اصلاح و بازسازی بیش از ۳ کیلومتر شبکه توزیع آب بوشهر

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: از تاریخ ۲۳ تا ۳۱ فروردین سال جاری بیش از ۳ هزار متر از شبکه آب شرب شهر بوشهر توسط کارشناسان بهره‌برداری شرکت آبفا استان اصفهان اصلاح و بازسازی شد.

به گزارش اصفهان امروز، ناصر اکبری با بیان اینکه طبق مصوبه وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برخی از متخصصان آبفااستان اصفهان به‌منظور بازسازی شبکه آب شرب بوشهر به این شهر اعزام شدند، عنوان کرد: پس از آنکه طی یک هفته اصلاح و بازسازی بیش از ۳ هزار متر از شبکه آب شرب بوشهر را در اقطار ۲۰۰، ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ متر اجرا شد، سپس عملیات اتصالات شبکه آب‌رسانی بوشهر در دستور کار قرار گرفت.

او با توجه به‌ضرورت عملیات اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شرب بوشهر تصریح کرد: طبق دستور وزارت نیرو مقرر شد شرکت آبفا اصفهان ۷ هزار متر از شبکه توزیع آب شرب شهر بوشهر را اصلاح و بازسازی کند که تاکنون موفق به اجرای ۳ هزار متر آن شده است این در حالیست که اجرای ۴ هزار متر آن در اقطار بالا، پس از تامین منابع مالی در دستور کار قرار می‌گیرد.

اکبری افزود: در شهر بوشهر تاسیسات زیربنایی در عمق کم، بدلیل بالابودن سطح آب اجرا شد بطوریکه تاسیساتی مانند برق، گاز، مخابرات و فاضلاب نهایت در عمق 20/1 متر اجراء شد که همین مسئله باعث ایجاد وقفه در اجرای سریع عملیات شد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به چگونگی اجرای این عملیات پرداخت و بیان کرد: ۱۵ نفر نیروی متخصص با استفاده از تجهیزاتی مانند جرثقیل، بیل بکهو، بیل زنجیره‌ای بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای عملیات لوله‌گذاری شبکه آب بوشهر را انجام می‌دادند.

اکبری گفت: شبکه توزیع آب شرب شهر بوشهر به دلیل اینکه در اقطار پایین اجرا شده بود در حال حاضر با توجه به رشد جمعیت پاسخگوی نیاز مشترکین نیست و نیاز به بازسازی در اقطار بالاتر دارد که هم‌اکنون این عملیات توسط شرکت‌های آب و فاضلاب اصفهان، تهران، آذربایجان و خراسان در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه آبفا اصفهان اولین شرکتی بود که عملیات بازسازی شبکه آب بوشهر را در دستور کار قرارداد خاطرنشان ساخت: بین شرکت‌هایی که طبق دستور وزارت نیرو موظف به بازسازی شبکه آب بوشهر بودند آبفا اصفهان زودتر از بقیه شرکت‌ها عملیات بازسازی را آغاز کرد این در حالیست که نهادها و دستگاه‌ها نهایت همکاری را با شرکت آبفا برای صدور مجوزهای لازم داشتند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار