پیست نقش‌جهان تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان اصفهان گفت: پیست دوچرخه‌سواری ورزشگاه نقش‌جهان ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از سال ۹۲ تا امروز تعطیل شده است.

جلیل عباسپور ، درباره فعالیت‌های هیئت دوچرخه‌سواری استان در چند ماه گذشته، اظهار داشت: تا هفته گذشته مجوز هیچ‌‌گونه فعالیتی نداشتیم و در نتیجه به صورت رسمی هیچ فعالیتی انجام نمی‌دادیم، اما یک ماه پیش اجازه برگزاری کارگاه‌های آموزشی صادر شد. در آن زمان برای برگزاری کلاس مربیگری درخواست کردیم که خوشبختانه موافقت شد و این دوره را در شهرستان فلاورجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردیم.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه مسیریابی در کوهستان ادامه داد: زمانی که هنوز مجوزی برای فعالیت‌مان صادر نشده بود، چند کارگاه آموزشی به صورت آنلاین برگزار شد و تقویم مسابقات هیئت را آماده کردیم. همچنین در آن مدت تلاش کردیم از پیشکسوت‌های استان دیدار به عمل آوریم.
رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان درباره تقویم ورزشی این رشته در سال جاری، خاطرنشان کرد: نخستین برنامه هیئت برگزاری برنامه استعدادهای برتر است و تصمیم داریم تا برای جلوگیری از تجمع این مسابقات را به صورت قطبی برگزار کند. بر همین اساس استان را به 5 قطب مختلف تقسیم کرده و مسابقات‌مان را برگزار خواهیم کرد.
وی افزود: پس از برگزاری مسابقات استعدادهای برتر هیئت با در نظر گرفتن شرایط کشور درباره شیوع کرونا، بر اساس شرایط سنی مسابقات نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان را در پیش خواهد داشت. علاوه بر آن برای برگزاری کلاس‌های داوری و مربیگری در شهرستان‌های نائین و شاهین‌شهر مجوزهای لازم را اخذ کرده‌ایم و به زودی این کلاس‌ها برگزار می‌شود.
عباسپور معضل اصلی دوچرخه‌سواری استان را کمبود فضاهای ورزشی دانست و گفت: بزرگترین مشکل ما نداشتن جا و مکان برای برگزاری مسابقات و تمرینات است.
عباسپور با اشاره به وضعیت پیست ورزشگاه نقش‌جهان، خاطرنشان کرد: پیست نقش‌جهان 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از سال 92 تا امروز تعطیل شده است.
وی در پاسخ به اینکه چه انتظاری از مدیرکل ورزش و جوانان استان دارد، گفت: پیشنهاد ساخت مکان اختصاصی برای دوچرخه‌سواری را به مدیرکل داده‌ایم و اتفاقا ایشان هم موافق بودند که در ورزشگاه خوراسگان امکان احداث یک پیست آموزشی فراهم شود. ورزشگاه خوراسگان محدود بوده و امنیت بالا و شرایط خوبی دارد و امکان احداث یک پیست آموزشی با هزینه کم در آن وجود دارد. مدیرکل با این موضوع موافق بوده و در این زمینه نامه‌نگاری کرده‌ است و امیدوارم هرچه زودتر این اقدام انجام شود تا درصدی از مشکلات بخش بانوان و بخش آموزش کم شود.
رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان اظهار داشت: همچنین استانداری برنامه دارد تا در جاده بالای سپاهان‌شهر، یک جاده 15 کیلومتری ویژه دوچرخه‌سواری احداث کند و در این جاده ورود تمام وسایل نقلیه دیگر ممنوع خواهد بود. مطالعات لازم برای این کار انجام شده و امیدوارم مسئولان کمک کنند تا کارهای احداث این جاده سرعت پیدا کند و بتوانیم خیلی راحت‌تر به بخش قهرمانی پرداخته و بانوان و آقایان دوچرخه‌سوار از خطرات جاده و نداشتن امنیت رها شوند.
وی افزود: از مسئولان می‌خواهم در این امر ما را حمایت کنند، چون کار بسیار سختی است. اگر به سلامت جامعه و ورزش همگانی اعتقاد دارند، در شرایط فعلی بهترین ورزش دوچرخه‌سواری است، چون شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را دارد. از طرف دیگر وقتی دوچرخه‌سواران وارد شهر شوند ترافیک کاهش می‌یابد، در مصرف بنزین صرفه‌جویی خواهد شد و به سلامت محیط زیست و کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار