بافت های فرسوده شهر زاینده رود جان دوباره می گیرند

شهردار زاینده رود از تصویب بافت فرسوده شهر زاینده رود خبر داد و گفت: نگاه مدیریت شهری زاینده رود در دوره پنجم بهره‌مندی شهروندان از مزایای نوسازی بافت‌های فرسوده و همچنین کمک به قشر متوسط جامعه و ایجاد انگیزه جهت ساخت و ساز با تسهیلات و تخفیفات ویژه این طرح توسط دولت و شهرداری بوده و قطعا در ادامه مسیر بسته های تشویقی پروانه ساخت سال جاری با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود و تخفیفات ویژه ای به این حوزه اختصاص خواهد یافت.

ابوالفضل توکلی اظهار کرد: وضعیت بافت‌های فرسوده شهری همواره از نظر سطح ارائه خدمات، وضعیت رونق اقتصادی‌، دوام پایداری کالبدی و... از متوسط شهر اصلی‌ پایین‌تر هستند از این رو در مواقع بروز بحران و خطرات طبیعی همچون زلزله نسبت به سایر نقاط شهر آسیب‌پذیرترند.
وی یکی از چالش های جدی پیش روی شهرداری زاینده رود را فرسودگی بافت‌ شهری دانست و افزود: یکی از سیاست های اصلی مدیریت شهری زاینده رود در دوره پنجم تقسیم عادلانه خدمات در محله‌های مختلف این شهر بوده و با توجه به اینکه بافت فرسوده شهری می تواند شهر را لحاظ کالبدی، اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی ‌و فرهنگی دچار ‌مشکلات کند تلاش بسیاری برای تصویب بافت فرسوده شهری انجام گرفت.
شهردار زاینده رود با بیان اینکه فرسودگی محلات مختلف بافت‌ شهر زاینده رود به عاملی مهم برای مهاجرت شهروندان مبدل شده بود، تصریح کرد: تصویب محدوده بافت فرسوده شهر دارای اهمیت بسیاری است چراکه مالکان و ساکنان این بافت ها زیر چتر حمایتی دولت و شهرداری ها قرار می گیرند که این مسئله نه تنها توسعه درون شهری را رقم خواهد زد بلکه باعث رونق اقتصاد شهری و عاملی برای کاهش دغدغه های مدیریت شهری در مواقع بروز خطرات طبیعی به شمار می آید.
وی از تصویب بافت فرسوده شهر زاینده رود خبر داد و گفت: نگاه مدیریت شهری زاینده رود در دوره پنجم بهره‌مندی شهروندان از مزایای نوسازی بافت‌های فرسوده و همچنین کمک به قشر متوسط جامعه و ایجاد انگیزه جهت ساخت و ساز با تسهیلات و تخفیفات ویژه این طرح توسط دولت و شهرداری بوده و قطعا در ادامه مسیر بسته های تشویقی پروانه ساخت سال جاری با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود و تخفیفات ویژه ای به این حوزه اختصاص خواهد یافت.
توکلی با اشاره به ثمرات احیاء و نوسازی بافت ناکارآمد شهری بر اشتغال و تولید مسکن ، خاطرنشان کرد: با تصویب بافت فرسوده مصوب شهر زاینده رود آینده ای روشن برای اقتصاد این شهر ترسیم شده چراکه شهروندان ساخت و ساز ترغیب شده و در نتیجه ساخت، زیباسازی و استحکام ساختمان ها با رعایت اصول شهرسازی رقم خواهد خورد که ثمره آن رونق اقتصاد شهری و ایجاد گذرهای منظم و قابل تردد آسان و ایمن شهروندان، خدمات شهری و خودروهای آتش نشانی است.
وی یادآور شد: امیدواریم مردم و مالکان واحدهای مسکونی نیز در ادامه مسیر نقش خود را به خوبی ایفا کنند تا در نهایت شاهد ساماندهی بافت ناکارآمد و فرسوده شهر زاینده رود باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار