آخرین وضعیت کرونا در شهرستان شاهین شهر و میمه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه از نتیجه تست مثبت ۹۱ شهروند به کرونا، فوت ۴ مبتلا به کووید ۱۹ و فقدان ممنوعیت برگزاری آیین‌ها و مراسم های اجتماعی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان، خبرداد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه از نتیجه تست مثبت ۹۱ شهروند به کرونا، فوت ۴ مبتلا به کووید ۱۹ و فقدان ممنوعیت برگزاری آیین‌ها و مراسم های اجتماعی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان، خبرداد.

علی پارسا، در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به انجام ۲۷۷ تست کرونا از ۲۸ تیر تا ۳مرداد ماه، اظهار کرد: در تست‌هایی که از ۴۲ بیمار بستری و ۲۳۵ بیمار سرپایی گرفته شد، نتیجه تست ۹۱ شهروند شاهین‌شهر به کرونا مثبت بود.
وی، با بیان اینکه نتیجه ۳۳ درصد تست‌های انجام شده مثبت بوده ‌است، خاطرنشان کرد: از مجموع ۹۱ بیمار، ۲۵ نفر بستری که شامل ۳۳درصد جامعه آماری بوده و ۶۶ نفر بیمار سرپایی و تحت مراقبت پزشکی در منزل هستند که معادل ۲۸درصد جامعه آماری است.
پارسا، با اشاره به ۳۸ بیمار شاهین‌شهری بستری در بیمارستان‌ها، افزود: بیمارستان گلدیس شاهین شهر نیز به بیماران کرونایی و نیازمند به بستری خدمات ارائه می‌دهد، همچنین متاسفانه در هفته گذشته ۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا و بستری در بیمارستان جان خود را از دست دادند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر، با بیان اینکه وضعیت کنونی شاهین‌شهر نارنجی است، تصریح کرد: اکثر مناطق کشور در شرایط بحرانی و وضعیت هشدار به سر می‌برند و نمی‌توان تغییر وضعیت برخی مناطق را حاصل ورود، خروج و سکونت شهروندان سایر استان‌ها به این شهرستان، دانست.
وی، با اشاره به فقدان مسئولیت پذیری و جدیت در برخی از مسئولان ادارات و نهادها در مقابله با شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: برون رفت از شرایط پیش‌رو نیازمند رعایت ۴ اصل اساسی استفاده از ماسک در اماکن عمومی، پرهیز از حضور در تجمعات و ترددهای غیرضروری در معابر، رعایت بهداشت فردی و ضد عفونی و شست شوی مداوم دست‌ها است.
پارسا، با اشاره به فرا رسیدن دهه ولایت و نزدیک شدن به ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع)، افزود: ستاد استانی مقابله با کرونا ضوابط و دستورالعمل‌های لازم را تدوین و به همه شهرستانها ابلاغ کرده است که پس از بررسی شرایط شهرستان با توجه به دستورالعمل‌ها اقدامات لازم در راستای برگزاری مراسم مذهبی انجام خواهد شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه، با اشاره به لغو محدودیت‌های گسترده برای فعالیت‌های ادارات ومجموعه‌ها، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز کنونی جامعه به ایجاد نشاط و تزریق امید، دستگاه‌های متولی براساس ماهیت و ساختار اجرایی و اداری خود باید به مسئله ورود کنند.
وی، تصریح کرد: برگزاری جشن‌ها، تئاترها و اینگونه مراسم‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر الزام استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بهره‌مندی از ۵۰ درصد ظرفیت در اماکن سربسته و برخورداری آن‌ها از تهویه مناسب، امکان پذیر است، همچنین برگزاری جشن‌ها و ... در فضای باز با رعایت سایر پروتکل های بهداشتی نیز بلامانع است.
پارسا با ابراز نگرانی از ادامه روند ابتلا به بیماری و تداخل همه‌گیری کرونا و بیماری آنفلوانزا از اصحاب رسانه و عموم شهروندان خواست؛ با رعایت پروتکل‌ها با شبکه بهداشت و درمان در راستای کنترل و مهار بیماری تا پایان مردادماه نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار