فولادشهر در مسیر پیشرفت، توسعه و سرزندگی

شهردار فولادشهر گفت:با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی، خدماتی، فرهنگی و...شهر جدید فولادشهر بیش از پیش به سمت امیدواری گرایش پیدا کرده و روند تحول روز افزون شهر سرعتی دوچندان به  خود خواهد گرفت.

بابک محمدی در جمع مسئولان شهرستان لنجان یکی از مهمترین مباحث شهرداری ها در عصر حاضر را کسب درآمدهای پایدار شهرسی دانست و اظهار کرد: امروزه به دلیل گسترش وظایف شهرداری‌ها، مدیران شهری همراه در تلاش بوده اند تا برای اداره هرچه بهتر شهر و ارائه خدمات شایسته به شهروندان به سمت کسب درآمدهای پایدار با استفاد هاز ظرفیت‌های مختلف حرکت کنند.
وی افزود: با توجه به رکود حاکم بر بازار ساخت‌وساز مسکن و وابستگی درآمدی شهرداری به درآمدهای حاصل از صدور پروانه ساختمانی، شهرداری فولادشهر تلاش کرد با انجام برنامه ریزی‌ و تعریف استراتژی‌های لازم به راهکارهای افزایش درآمدهای پایدار شهری دست پیدا کند و در این مسیر اعضاء شورای اسلامی فولادشهر پس از بررسی لوایح پیشنهادی همراهی لازم را با کارشناسان شهرداری برای تحقق این مهم داشته‌اند.
شهردار فولادشهر با بیان اینکه هزینه‌های شهرداری ها کاملا مشخص بوده و برخی هزینه ها مثل هزینه‌های جاری و پرسنلی غیرقابل انکار است، تصریح کرد: مدیریت شهری فولادشهر علی رغم مشکلات اقتصادی که در دوره پنجم با ان مواجه بود در گام نخست به سمت کاهش هزینه‌های شهرداری گام برداشت چراکه شهرداری‌ها یک سیستم درآمد هزینه هستند، و یکی از مباحثی که در مدیریت منابع درامدی تاثیر بسزایی دارد کاهش هزینه‌های شهرداری است.
وی ادامه داد: در گام دوم با توجه به اینکه شهرداری‌ها درآمدهای دولتی ندارند شهرداری فولادشهر به سمت درآمدهای پایدار و ایجاد فرصت‌های درآمدی در راستای خودکفایی این نهاد حرکت کرد و در این مسیر برای دستیابی به درآمدهای پایدار به مباحثی چون انعطاف پذیری و حرکت به موازات گسترش مخارج شهر توجه ویژه‌ای شد.
محمدی با شاره به تحقق 100 درصدی بودجه 97 شهرداری فولادشهر، اضافه کرد: در بحث بودجه نیز با برگزاری جلسات مختلف کارشناسی سعی به احصاء گزینه‌های درآمدی شدیم تا در کنار کدهای درآمدی مشخصی مانند مالیات بر ارزش افزوده، و عوارض و ... ردیف‌های درآمدی جدیدی نیز تعریف شود ئ تحقق این مهم سبب شد در سال 98 علی رغم رکود ساخت و ساز و مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور بودجه شهردای فولادشهر 105 درصد تحقق یابد.
وی شهر را موجودی زنده دانست و عنوان کرد: پویایی شهر و همچنین جلب رضایت شهروندان نیازمند ارئه خدمات گسترده‌ای است و بخشی از این خدمت رسانی به اجرای پروژه های عمرانی باز می گردد و چنانچه در کسب منابع درآمدی ادارت مختلف در پرداخت دیون و همچنین اداره کل امور مالیاتی در پرداخت عوارض ارزش افزوده همکاری لازم را با شهرداری‌ها نداشته باشند در دوران شیوع کرونا و پسا کرونا دچار مشکلات جدی خواهیم شد.
شهردار فولادشهر با بیان اینکه امروز با تهیه و تدوین پورتال سرمایه‌گذاری شهردرای فولادشهر، دروازه‌های سرمایه‌گذاری بدون احساس خطر بروی سرمایه‌گذاران باز شده است، خاطرنشان کرد: شهر جدید فولادشهر از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری برخوردار بوده از این رو شهرداری نیز با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و تهیه پک سرمایه‌گذاری آماده جذب سرمایه گذار بخش خصوصی از نقاط مختلف ایران اسلامی است.
وی یادآور شد: در پورتال سرمایه‌گذاری شهرداری فولادشهر براساس نوع اقلیم،شاخص های جمعیتی، استقرا شهر فولادشهر ومولفه هایی که به عنوان شهرمهاجرپذیر، فضاهای مناسب برای سرمایه گذاران مهیا شده و با ارائه پیشنهادات کارشناسی شده به گونه‌ای عمل شده که دغدغه بازگشت سرمایه از سرمایه گذاران گرفته شود.
محمدی تاکید کرد: قطعا با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی، خدماتی، فرهنگی و...شهر جدید فولادشهر بیش از پیش به سمت امیدواری گرایش پیدا کرده و روند تحول روز افزون شهر سرعتی دوچندان به خود خواهد گرفت، که ثمره آن افزایش نشاط و شادابی شهروندان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار