امامی: مدال مشترک کمیل قاسمی قانون جدید اتحادیه جهانی کشتی است

سخنگوی فدراسیون کشتی در واکنش به اعتراض دوباره قهرمان سنگین وزن کشتی آزاد المپیک لندن گفت: در مورد مشترک شدن مدال کشتی گیران ایران و روس، توافقی در کار نبوده است.

محمدابراهیم امامی ، درحالیکه کمیل قاسمی بار دیگر فدراسیون کشتی را در خصوص اشتراک مدال طلای المپیک لندن بین او و بلال ماخوف روس زیر سوال برده است، اظهار داشت: در این خصوص باید به سه نکته اشاره کنم. یکی اینکه از ابتدا دنبال مدال طلای کمیل قاسمی بودیم که خوشبختانه مسجل شد و به وی اهدا خواهد شد. دوم اینکه در رشته‌های انفرادی مثل کشتی، در المپیک رده بندی تیمی وجود ندارد که دوستان نگران مقام سومی تیم ایران هستند. موضوع بعدی اینکه براساس قانون اتحادیه جهانی که روی سایتش قرار گرفته، این مدال به صورت مشترک از آن ایران و روسیه می‌شود.
وی ادامه داد: در این باره توافقی اتفاق نیفتاده، این قانون را ما عوض نکردیم. در این زمینه جلسه گذاشته‌اند و چون قبلا چنین چیزی پیش بینی نشده بود، قانون جدیدی نوشته‌اند. قبلا چنین قانونی در مورد دیسکالیفه شدن کشتی گیران اول و دوم یک وزن (فینالیست‌ها) وجود داشت که اگر در هنگام مسابقه نقض مقررات کرده و دیسکالیفه شوند، بین دو کشتی گیر سوم همان وزن مسابقه برگزار شده و مدال‌های طلا و نقره بین آنها تقسیم شود. اما در مورد دوپینگی شدن نفرات اول و دوم قبلا قانونی وجود نداشت که روس‌ها به این موضوع اعتراض کردند و قانون جدیدی نوشته شد. با این قانون، سنگین وزن کشتی آزاد المپیک 2012 لندن مدال نقره ندارد. دو نفر اول شده‌اند و دو نفر سوم.
سخنگوی فدراسیون کشتی تاکید کرد: هیچ گونه توافقی برای این قضیه صورت نگرفت، این قانونی است که اتحادیه جهانی می‌گذارد و ما ملزم به اجرای آن هستیم. اگر می‌گویند در این خصوص قانون وجود داشته، آن را بیاورند.
امامی در پاسخ به این سوال که پس چرا سال گذشته اتحادیه جهانی رنکینگ جدید این وزن المپیک را اعلام کرد و کمیل قاسمی در آن به تنهایی صاحب مدال طلا شده بود؟، خاطرنشان کرد: ما که به جای اتحادیه جهانی نباید مواخذه شویم. روس‌ها بعد از این رنکینگ جدید مدعی شدند، شما روی چه قانونی نفر اول را کشتی گیر ایران اعلام کرده‌اید. روس‌ها دنبال این بودند که رنگ مدال خودشان را خوش رنگ‌تر کنند، ما هم دنبال طلای مان بودیم و ما پای موضع‌مان ایستادیم و الان هم برنده شده‌ایم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار