مظاهری و ذوب‌آهن در بن‌بست

رشید مظاهری در آستانه جدایی از ذوب‌آهن قرار دارد. ستاره بی‌چون‌وچرای تیم اصفهانی که در سال‌های اخیر تنها ملی‌پوش این تیم در جام‌جهانی 2018 بود مشتریان پروپاقرصی دارد.

امیر حسین احتشامی-اصفهان امروز: از تیم پرسپولیس هم به‌عنوان گزینه اصلی که برای جذب مظاهری خیز برداشته، نام‌برده می‌شود. از سوی دیگر رشید مظاهری پس از پایان قرارداداش با ذوب‌آهن که همین فصل به پایان رسید دیگر اطراف باشگاه آفتابی نشده همه این اتفاقات به شایعه جدایی زودهنگام مظاهری از جمع سبزپوشان اصفهانی دامن زده است. همچنین با نگاهی به پست اخیر این دروازه‌بان ملی‌پوش باید کار او را با ذوبی‌ها تمام‌شده تلقی کرد. در پست اخیر مظاهری آمده است: «من شش سال است که با پیراهن ذوب در سطح اول فوتبال ایران بودم و حالا فکر می‌کنم اگر قرار است هر دو پیشرفت کنیم باید راهمان را از هم جدا کنیم. من خوب می‌دانم اگر به تیم ملی رسیدم، اگر به جام‌جهانی رفتم، اگر این سال‌ها توانستم به افتخاراتی دست پیدا کنم تنها به خاطر ذوب‌آهن و هوادارانش، مربیان خوب و همبازیان وفادار و البته مدیری کار بلد به نام سعید آذری بود و برای همین تا دنیا دنیاست معرفت و رفاقت و نان‌ونمکشان یادم می‌ماند.»

دوگانه بیرانوند و مظاهری

همان‌گونه که اشاره شد از باشگاه پرسپولیس به‌عنوان مقصد بعدی مظاهری نام‌برده می‌شود. قهرمان سه دوره اخیر لیگ برتر به جذب این دروازه‌بان ملی‌پوش علاقه نشان داده است اما در ابتدا باید تکلیف علیرضا بیرانوند مشخص شود. بر اساس برخی خبرها، گلر نخست تیم ملی پیشنهادهای خارجی دارد و ظاهرا می‌خواهد ادامه فوتبالش را درجایی جز ایران پیگیری کند. پیوستن مظاهری به پرسپولیس هم رابطه مستقیمی با سرنوشت بیرانوند دارد چراکه تیم سرخ‌پوش پایتخت باید از میان بیرانوند و مظاهری یکی را انتخاب کند و آن‌ها به حضور هم‌زمان این دروازه‌بان رضایت نخواهند داد. به‌هرحال هم بیرانوند و هم مظاهری دروازه‌بان‌هایی نیستند که تحمل نیمکت نشینی را داشته باشند و با این اوصاف تا تکلیف بیرانوند مشخص نشود و احتمالا پرسپولیسی‌ها با مظاهری وارد صحبت نخواهند شد. البته از در این میان از باشگاه تراکتورسازی هم به‌عنوان دیگر تیمی که به دنبال جذب مظاهری است نامی برده و حتی گفته می‌شود توافق قطعی صورت گرفته اما به دلیل حضور این بازیکن در خارج از کشور این نقل‌وانتقال رسانه‌ای نشده است. باشگاهی که در لیگ تازه به پایان رسیده از ضعف دروازه‌بانی ضربات سنگینی را تحمل کرد و حتی به سهمیه آسیایی هم نرسید.

دوران خوش رشید در اصفهان

رشید مظاهری تا پیش‌ازاین که پیراهن ذوب‌آهن را بر تن کند بازیکن گمنامی در فوتبال ایران محسوب می‌شد. او شش سال پیش محمدی به اصفهان آمد و با باشگاه ذوب‌آهن قرارداد امضا کرد. مظاهری در نیم‌فصل دوم لیگ سیزدهم با تیم اصفهانی قرارداد امضا کرد اما درخشش او از لیگ چهاردهم و پس از حضور یحیی گل محمدی به‌عنوان سرمربی جدید اتفاق افتاد. ذوبی‌ها که دو فصل کابوس وار را در لیگ برتر پشت سر گذاشته بودند با یحیی گل محمدی چنان طوفانی به راه انداختند که همه کارشناسان فوتبال را شگفت‌زده کردند. آن‌ها دو بار فاتح جام حذفی شدند و دو بار هم با عنوان چهارمی در لیگ برتر به کارشان پایان دادند. در آن دوره رشید مظاهری به نقطه اتکایی برای تیم سبزپوش اصفهانی تبدیل شد و ازجمله عوامل مهم کامیابی ذوب‌آهن در لیگ برتر و جام حذفی به شمار می‌رفت. درخشش با پیراهن ذوب‌آهن این دروازه‌بان آماده را تا پوشیدن پیراهن تیم هم پیش برد. او در جام‌جهانی 2018 یکی از دروازه‌بان‌های تیم ملی در روسیه بود و هرچند فرصت بازی پیدا نکرد اما تجربه گران‌بهایی در کارنامه بازیگری‌اش به ثبت رسید. در فصل جاری هم رشید مظاهری به‌عنوان گلر نخست تیمش به میدان آمد و تا هفته‌های پایانی هم وظیفه نگهبانی از دروازه تیمش را بر عهده داشت. مظاهری در کی دو هفته اخیر دیگر روی نیمکت ذوب‌آهن دیده نشد تا زمزمه‌هایی جدایی او از جمع سبزپوشان اصفهانی بیشتر شنیده شود. بر این اساس باید حضور شش‌ساله او در ترکیب ذوب‌آهن را به‌عنوان نقطه عطف کارنامه‌این بازیکن ثبت کرد. کارنامه‌ای که با دو قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در سوپر جام تکمیل می‌شود. مظاهری همچنین در مسابقات آسیایی همراه با ذوب‌آهن مقابل حریفان عربی نمایش‌هایی به‌یادماندنی را عرضه کرد و شاید اگر تعصب تیم‌های عربی بر استفاده از دروازه‌بان‌های داخلی نبود پیشنهادهای مالی دندان‌گیری از همین تیم‌های قطری و اماراتی پیش روی خودش می‌دید. البته شاید هیچ‌گاه تجربه شیرین حضور در اصفهان با پیراهن ذوب‌آهن دیگر نصیب این دروازه‌بان ملی‌پوش نشود اما مظاهری 30 ساله عزم خود را جزم کرده تا با پیراهن تیم دیگری، تجربه‌های متفاوتی به کارنامه بازیگری‌اش اضافه کند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار