میراسماعیلی: تعلیق جودو یک موضوع ملی است

رئیس فدراسیون جودو گفت: موضوع تعلیق جودو یک موضوع ملی بوده و مخصوص یک فدراسیون نمی‌باشد و همه ارکان ورزش در این مدت سعی کرده اند تا این موضوع را حل کنند.

میراسماعیلی: تعلیق جودو یک موضوع ملی است
آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو ، درباره آخرین وضعیت این رشته اظهار داشت: جودوی کشورمان در سال ۹۸ یک سال بسیار پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. به طوری که ما می‌توانیم آن سال را به ۲، ۶ ماه تقسیم کنیم. در۶ ماهه اول سال ۹۸ تیم ملی جودو ما به دنبال کسب ۲ سهمیه المپیک در رقابت‌های برون مرزی بود. همچنین در آن سال تیم ملی نوجوانان و جوانان ما موفق شدند در مسابقات قهرمانی آسیا نتایج درخشانی را کسب کنند. در ۶ ماهه دوم سال ۹۸ تیم ملی جودو کشورمان برای کسب سهمیه المپیک به خوبی پیش رفت، اما متاسفانه در شهریور ماه سال گذشته اتفاقاتی برای جودو ایران رقم خورد که شرایط را برای ما به کلی تغییر داد. این تغییرات به وجود آمده ما را مجاب کرد تا بتوانیم تهدید به وجود آمده را به فرصت تبدیل کنیم. به همین دلیل یک نوع خود سازی را برای جودو انجام دادیم و با توجه به رده‌های پایه موفق شدیم بذر خوبی را برای آینده جودو کشورمان بکاریم.


رئیس فدراسیون جودو در پاسخ به این سوال که تیم ورزشی ما چقدر شانس دارد تا در دادگاه cas پیروز شود بیان داشت: ببینید این موضوع یک موضوع ملی است و مخصوص یک فدراسیون نمی‌باشد. همه ارکان ورزش کشور، چه وزارت ورزش و چه کمیته ملی المپیک در تلاش هستند تا این مشکل تعلیق را حل کنند. مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در این چند وقت اخیر زحمات بسیاری برای این رشته کشیدند. جالب است بدانید هر موقع که من از این عزیزان خواهش می‌کردم که ما را کمک کنند بدون هیچ چشم داشتی جلسات مختلفی را برگزار می‌کردند و هیچ مسئولی کمک‌های خود را از ما دریغ نمی‌کرد. مخصوصا شخص وزیر ورزش که عنایت ویژه‌ای به این موضوع دارند و هر زمان که من درخواستی از دارم بلافاصله کمک‌هایی را انجام می‌دادند. به نوعی می‌توان گفت یک وحدت خاصی در کشور شکل گرفته است و امروز همه به جودو به یک شخص خاض نگاه نمی‌کنند، بلکه این موضوع را ملی می‌دانند و عواقب آن نباید به ورزش ما ضربه بزند.
میراسماعیلی افزود: خدا را شکر ما از یک تیم حقوقی بسیار خوب و مجربی برخوردار هستیم. خود نصرالله سجادی که سال‌ها سابقه مدیریت در ورزش کشور را دارد و یا محمد رضا داورزنی با تجربه بالایی که دارد می‌تواند به ما در دادگاه بسیار کمک کند. در کل تیمی که قرار است شهریور ماه به لوزان سوئیس اعزام شود، واقعا یک تیم قوی و مجربی است. مطمئن باشید ما در این مدت از همه توان و پتانسیل خودمان استفاده کرده ایم و تمام تلاشمان این است که در دادگاه بین المللی cas جودوی ایران را به جایگاه اصلی اش باز گرداند. باید به این موضوع هم توجه کرد که بعد از دادگاه cas ما باید یک تعاملی با فدراسیون جهانی داشته باشیم و بدانید برد و باخت در این دادگاه به نشانه تمام شدن جودو نیست. بلکه ما در این موضوع تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت و با مذاکراتی که انجام خواهیم داد قصد داریم به کمترین شکل ممکن این موضوع را حل کنیم تا جودو ایران ضرر نکند.
رئیس فدراسیون جودو همچنین درباره اخرین وضعیت ارسال لایحه هم گفت: لایحه تقربیا مراحل آخرش را سپری می‌کند و ما هنوز تا شهریور ماه فرصت زیادی داریم و نباید در این موضوع عجله کرد، زیرا این لایحه‌ای که قرار است در دادگاه ارائه شود، دیگر نمی‌توان به آن چیزی اضافه کرد و به همین دلیل ما جمیع جهات و نقطه نطرات مسئولان وزارت ورزش و جوانان را در ان در نظر گرفته ایم. حتی همین هفته گذشته بود که با مهدی علی نژاد جلسه‌ای داشتیم و تا پاسی از نیمه شب درباره ریز این لایحه بحث و گفتگو می‌کردیم. همچنین تا چند روز آینده وکیلمان با شاهدان پرونده نشستی خواهد داشت و تمام نقطه نظرات آن‌ها هم در پرونده لحاظ خواهد شد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار