کیخا: کرونا بزرگترین ضربه را به من زد

ملی پوش ژیمناستیک ایران می گوید هیچ گاه ملی پوشان این رشته تا این حد به کسب سهمیه المپیک نزدیک نبوده‌اند.

سعیدرضا کیخا ملی پوش ژیمناستیک ، در خصوص وضعیت تمرینات خود در حال حاضر عنوان کرد: تمریناتم را به صورت شخصی و زیر نظر سرمربی تیم ملی انجام می‌دهم و منتظر مجوز آغاز اردوهای تیم ملی هستم. شرایط سخت شده اما به هر حال برای همه یکسان است و باید فعلاً به همین صورت تمرین کنیم تا ان شاءالله مقدمات تمرین در قالب تیم ملی با توجه به شرایط ویروس کرونا فراهم شود.
وی در پاسخ به این سئوال که «آیا قبول دارید ویروس کرونا بزرگترین ضربه را به شما زد؟» تصریح کرد: بله متاسفانه همین طور است و ضربه بزرگی خوردیم. بعد از مسابقات استرالیا که توانستم در آن به مدال نقره برسم و امیدواری ام را دو چندان کرد به رقابتهای آذربایجان رفتم. متاسفانه بعد از مسابقات روز نخست، دولت آذربایجان به علت شیوع ویروس کرونا مسابقات را متوقف کرد و امتیاز مرحله مقدماتی به عنوان امتیاز نهایی برای ژیمناستها لحاظ شد. این در حالی است که همه من را می‌شناسند که عادت دارم در مرحله مقدماتی برنامه ساده‌تر را اجرا کنم و تنها هدفم رسیدن به فینال است.
کیخا ادامه داد: این تصمیم مسئولان جهانی به ضرر من شد، در این رقابتها خیلی آماده بودم و انگیزه بالایی هم داشتم. از طریق فدراسیون نسبت به این موضوع اعتراض هم کردیم و نامه‌ای به فدراسیون جهانی ارسال شد که منتظر پاسخ آن هستیم.
کسب سهمیه المپیک دشوار اما شدنی است
ملی پوش ژیمناستیک در خصوص شانس کسب سهمیه المپیک گفت: حدود ۸ مسابقه کسب سهمیه المپیک بود که می‌توانستیم در آن شرکت کنیم که تاکنون من با حمایت مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در ۵ مسابقه شرکت کرده ام و مسابقات نهایی در قطر برگزار می‌شود. کسب سهمیه المپیک در این رقابتها هم به امتیاز خودم بستگی دارد و هم به امتیاز حریفان.
وی افزود: مسابقات آذربایجان کمی کارم را سخت کرد چرا که من برای کسب رتبه اول یا دومی رفته بودم و بعد به علت کرونا رتبه مقدماتی را به عنوان امتیاز نهایی محاسبه کردند. با این وجود ناامید نیستم و برای کسب سهمیه المپیک تمام تلاشم را می‌کنم. این هدف سخت اما شدنی است ضمن اینکه تا همین جا هم به لطف خدا و حمایت مسئولان کار بسیار ارزشمندی انجام داده ایم.
کیخا تصریح کرد: این برای اولین بار است که یک ژیمناست ایرانی در رده بندی کسب سهمیه المپیک در رده سوم قرار می‌گیرد.
اعزام‌های پی در پی و اردوهای خوب باعث شد به این شرایط برسیم
عضو تیم ملی ژیمناستیک در پاسخ به این سئوال که فکر می‌کنید چه عواملی در شرایط کنونی شما تاثیر گذار بوده است گفت: اعزام‌ها به ما خیلی کمک کرد. اردوهای بسیار خوبی با مربیان توانمندی داشتیم. فدراسیون ژیمناستیک با بیشترین توان بهترین شرایط و امکانات اردویی را برایمان فراهم کرد و خوشبختانه همه عوامل دست به دست هم داد تا امروز بیش از هر روز دیگری به سهمیه المپیک نزدیک باشیم.
وی اظهار کرد: من تمام تلاشم را برای کسب سهمیه المپیک می‌کنم. در وسیله خرک حلقه که هر ثانیه ممکن است ژیمناست از خرک سقوط کند صحبت از درصد پیروزی امری محال است اما من امید به کسب سهمیه المپیک دارم. امیدوارم بتوانم با کسب سهمیه المپیک پاسخ حمایت‌ها، پشتیبانی‌ها و همراهی‌های همه مسئولان از فدراسیون گرفته تا وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را بدهم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار