز، انسان نقشی کلیدی در روند تغییرات آب و هوایی و گرمایش جهانی به واسطه انتشار گازهای گلخانه‌ای ایفا داشته و امروزه، تقریباً هر چیزی که تولید می‌کنیم، مصرف می‌کنیم یا دور می‌اندازیم به معنای انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: این شرکت ضمن بررسی وضعیت موجود و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای نظیر متان و دی‌اکسید کربن از تاسیسات شرکت، توسعه مدیریت کربن را در دستور کار قرار داده و در قالب پروژه‌های تعریف شده در حال اجرا است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار