کشف 128 کیلو شیشه در یک عملیات

رتبه نخست برداشت غیر مجاز به دنبال افزایش ۱۰۰ درصدی جرائم فضای مجازی

روز گذشته فرمانده انتظامی استان اصفهان ضمن تسلیت شهادت رئیس پلیس آگاهی اسلام‌آباد و مجروح شدن سه نفر از مأموران نیروی انتظامی در ایذه به جان‌برکف بودن نیروهای پلیس برای تأمین امنیت مردم اشاره داشت و در ادامه حاصل عملکرد کشفیات مواد مخدر در سال جاری را تشریح کرد.

اجرای ۳۹۹ طرح پاک‌سازی

سردار مهدی معصوم بیگی در مورد آمار دو ماه عملکرد نیروی انتظامی در حوزه مواد مخدر به کشف ۹ تن انواع مواد مخدر در سال جاری اشاره داشت که ۱۲۸ کیلوگرم شیشه تنها در یک عملیات کشف شد که در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است. او با اشاره به دستگیری و شناسایی ۲۴ باند توزیع مواد مخدر در استان اصفهان تصریح کرد: در حوزه قاچاقچیان مواد مخدر افزایش ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم. فرمانده انتظامی استان اصفهان به دستگیری ۲۲ باند سرقت در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: بیشترین باندها مربوط به سارقان خودرو، سارقان منزل و سارقان داخل خودرو بوده است. در حوزه دستگیری سارقان افزایش ۵۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ داشته‌ایم. سردار معصوم بیگی با بیان اینکه ارزش اموال کشف‌شده از سارقان در دو ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۰ درصدی داشته است، ادامه داد: اولویت ما به حداقل رساندن زمان انجام جرم و کشف است. معصوم بیگی در ادامه به اجرای ۳۹۹ طرح پاک‌سازی در سطح استان اصفهان اشاره کرد و گفت: حاشیه‌های مدارس، محورهای مواصلاتی، معابر و محلات حاشیه‌ای جزو این طرح بوده است. سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در نظر داریم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را به داخل خانه‌ها ببریم، اضافه کرد: این امر را در محلاتی مانند حصه و با راه‌اندازی اردوهای دانش‌آموزی آغاز کرده‌ایم به این ترتیب که از مناطق دیدنی شهر بازدیدهایی خواهیم گذاشت و در خلال این برنامه‌ ‌ ها فرهنگ‌سازی لازم نیز انجام می‌گیرد. او با اشاره به تشکیل ۳۸۰ پرونده در مورد مبارزه با قاچاق کالا گفت: ۲۴۰ میلیارد ریال ارزش اموال کشف‌شده قاچاق بوده است. او با اشاره به سرقت‌های پیچیده از طریق سایت‌های دیوار و شیپور گفت: در این سایت‌ها به باند سارق خودرو برخوردیم که در این فضا به عنوان خریدار فعالیت داشتند و با قرار گذاشتن در محلی دورافتاده خودرو را از فروشنده سرقت می‌کردند. سازوکار این باند به ترتیبی بود که خودروهای سرقتی را با سندهای حاصل از خودروهای اسقاطی منطبق کرده و به مردم می فروختند که در ادامه از این باند ۵۰ خودروی مسروقه کشف شد. او همچنین به برخورد با باند موسسات قرض‌الحسنه غیر مجاز اشاره کرد و گفت: این باند به میزان ۵۱۷ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کردند که در این پرونده هشت نفر شامل هفت مرد و یک زن دستگیر شدند. فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: این باند با ترفند پرداخت سود بسیار بالا نسبت به کلاهبرداری اقدام کردند.

پلمپ ۳۲۱ واحد صنفی در ماه رمضان

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در ماه رمضان به منظور رعایت حرمت شهر، اجرای طرح‌های مشترک با بازرسان صمت و تعزیرات حکومتی را در دستور کار داشتیم و این بازرسی‌ها نیز همچنان با قدرت ادامه دارد. او در مورد عملکرد نیروی انتظامی استان اصفهان در حوزه مقابله با روزه‌خواری تصریح کرد: باید توجه داشت که ما در این روزها بنا بر نیاز مردم فعالیت برخی از رستوران‌ها را مجاز اعلام کردیم و کرکره شهر را پایین نکشیدیم اما حرمت ماه مبارک را نیز در دستور کار داریم. به این ترتیب که مقرر شد اصناف با رعایت شئونات خاص و استتار از ساعت 14 به افرادی که مسافر بوده یا روزه‌دار نیستند خدمات ارائه دهند. سردار معصوم بیگی با اشاره به بازرسی‌های انجام‌شده افزود: در سطح استان 6 هزار و ۸۹۷ بازدید را از مراکز و اماکن استان اصفهان انجام دادیم، بخشی از این مراکز تذکر گرفتند و ۳۲۱ مرکز که شئونات را رعایت نکرده بودند نیز پلمپ شدند. در شهر اصفهان نیز 3689 مورد بازدید انجام شد.

از تذکر تا باطل شدن گواهینامه متخلفان

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه به اجرای طرح ظفر برای مقابله با رانندگانی که امنیت شهروندان را خدشه‌دار می‌کردند، پرداخت و گفت: این طرح که منجر به توقیف هزار و ۲۲۰ خودرو شد تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت و در نوبت نخست حداقل ۱۵ روز خودروی آنها توقیف است، چنانچه رفتار نامناسبی داشته باشند با تشکیل پرونده قضایی به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند. هم‌چنین با ادامه رفتار هنجارشکن که منجر به کسب 30 نمره منفی شود گواهینامه افراد متخلف به مدت 3 ماه توقیف می‌شود. با ادامه این تخلفات و دریافت 25 نمره منفی جریمه توقیف 6 ماهه گواهینامه و با تکرار این رفتار باطل شدن گواهینامه فرد متخلف در دستور کار قرار دارد.

معصوم بیگی پرتصادف‌ترین محورهای پلیس‌راه استان را به ترتیب بزرگ‌راه امیرکبیر، محور میمه - دلیجان و محور دامنه - الیگودرز دانست و گفت: عدم توجه به جلو ۴۲ درصد سهم تصادف در جاده‌ها را دارد و عدم رعایت حق تقدم بیش از ۳۰ درصد تصادف‌ها را باعث می‌شود. سهم تصادف به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه نیز ۲۰ درصد است. فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: آزادراه‌ها ۱۴، راه‌های اصلی ۳۴ درصد، راه‌های فرعی ۳۰ درصد و راه‌های روستایی چهار درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند ضمن اینکه ۵۲ درصد از تصادفات در شب و ۴۸ درصد در روز اتفاق افتاده است.

افزایش 100 درصدی جرائم فضای مجازی

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه جرم در فضای مجازی با سرعت در حال افزایش است، تصریح کرد: افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی جرائم را داشته‌ایم که کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز در این فضا دارای رتبه‌های نخست هستند. او در مورد مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در استان اصفهان اظهار کرد: ۴۴ نفر به این دلیل در مراکز درمانی اصفهان بستری شدند که از این تعداد شش نفر جان باختند. فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه شناسایی فروشندگان مشروبات الکلی در دستور کار قرار گرفت، افزود: ۱۱ نفر در این مورد دستگیرشده‌اند. او با بیان اینکه در استان اصفهان چالش امنیتی نداریم، افزود: اولویت در استان مبارزه با باندهای مواد مخدر است.

پلیس ۱۱۰ فضای مجازی در اصفهان راه‌اندازی شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان در مورد راه‌اندازی پلیس ۱۱۰ فضای مجازی در اصفهان تصریح کرد: این پلیس از اسفندماه سال گذشته راه‌اندازی شد و متقاضیان می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند که تاکنون نیز اقداماتی انجام‌شده و خروجی مثبتی را مشاهده کرده ایم.

**

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار