حضور مردم در راهپیمایی روز قدس دفاع از حقوق مظلومان بود

حضور مردم در همه صحنه‌ها در اقتدار جمهوری اسلامی تأثیری غیرقابل‌انکار دارد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور خود در هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان در این ماه و تبریک فرارسیدن عید فطر اظهار کرد: جمعه هفته گذشته شاهد حضور پررنگ مردم اصفهان در راهپیمایی روز قدس بودیم که این حضور جای قدردانی دارد. به گزارش ایمنا، فتح‌ا... معین با بیان اینکه حضور پررنگ مردم ایران در راهپیمایی روز قدس اعلام دفاع تمام قد از آرمان‌های انقلاب، تمامیت ارضی و حقوق مظلومان است، افزود: حضور مردم در همه صحنه‌ها در اقتدار جمهوری اسلامی تأثیری غیرقابل‌انکار دارد. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به در پیش رو بودن سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره)، سالروز انتصاب رهبر انقلاب و ۱۵ خرداد اظهار کرد: همچنین هفتمین سالگرد درگذشت آیت‌ا... طاهری را در پیش رو داریم که در شهر اصفهان مراسمی را به همین مناسبت خواهیم داشت و پیشاپیش از دست‌اندرکاران این برنامه قدردانی می‌کنیم. او در مورد موفقیت تیم فوتبال ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا گفت: این تیم به‌عنوان صدرنشین به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده که این موفقیت را به بازیکنان و سرمربی این تیم تبریک می‌گوییم و امیدواریم شاهد حضور موفق و اخلاق مدارانه تیم‌های اصفهانی در عرصه‌های قهرمانی باشیم.


علیرضا نصر اصفهانی-نایب رئیس شورا

تعیین تکلیف پمپ‌بنزین بزرگراه شهید ردانی‌پور

بارها از تریبون شورای شهر به شهرداران قبلی و فعلی اصفهان در مورد ساماندهی ساختمان‌های نیمه‌کاره تذکر داده‌ام، برخی از این ساختمان‌ها مدت‌هاست که منجر به خدشه‌دار شدن سیما و منظر شهری شده است. پروژه پمپ‌بنزین و پمپ‌ گاز بزرگراه شهید ردانی پور حدود ۲۰ سال است که شهر، شهروندان و مالکان را معطل گذاشته است. در سه دوره مدیریت شهری هنوز ساماندهی این امر انجام نشده است، ازاین‌رو درخواست دارم در این دوره به این موضوع فیصله دهند و شهر و شهروندان را بیش از این متضرر نکنند و این پروژه را با حفظ حقوق مالکان و شهروندان از روی ریل بلاتکلیفی خارج کنند. ضروری است با تشکیل کارگروهی از افراد متخصص این موضوع تا به دست آمدن نتیجه پیگیری شود.


امیر احمد زندآور-رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورا

ارزیابی شاخص‌های ارتقای زندگی در محلات اصفهان

تا قبل از انقلاب صنعتی و رشد فزاینده شهرها، محلات شهری رشدی تدریجی داشتند، محلات شهری در این دوران ضـمن حفظ ارزش‌های طبیعی، اجتماعی و کالبدی خود، به نیازهای نسبتا ثابت ساکنین پاسخ می‌دادند. در عصر جدید به‌تبع افزایش جمعیت و رشد سریع شهرها، محلات شهری، فرصت نیافتنـد تا خود را با مقتضیات جدید محلات شهری وفق دهند، افزود: به همین علت، به دلیل بی‌پاسخ ماندن بسیاری از نیازهای ساکنین، بی‌سامانی‌ها و اختلالات زیادی بر این محلات حاکم شد. یکی از مباحث مطرح، مبحث کیفیت زندگی شهری است، این رویکرد سعی در بررسی چندجانبه شاخص‌های زندگی ساکنین، با توجه به معیارها خاص آن‌ها، برای بهبود کیفیت زندگی آنها دارد. سنجش مطلوبیت محلات مسکونی برای شناخت الگوی زندگی شهری بسیار با اهمیت است به‌طوری‌که امروزه ارتقای کیفیت محیط سکونت، به‌عنوان یکی از اهداف اساسی سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان شهری بدل شده است. مهم‌ترین مسئله‌ای که در محلات مختلف شهر اصفهان دیده می‌شود تمایز زیاد در بین محلات از نظر مطلوبیت محیطی- اجتماعی است، این تمایز به‌اندازه‌ای است که برخی محلات با استقبال و پذیرش همه مردم، بویژه طبقات اجتماعی و اقتصادی بالا مواجه هستند و برخی دیگر از محلات به‌ناچار به سکونتگاه قشرهای فقیر اقتصادی و اجتماعی تبدیل‌شده‌اند.

فریده روشن-رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورا

بازسازی تالار هنر نیازمند توجه شهرداری

در سال گذشته برای اجرای پروژه تالار هنر اعتبار تعیین شد و به دنبال برخی کارشکنی‌ها این پروژه متوقف و نگرانی‌هایی را برای اهالی تئاتر شهر ایجاد کرده است. از شهردار درخواست دارم در راستای کم کردن نگرانی هنرمندان بازسازی این تالار را به‌اندازه نیاز انجام دهند تا شاهد خاموشی چراغ تئاتر در اصفهان نباشیم. با توجه به روز والیدن، تأکید بر اهمیت نقش پدر و مادرها در پرورش فرزندان، حضور و نقش آنها به‌عنوان نخستین مربی در تربیت فرزندان و حمایت از ایشان را موردتوجه قرار می‌دهد. برای رشد و تکامل شخصیت کودک باید او را در محیطی آرام و شاد تربیت کنیم، آموزش فرزندان و حمایت آنها در مسیر رشد اجتماعی در خانواده و توسط والدین انجام می‌شود و ازاین‌رو باید به این مهم توجه ویژه شود. توجه به نیازهای کودکان را امری ضروری است. جمعیت جهان رو به سالمندی است و تنها شعار فرزندآوری می‌دهیم و این در حالی است که برای توانمندسازی خانواده‌ها در جهت تربیت نسلی سازنده‌ فعالیتی انجام نمی‌دهیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار