کمبود شیرخشک متابولیک به‌زودی برطرف می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا با استفاده از سیستم حمل و نقل زمینی و دریایی، شیر خشک‌های مورد نیاز را تأمین کنیم و به‌زودی این کمبودهای جزئی برطرف می‌شود.

محمدرضا شانه‌ساز درباره وضعیت تامین شیرخشک‌های متابولیک اظهار کرد: در حال حاضر کمبود نگران‌کننده‌ای در زمینه شیرهای خشک متابولیک وجود ندارد، هرچند تحریم‌ها اثرات منفی زیادی در این خصوص داشت و ما را با مشکلاتی برای تامین شیرخشک مواجه کرده بود، اما شیوع کرونا باعث شد تا انتقال این محصولات به کشور با چالش‌هایی مواجه شود.
وی افزود: تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا با استفاده از سیستم حمل و نقل زمینی و دریایی شیرخشک‌های مورد نیاز را تامین کنیم و به زودی این کمبودهای جزئی برطرف می‌شود.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه فقط 3 درصد از داروهای مورد نیاز کشور وارد می‌شود گفت: بخش عمده این داروها نیز داروهای مورد نیاز بیماران خاص است. به دلیل کم بودن تعداد بیماران از بعد توجیه اقتصادی تولید مشکلاتی وجود ندارد و معمولاً دو الی سه شرکت دارویی در دنیا این داروها را تامین می‌کند؛ به طور مثال دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفت تا با تحریم پانسمان بیماران پروانه‌ای برای ما مشکل ایجاد کند.
شانه‌ساز خاطرنشان کرد: متاسفانه دشمن تلاش می‌کند چه از راه فشار و چه از طریق مذاکره، شرکت‌های داروسازی را وادار کند که به ما دارو نفروشند اما علی رغم این فشارها بیماران ما آسیب جدی ندیدند و توان داخل ما در داخل کشور نشان داد که می‌توانیم موانع را از سر راه برداریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار