فعلا خبری از طلای المپیک نصیرشلال نیست

کمیته ملی المپیک برای پیگیری تغییر رنگ مدال نواب نصیرشلال وزنه بردار ایران، منتظر اعلام رسمی از سوی IOC و فدراسیون جهانی وزنه برداری است.

فعلا خبری از طلای المپیک نصیرشلال نیست

در بررسی مجددی که از تست های دوپینگ المپیک لندن انجام گرفت، تست حریف اوکراینی نواب نصیر شلال مثبت اعلام شد و به این ترتیب مدال طلای دسته ۱۰۵ کیلوگرم وزنه برداری المپیک لندن به ایران رسید. با وجود اینکه مدت زیادی از این اتفاق می گذرد اما هنوز خبری از اهدای طلای المپیک لندن به نصیرشلال نیست. کمیته بین المللی المپیک هم حتی نام وزنه بردار اوکراینی را از نتایج دسته ۱۰۵ کیلوگرم المپیک لندن حذف کرده اما فعلا نام نصیرشلال را به عنوان قهرمان جایگزین نکرده است.
* فتاحیان: IOC یا فدراسیون جهانی وزنه برداری برای تغییر رنگ مدال نصیرشلال به ما اعلام رسمی نکرده اند
فرید فتاحیان مسئول امور بین الملل کمیته ملی المپیک در گفتگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که چرا اهدای طلای المپیک لندن به نواب نصیرشلال هنوز انجام نگرفته است، گفت: باید به صورت رسمی از سوی کمیته بین المللی المپیک و یا فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) اعلام شود که این مسئله قطعی شده است تا ما نیز بلافاصله پیگیری های خود را انجام دهیم. اما هنوز به صورت رسمی چیزی به ما اعلام نشده است.
او ادامه داد: در حال حاضر مسئله کمیل قاسمی و کیانوش رستمی را داریم پیگیری می کنیم اما در مورد نواب نصیرشلال هنوز اعلام رسمی نشده و هر گونه اقدام نیز مستلزم دریافت نامه رسمی است.
فتاحیان در مورد اینکه پروسه تغییر رنگ مدال المپیک کمیل قاسمی و کیانوش رستمی در چه مرحله ای است، تاکید کرد: متاسفانه مسئله کرونا بر روی کارکرد کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون های بین المللی هم تاثیر گذاشته است. قرار شد در اولین جلسه هیات اجرایی IOC این مسئله مطرح و نهایی شود. نامه نگاری های لازم را انجام داده ایم و امیدواریم در اسرع وقت به نتیجه برسیم. ما نامه نگاری ها را انجام داده ایم و منتظر پاسخ کمیته بین المللی المپیک هستیم.
او در پاسخ به این پرسش که خبر جدیدی در مورد برگزاری المپیک توکیو از سمت کمیته برگزاری بازی ها اعلام شده است یا خیر گفت: در جلسه ای که هفته گذشته آقای فخری و من با یکی از مسئولان کمیته برگزاری بازی ها به صورت تله کنفرانس داشتیم این سوال را پرسیدیم که به نتیجه رسیده اند و بازیها برگزار می شود یا خیر اما پاسخ به این صورت بود که هنوز خودشان هم نمی دانند و منتظر مشخص شدن وضعیت کرونا در دنیا هستند.
نتایج دسته ۱۰۵ کیلوگرم لمپیک لندن در سایت IOC

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار