منشی‌ الکترونیک برای لیگ برتر والیبال اجباری شد

تعیین حق‌الزحمه سال ۹۹ داوران و اجباری شدن منشی‌ الکترونیکی در لیگ برتر سال ۹۹ از جمله مصوبات مهم نشست کمیته داوران با حضور رئیس فدراسیون والیبال بود.

نشست کمیته داوران، امروز (شنبه) به ریاست محمدرضا داورزنی برگزار شد. میلاد تقوی دبیر فدراسیون، ابراهیم فیروزی رئیس کمیته داوران، نرگس افشین (نایب رئیس کمیته)، فرهاد شاهمیری (دبیر کمیته) و بهرام سلیمانی (عضو کمیته و مسئول داوران ساحلی) از دیگر شرکت‌کنندگان در این نشست بودند.
اهم موارد مطرح و تصویب شده در این نشست به شرح زیر است:
کلاس توجیهی و تست داوران برای برگزاری لیگ‌ برتر با هماهنگی کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات برگزار خواهد شد. در این کلاس که با حضور داوران بین‌المللی برگزار می‌شود، از نقرات حاضر تست‌های تئوری، زبان، پزشکی و آمادگی جسمانی گرفته می‌شود.
چارچوب برگزاری کلاس مدرسی داوری برای داوران ملی بازنشسته طراحی و اجرا شود که برای نخستین بار این کلاس برگزار می‌شود.
بانک اطلاعات داوران بین المللی و ملی تا مهرماه تهیه می‌شود و در گام نخست، مشخصات داوران بین‌المللی و در گام بعدی، اطلاعات داوران ملی در سایت فدراسیون والیبال منتشر خواهد شد.
رئیس فدراسیون والیبال با برگزاری کلاس‌های داوری در استان‌های داوطلب، به شرط رعایت مقررات و پروتکل‌های بهداشتی و دریافت مجوزهای لازم از ستادهای استانی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت موافقت کرد.
کلاس‌های درجه سه داوری برای مردان و بانوان به صورت اختصاصی برگزار می‌شود.
داوران بین‌المللی فعالی که علاقه‌مند به بازنشستگی زودتر از موعد و انجام وظیفه نظارت در لیگ‌ها هستند، درخواست دهند تا اقدامات لازم انجام شود. این کار، سطح نظارت بر مسابقات را نیز افزایش می‌دهد.
با موافقت رئیس فدراسیون والیبال، منشی‌گری مسابقات لیگ برتر حتما به صورت الکترونیکی انجام می‌شود اما در لیگ دسته یک، به صورت اختیاری خواهد بود.
ارگان‌ها اگر تمایل دارند که مسابقات والیبال آنان به صورت رسمی و به شکل قهرمانی کشور برگزار شود، باید با هماهنگی فدراسیون والیبال نسبت به مشخص شدن داوران و ناظران اقدام کنند.
لباس برای داوران بین‌المللی و ملی که در لیگ قضاوت خواهند داشت، با هماهنگی حامیان مالی تهیه خواهد شد.
کمیته داوران هیات‌های استانی شامل رئیس، نایب رئیس و دبیر خواهد بود که اگر رئیس خانم نباشد، نایب رئیس حتما از بانوان خواهد بود و اگر استان در والیبال ساحلی فعال باشد، دبیر کمیته مسئول هماهنگی داوران ساحلی نیز هست.
رئیس فدراسیون والیبال برای تعیین حق‌الزحمه جدید داوران در سال 99 موافقت کرد و به زودی تدوین و پس از تصویب، اعلام خواهد شد.
کلاس یک روزه داوری ویژه مربیان و کاپیتان‌های تیم‌های لیگ برتری، قبل از شروع مسابقات برگزار خواهد شد.
داوری افتخاری دیگر وجود نخواهد داشت و شاید در موارد بسیار استثنایی، مدرک افتخاری برای داوران ملی که بازنشسته می‌شوند و دیگر در حوزه والیبال فعالیت نخواهند داشت، صادر شود.
داوران بین المللی والیبال ایران بر اساس چهار آیتم (پزشکی، تئوری، آمادگی جسمانی و زبان) و کار عملی در سه گروه B2, B1 ,A سطح‌بندی خواهند شد. بر این اساس، هر آیتم 10 امتیاز (در مجموع 40 امتیاز) و کار عملی 60 امتیاز (در مجموع 100 امتیاز) برای سطح‌بندی داوران بین‌المللی در نظر گرفته شده است. همچنین 50 درصد اعزام‌ها‌ از داوران گروه A، سی درصد از داوران گروه B1 و 20 درصد از داوران گروه B2 خواهد بود.
داوران ملی والیبال ایران نیز به دو گروه A و B سطح‌بندی خواهند شد. گروه A مسابقات لیگ و قهرمانی کشور را قضاوت می‌کنند و داوران گروه B مسابقات قهرمانی کشور و ارگان‌ها را سوت می‌زنند.
سن بازنشستگی داوران در همه رده‌های ملی و بین‌المللی، 55 سال تمام خواهد بود.
استان‌هایی که درخواست کلاس داوری درجه سه دارند، بدون محدودیت برگزار می‌شود اما برای کلاس‌های ارتقا، حتما باید سه استان داوطلب در دوره حضور داشته باشند.
برنامه مسیر رشد داوری ایران تدوین و اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار