جنگ ستارگان در نقش‌جهان

فوتبال اصفهان شب ویژه‌ای را در پیش خواهد داشت. شبی که دو نماینده دیار نصف جهان رقابت‌های حساس داخلی و آسیایی را پشت سر خواهند گذاشت.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: سپاهانی‌ها امشب در ورزشگاه نقش‌جهان پذیرای پرسپولیس تهران می‌شوند و ذوبی‌ها هم در دوحه با النصر عربستان پیکار می‌کنند. این دو دیدار قرار است ساعت 21 امشب در اصفهان و دوحه برگزار شود. دو دیداری که برای سپاهان و ذوب‌آهن بسیار سرنوشت‌ساز است. از سویی زردها اگر موفق به شکست حریف سرخ‌پوش شوند خودشان را در فینال جام حذفی خواهند دید و فاصله چندانی با قهرمانی در یکی از دو لیگ معتبر فوتبال ایران نخواهند داشت. از آن‌طرف هم چنانچه ذوبی‌ها مقابل حریف سعودی شکست نخورند، به‌عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا خواهند شد و با نماینده دیگر عربستان یعنی الاتحاد پیکار خواهند کرد. بر این اساس بازی‌های امشب نمایندگان اصفهانی فوتبال ایران بسیار حساس و تماشایی خواهد بود؛ به‌ویژه دیدار سپاهان با پرسپولیس که گل سرسبد بازی‌های این فصل به شمار می‌رود. دیداری میان دو قدرت سنتی فوتبال ایران که به الکلاسیکو نیز شهرت یافته است.

  • زمان موعود فرارسید

بازی امشب تیم‌های سپاهان و پرسپولیس جنگ ستارگان فوتبال ایران به شمار می‌رود. هر دو تیم با ترکیبی از بهترین‌های کشور در حالی مقابل هم به میدان می‌روند که نبرد واقعی آن‌ها از هفته‌های قبل شکل خطرناکی به خود گرفته است. البته دو طرف در هفته اخیر سعی فراوانی کرده‌اند از میزان حساسیت این بازی بکاهند و مرور زمان ‌هم کمی از تب تند حاشیه‌های این بازی کم شده است بااین‌وجود بعید به نظر می‌رسد که دیدار امشب هم بدون مشکل به پایان برسد. اما همه‌چیز از دیدار برگشت این دو تیم در ورزشگاه آزادی کلید خورد. دیداری که ششم اردیبهشت‌ماه سال جاری در چهارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر برگزار شد. دیداری پرتنش روی سکوها و آرام درون زمین. این دیدار درنهایت با یک کشته و 245 زخمی به پایان رسید تا یکی از معدود بازی‌های پر تلفات لیگ برتر ثبت شود. پس از بازی هم مصاحبه سیاووش یزدانی مدافع بلندقامت سپاهان که هواداران پرسپولیس را از سفر به اصفهانی برای بازی نیمه‌نهایی جام حذفی نهی می‌کرد، حاشیه دیگری را رقم زد. دیگر موضوع موردبحث به سهمیه تماشاگران پرسپولیس در ورزشگاه نقش‌جهان بازمی‌گشت. سپاهانی‌ها به دنبال اجرای قانون 10/90 بودند اما سازمان لیگ به قانونی اشاره می‌کرد که سهمیه 50/50 را برای تیم‌ها در نظر گرفته بود. این تنش دامنه‌دار هم سرانجام با رای سازمان لیگ مبنی بر تقسیم جایگاه تماشاگران ورزشگاه نقش‌جهان با سهمیه 30/ 70 پایان یافت تا سومین حاشیه اعصاب‌خردکن این دیدار هم در ظاهر ختم شود. با این اوصاف تیم‌های سپاهان و پرسپولیس خسته از ماراتن سی‌هفته‌ای لیگ برتر باید دوباره امشب در مقابل هم صف‌آرایی کنند. در این میان پرسپولیسی‌ها حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را هم‌پشت سر گذاشته‌اند و نسبت به تیم طلایی پوش اصفهانی مسیر نسبتا دشوارتری را پیموده‌اند. بااین‌حال هر دو تیم برای نباختن و از میدان به درکردن حریف وارد زمین‌بازی خواهند شد و همین شاخ‌وشانه کشیدن‌های آن‌ها در هفته‌های اخیر می‌تواند نویدبخش دیداری جذاب و تماشاگرپسند باشد. روی بد سکه هم این است که جو ورزشگاه ملتهب شده و بازیکنان‌هم همچون بازی برگشت لیگ هجدهم متاثر از این جو، نمایشی پایین‌تر از حد استاندارد را ارائه دهند.

  • ذوب‌آهن دردو راهی انتخاب
تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان امشب در حالی مقابل النصر عربستان قرار می‌گیرد که در صورت برد یا مساوی، باید به مصاف دیگر نماینده این کشور یعنی الاتحاد عربستان برود. ذوبی‌ها امسال با عملکرد بسیار خوبشان بالاتر از الزورا، النصر و الوصل قرارگرفته‌اند و به‌عنوان تنها نماینده ایران در مرحله حذفی حاضر خواهند بود اما نکته مهم حریف بعدی ذوب‌آهن است که می‌تواند سرنوشت این تیم را مشخص کند. با توجه به لغو دیدار ذوب‌آهن با النصر در کربلا، این فرصت به وجود آمد که شاگردان علیرضا منصوریان با آگاهی از نتایج و وضعیت گروه دوم به مصاف النصر بروند و درواقع حریف بعدی خود را انتخاب کنند. در گروه دوم، الوحده صدرنشین شد و الاتحاد در جایگاه دوم قرار گرفت تا ذوب‌آهن در صورت کسب برد یا مساوی، به‌عنوان سرگروه به مصاف الاتحاد برود. دیدار با نماینده عربستان به‌منزله انجام دو بازی دیگر در زمین بی‌طرف است که دوباره برای ذوب‌آهن مشکل‌ساز خواهد شد به‌ویژه مرحله یک‌هشتم در آغاز لیگ نوزدهم برگزار می‌شود و طبیعتا فشردگی بازی‌های نخست لیگ، کار را برای هر تیمی سخت خواهد کرد. در چنین شرایطی شاید ذوبی‌ها با یک باخت مصلحتی، شرایط بهتر را برای خود رقم بزنند. البته تصمیم نهایی را باید کادر فنی تیم ذوب‌آهن و در راس آن‌ها علیرضا منصوریان بگیرد. بازی در زمین بی‌طرف با الاتحاد هرچند دیدار دشوارتری به نسبت بازی با الوحده به نظر می‌رسید اما حریف اماراتی هم این فصل در لیگ قهرمانان آسیا کولاک کرده و در گروه B رقابت‌ها که تیم‌های گردن‌کلفتی همچون الریان قطر، لوکوموتیو تاشکند و الاتحاد عربستان حضور داشتند با کسب عنوان صدرنشینی راهی مرحله حذفی شده است.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار