شه‌بخش: با رعایت پروتکل‌ها بوکس راه‌اندازی شود

بوکسور المپیکی تیم ملی ایران گفت: به نظر من می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن شماره ۹، بوکس را راه اندازی کرد چون زمان کمی تا المپیک داریم.

دانیال شه‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط تمرینی خود در این روزهای تعطیلی بوکس، توضیح داد: به هر حال ما تمرینات انفرادی را با کمک مربیان شهرستان‌های خود داشته‌ایم اما نه مثل زمانی که در اردوها بودیم. تمرینات فعلی خیلی پر فشار نیست و همه تلاش ما این است که آمادگی بدنی خود را حفظ کنیم تا اردوها آغاز شوند. با سرمربی تیم ملی علیرضا استکی هم در ارتباط هستیم و ‌گاها از او نیز برنامه‌های تمرینی دریافت می‌کنیم.
بوکسور المپیکی تیم ملی ایران، در پاسخ به این سوال که آیا برای آغاز اردوهای تیم ملی خبری از سوی فدراسیون به ملی‌پوشان داده نشده است؟ اظهار کرد: نه فعلا، با توجه به شرایط کرونا هیچ چیز اعلام نشده، طی روزهای گذشته هم من به صورت آنلاین در مجمع سالیانه فدراسیون حضور داشتم. ان‌شاءالله هر چه سریع‌تر اردوها شروع شود، هر چقدر تمرینات زودتر برگزار شود برای بوکسورها مفید است و می‌توانیم آماده شویم. مطمئنا می‌شود در سال شماره ۹ با رعایت یکسری پروتکل های بهداشتی تمرینات را پیگیری کنیم. از الان حدود یک سال برای المپیک زمان داریم، بنابراین باید هرچه زودتر آماده شویم. المپیک میدان بزرگی است و همه برای نشان دادن خودشان می‌آیند، من هم همین خواسته را دارم تا پرچم کشورم را بالا ببرم.
او در مورد نبود بازی‌های تدارکاتی پیش از المپیک بخاطر شیوع ویروس کرونا در جهان نیز توضیح داد: در حال حاضر ما نمی‌توانیم به مسابقات تدارکاتی اعزام شده و با توجه به قانون فدراسیون جهانی هم در مسابقات قهرمانی جهان (کسب سهمیه) شرکت کنیم، اما می‌توان از رقابت‌های جهانی به عنوان مشابقات تدارکاتی استفاده‌ کرد. اگر فدراسیون بتواند تدابیری بیاندیشد که نفراتی مثل شاهین موسوی و من بتوانیم با بازنده‌های رقابت‌های جهانی مسابقه تدارکاتی برگزار کنیم، قطعا تاثیر بسیار مثبتی در روند آماده سازی ما خواهد داشت. بوکس به گونه‌ای است که همیشه باید در آن درگیر مسابقات تدارکاتی و رسمی بود تا بوکسور آماده باشد.
دانیال شه‌بخش با کسب سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم مسابقات بوکس المپیک، نخستین ورزشکار المپیکی استان سیسان و بلوچستان است. شه‌بخش در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان ورزش استان پس از این دستاورد توجه ویژه‌ای به او داشته‌اند یا خیر؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه تنها المپیکی استان سیستان و بلوچستان من هستم و قبل از این هیچ ورزشکار المپیکی نداشت، خیلی‌ها قول‌هایی دادند، اما می‌توانم بگویم که تا الان حدود ۶۰ درصد کسایی که قول داده‌اند عمل کردند. با این حال حقیقت این است که من خودم توجهی به این موضوع ندارم و هدفم موفقیت در المپیک است. اگر آنجا مدال بگیریم به خواسته‌ام رسیده‌ام.
بوکسور سبک وزن تیم ملی ایران، در پاسخ به این سوال که آیا هدیه فدراسیون بوکس به دست او رسید؟ توضیح داد: فکر کنم مبلغ ۳۰ میلیون تومان بود که به دستم رسید، مطمئنا همین حمایت‌ها است که می‌تواند یک قهرمان را بسازد. از یک ورزشکار بی دغدغه است که می‌توان انتظار مدال داشت. کشتی ورزش اول کشورمان است و مطمئنا به این رشته توجه می‌شود که شده است رشته اول ایران، بنابراین امیدوارم به رشته‌های المپیکی دیگر همچون بوکس نیز رسیدگی شود تا شاهد رشد آن باشیم. با این وجود همه تلاش ما موفقیت در المپیک است چرا که با مدال المپیک می‌توانیم جایگاه بوکس ایران را ارتقا دهیم.
او در پایان، در مورد سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا با تقسیم سالن شماره ۹ ورزشگاه انقلاب موافق بود؟ توضیح داد: قبل از مسابقات سهمیه المپیک آسیا هم این صحبت‌ها بود که می‌خواستند سالن را به صورت کامل از بوکس بگیرند، اما نمی‌دانستم قصد دارند آن را به چه رشته‌ای بدهند. از نظر من در کل بوکس رشته جذابی است و این سالن را ‌می‌شد تنها به بوکس اختصاص بدهند، اما به هر حال مسئولان ورزش کشور تصمیماتی گرفته‌اند که ما هم به تصمیمات مدیران احترام قائلیم. ولی کاش می‌شد اختصاصی در اختیار بوکس بود.
شه‌بخش افزود: به هر حال ورزشکاران کاراته هم قهرمانند این مرز و بوم هستند و به امکانات ورزشی نیاز دارند، ان‌شاءالله بیایند آنجا تمرین کنند تا به موفقیت‌های بیشتر دست یابند. ما هم از آشنایی با قهرمانان رشته‌های دیگر چون کاراته خوشحال می‌شویم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار