افزایش قیمت خدمات چاپ/ تعرفه‌های جدید اعلام می‌شود

نایب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران از اعمال تعرفه‌های جدید برای خدمات چاپ از سوی اتحادیه خبر داد.

بهمن پورمند، نایب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، ‌ از رکود حاکم بر بازار چاپ خبر داد و گفت: این رکود در صنعت چاپ به اندازه‌ای است که برخی چاپخانه‌داران از سر ناچاری اقدام به فروش ماشین‌آالات خود کرده‌اند،‌ آن هم ماشین‌آلاتی که کارکرد داشته و به سختی می‌توانند در آینده جایگزین کنند.
وی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه به ویژه کاغذ ادامه داد: طی یک سال اخیر قیمت بسیاری از کالاهای موردنیاز صنعت چاپ به‌شدت بالا رفته و همین موضوع موجب ایجاد وضعیت نابسامان در میان اهالی این حوزه شده است. در ماه‌های اخیر نیز که با کرونا روبرو شدیم و تعطیلی‌ها مزید بر علت شد تا این صنعت بیش از گذشته دچار زیان اقتصادی شود.
پورمند با اشاره به قیمت کاغذ افزود: تا زمانی که قیمت کاغذ پایین نیاید، فعالیت و ثبت سفارش‌ها در میان چاپخانه‌داران و ناشران بهتر نمی‌شود و همه با احتیاط عمل می‌کنند.
وی از تعیین تعرفه‌های جدید برای خدمات چاپ به علت افزایش قابل توجه مواد اولیه مورد نیاز خبر داد و گفت:‌ ظرف امروز و فردا تعرفه جدید برای خدمات چاپ از سوی اتحادیه اعلام خواهد شد.
پورمند با اشاره به افزایش نرخ ارز گفت:‌ در وضعیت فعلی نه ارز نیمایی و نه ارز آزاد برای واردات مواد اولیه در دسترس نیست،‌ پس وضعیت در ماه‌های پیش‌رو بدتر از وضعیت فعلی خواهد شد و باید دولت فکری به حال صنایع در کشور کند. سفارشات نیز به دلیل تأیید نشدن ثبت سفارش‌ها از سوی بانک مرکزی انجام نمی‌شود و با اتمام موجودی در بازار با کاهش مواد اولیه مواجه خواهیم شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار