لنجان صاحب تقویم فرهنگی_گردشگری سالانه می شود

مسئول تهیه و تدوین سالنامه فرهنگی گردشگری شهرستان لنجان گفت: بزرگان،علما، مفاخر،صنعتگران،هنرمندان، سرداران شهید شهرستان لنجان و... در زمان حیات خود برای رسيدن به اين جايگاه زحمات بسیاری را متحمل شده اند تا تاثیرگذاری بالایی را برای پیشرفت میهن خود داشته باشند و این مسئله موجب می شود تا به سمت تدوین سالنامه فرهنگی گردشگری این شهرستان حرکت کنیم.

میلاد موذنی در نشست با رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان با بیان اینکه یکی از راه های انجام فعالیت های منسجم فرهنگی،مذهبی،هنری و گردشگری در شهرستان لنجان تهیه سالنامه فرهنگی-گردشگری این شهرستان است، اظهار کرد: شهرستان لنجان از جمله شهرستان های مهم و تاثیرگذار در میهن اسلامی به شمار می آید که از گذشته های دور در حوزه های مختلف تاثیرگذار بوده و در دامان خود افراد تاثیرگذاری چون آیت الله سیدابوالحسن مدیسه ای، آقا رحیم ارباب، شیخ مرتضی ریزی و... را پرورش و تحویل جهان اسلام داده است.

وی افزود: از سوی دیگر انديشمندان و مفاخر مختلفی در شهرها و روستاهای شهرستان لنجان بوده و هستند که زندگی خود را وقف دانش پروری و خلق آثار ارزنده کرده اند که از آن جمله می توان به حکیم شفایی ریزی ،یدالله فهیم سدهی لنجانی، فخرالاطبا، ملا زین العابدین باغبادرانی،شیخ علی تدین نوگورانی، حاج رحیم خان بیگلر بیگی، میرزا احمد نقاش ریزی، حاج علی پرورش و...اشاره کرد که نشان از پيشنيه بسيار خوب ما در زمينه انديشمندان، هنرمندان و مفاخر دارد بنابراين بايد گذشتگان را به خوبی معرفی كنيم تا تجديدپذير شوند.

مسئول تهیه و تدوین سالنامه فرهنگی گردشگری شهرستان لنجان تصریح کرد: بزرگان،علما، مفاخر،صنعتگران،هنرمندان، سرداران شهید شهرستان لنجان و... در زمان حیات خود برای رسيدن به اين جايگاه زحمات بسیاری را متحمل شده اند تا تاثیرگذاری بالایی را برای پیشرفت میهن خود داشته باشند و این مسئله موجب می شود تا به سمت تدوین سالنامه فرهنگی گردشگری این شهرستان حرکت کرده و حتی این تقویم فرهنگی را به ثبت سازمان میراث فرهنگی برسانیم تا انجام بسیاری از رویدادهای شهرستان لنجان ثبت وضبط شود.

وی با بیان اینکه در نظر داریم تمام رویدادهایی حوزه گردشگری شهرستان لنجان را احصاء کنیم، ادامه داد: وجود ظرفیت بالای گردشگری در شهرستان لنجان و همچنین آئین های کهن و رویدادهای مختلف در طول ایام مختلف سال می تواند زمینه برگزاری جشنواره های مختلف را فراهم آورد برهمین اساس نیاز است به سمت معرفی این آیین ها در تقویمی مشخص و با هدف برگزاری ویژه برنامه های خاص آن در راستای جذب گردشگر حرکت کرد.

موذنی با بیان اینکه مطمئنا تدوین سالنامه فرهنگی گردشگری شهرستان لنجان باعث ایجاد روحیه همدلی، همگرائی و حضور پر رنگ تر مردم در حفظ و حتی معرفی میراث کهن زادگاهشان خواهد شد،گفت: تهیه و تدوین این تقویم فرصتی مغتنم برای مرور تاریخ و پیشینه شهرستان لنجان است که موجب شناخت توانمندی های فرهنگی آن نیز می شود از این جهت باید گفت یادآوری افتخارات و معرفی نام بزرگان و مشاهیر این شهرستان بیش از پیش احساس داشتن هویت را به نسل جوان ما منتقل می کند.

وی یادآور شد: برای انجام این امر نیازمند تشکیل اتاق فکری مشترک هستیم تا بتوانیم تقویم فرهنگی، مذهبی، هنری و گردشگری سالانه شهرستان لنجان را به منظور انسجام در فعالیت ها تهیه و تنظیم کنیم و به عنوان یکی از محوری ترین برنامه ها و سند توسعه فرهنگی شهرستان لنجان از آن بهره مند شویم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار