دفن اموات در آرامستان قلعه قاسم ممنوع است

شهردار زرین شهر گفت: آرامستان زرین شهر با اصول شهرسازی و پدافندی همخوانی کامل دارد و از طرفی دارای طرح توسعه است برهمین اساس با مصوبه شورای اسلامی زرین شهر دفن اموات به دلایل متعدد در آرامستان محله قلعه قاسم ممنوع اعلام شد.

میثم محمدی اظهار کرد: شهر موجودی زنده است وهمانگونه كه به احداث و رسیدگی به معابر، پارک‌های محله‌ای و...نيازمند است برنامه‌ريزی برای دفن اموات نيز یکی از الزاماتی است که باید به ان توجه جدی داشت.
وی افزود: محله قلعه قاسم یکی از محلات قدیمی زرین شهر به شمار می آید که به عنوان محله هدف بازآفرینی شهری انتخاب شده و شهرداری با ارائه تخفیفات ویژه،برنامه ریزی برای بازآفرینی محلات هدف و اجرای پروژه‌های متعدد در مسیر احیاء این محله گام برداشته است.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: دفن اموات در آرامستان این محله یکی از چالش‌های مدیریت شهری در حفظ سلامت و همچنین احیاء بافت فرسوده شهری به شمار می آمد از این رو به منظور خدمت رسانی بهتر به خانواده متوفیان و همچنین حفظ سلامت شهروندان دفن اموات در آرمستان این محله با مصوبه شورای اسلامی ممنوع اعلام شد.
وی با اشاره به لزوم رعایت فاصله آرامستان تا محدوده شهر، ادامه داد: آرامستان محله قلعه قاسم در دل بافت مسکونی واقع شده و علاوه بر تبعاتی که وجود آرامستان در بافت مسکونی دارد با کمبوداتی نیز مواجه است و امروز با شیوع ویروس کرونا دفن اموات در آرامستان هایی که درون شهر واقع شده اند دغدغه‌های بسیاری را برای شهروندان به همراه دارد.
محمدی اضافه کرد: آرامستان زرین شهر با اصول شهرسازی و پدافندی همخوانی کامل دارد و از طرفی دارای طرح توسعه است برهمین اساس با مصوبه شورای اسلامی زرین شهر دفن اموات به دلایل متعدد در آرامستان محله قلعه قاسم ممنوع اعلام شد.
وی عنوان کرد: با شیوع ویروس کووید 19 در شهرستان لنجان و زرین شهر دفن اجساد اموات مشکوک به کرونا در آرامستان زرین شهر به شکل کاملا اصولی و بهداشتی و بر اساس پروتکل بهداشتی تدفین می شوند و خوشبختانه با اقدامات فرهنگی صورت گرفته شهروندان ساکن در محله قلعه قاسم نیز همراهی لازم را برای دفن اموات خود در آرامستان زرین شهر داشته اند تا دغدغه ساکنین این محله نیز در خصوص حفظ سلامت خود و خانواده هایشان در برابر این ویروس منحوس کاهش یابد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار