چند تالار پذیرایی در اصفهان پلمب شد؟

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان گفت: در هفته گذشته سه تالار متخلف در استان اصفهان اخطار دریافت کردند و یک تالار پذیرایی نیز پلمب شد، در شهر اصفهان نیز بیش از هفت واحد صنفی در موارد مختلف به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌ها با نصب تابلو برای اطلاع رسانی عمومی پلمب شد.

سید مهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه تالارهای پذیرایی در مناطق سفید و زرد همچنان باز است و اجازه فعالیت دارند، اظهار کرد: اصفهان در وضعیت زرد است و تمامی تالارها با رعایت دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا ویروس، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک برای تمام مهمانان و با ظرفیت ۵۰ درصد می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و هنوز دستوری مبنی بر تعطیلی مجدد تالارها ابلاغ نشده است.
وی ادامه داد: زمان برگزاری مراسم در تالارها نباید بیشتر از دو ساعت شود و ورود گروه‌های پرخطر مانند کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای باید کنترل شود تا در مراسمی که در تالارهای پذیرایی برگزار می‌شود، فردی به کرونا مبتلا نشود.
مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان خاطرنشان کرد: نظارت بر بهداشت مواد غذایی در تالارها همیشه توسط بهداشت محیط و سایر ارگان‌های ذی‌ربط وجود دارد و اکنون نیز با دقت بیشتری بررسی می‌شود و تالارها بر اساس قراردادهایی که برای برگزاری مراسم دارند مواد اولیه خود را تهیه می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه شرایط پذیرایی نیز اکنون تغییر کرده است، اضافه کرد: تمام موادغذایی حتی میوه و شیرینی باید به صورت بسته‌بندی به مهمانان ارائه شود و نباید در تالارها پذیرایی سلف سرویس انجام شود.
میرجهانیان با توضیح اینکه اگر در وضعیت قرمز قرار بگیریم با دستور ستاد مقابله با شیوع کرونا ویروس از ادامه فعالیت تالارها جلوگیری می‌کنیم، تصریح کرد: بازرسان معاونت بهداشتی علاوه بر تالارها به تمام مراکز تحت نظارت بهداشت محیط سرکشی می‌کنند، در هفته گذشته طی این بازرسی‌ها تالاری را که در مراسم اقدام به عرضه قلیان کرده بود به مراجع قضائی معرفی کردند و به شدت با آن برخورد شد، افراد نیز در صورت مشاهده هر گونه تخلفی می‌توانند با ۱۹۰ تماس بگیرند و اعلام کنند.
وی با تاکید بر این که در هفته گذشته سه تالار متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند، اخطار دریافت کردند و یک تالار پذیرایی نیز پلمب شد، افزود: طی این مدت در شهر اصفهان بیش از هفت واحد صنفی در موارد مختلف مانند نانوایی، پمپ بنزین و سوپر مارکت به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با شیوع کرونا ویروس با نصب پلاکارد و تابلو جهت اطلاع رسانی عمومی پلمب شدند.
مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط استان اصفهان با بیان اینکه در قراردادهایی که بین صاحب مراسم و تالارهای پذیرایی بسته می‌شود، هر دو طرف موظف به رعایت دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا می‌شوند، تاکید کرد: اگر در برگزاری مراسم حتی یک نفر هم به کرونا مبتلا شود، تمام مسئولیت و دیه فرد بر عهده مسئول تالار و صاحب مراسم است و باید در مراجع قضائی پاسخگو باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار