توسعه همه جانبه چمگردان با ایجاد حس تعلق به شهر

شهردار چمگردا ن گفت: کمتر از 20 درصد از درامد شهرداری چمگردان از درامدهای محلی است.

علیرضا ملاکبیری با اشاره به چالش‌های پیش روی شهرداری‌ها در دوره پنجم مدیریت شهری، اظهار کرد: طی 33 ماه گذشته علیرغم همه مشکلات و بحرانهایی که پیش روی شهرداری‌ها قرار داشت، شهرداری چمگردان با حمایت شورای اسلامی و همت والای پرسنل خدوم این نهاد عمومی موفق شد به دستاوردهای خوبی دست پیدا کند و سطح رضایت‌مندی شهروندان را افزایش دهیم.
وی یکی از چالش های یش روی شهرداری چمگردان را در دوره پنجم مدیریت شهری پرداخت دیون و بدهي های گذشته دانست و افزود: یکی از مشکلات مدیریت شهری چمگران در دوره پنجم این بود که به جز هزینه های جاری باید به هزینه های ناشی از عملکرد گذشته که بدهی نزدیک به 10 میلیارد تومان بود توجه می کردیم تا بتوان آن ها را پرداخت کنیم و این مهم یکی از مطالبات اعضاء شورای شهر نیز به شمار می‌آمد.
شهردار چمگردان یکی از مهم‌ترین مباحث برای پرداخت دیون را ‌جلوگیری ازافزایش بدهی‌های شهرداری دانست و تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع مباحث درآمدی و توانمندی‌های شهرداری چمگران از بعد های مختلف مورد بررسی قرار گفت و برنامه‌ریزی لازم در خصوص پرداخت دیون شهرداری اتخاذ شد به گونه‌ای که برای پرداخت بدهی‌های شهرداری را جزو مهم‌ترین بخش‌های بودجه سال‌های 97،98 و 99 آوردیم و به همین دلیل ردیف بودجه‌ای برای آن اختصاص دادیم تا مشکل بدهی شهرداری افزایش پیدا نکند.
وی با بیان اینکه در دوره پنجم مدیریت شهری، شهرداری چمگردان هزینه‌های خود را به‌گونه‌ای کاهش داد که به کیفیت ارائه خدمات به شهروندا لطمه وارد نشود، ادامه داد: امروز می توان گفت طی 33 ماه گذشته موفق شدیم با تلاشی جهادی در کنار اجرای پروژه‌های مختلف 6.2 میلیارد تومان از 10 میلیارد تومان بدهی شهرداری چمگردان را پرداخت کنیم.
ملاکبیری اضافه کرد: بدهی سنگینی که طی سال‌های گذشته در شهرداری چمگردان انباشته شده بود مشکلات بسیاری را برای شهرداری به همراه داشت به گونه ای که مدیریت شهری در پرداخت حقوق پرسنل خود نیز با مشکل مواجه بود اما با تدابیر اتخاذ شده موفق شدیم حقوق پرسنل را به روزرسانی کرده و چالش های مالی را مدیریت کنیم تا خدشه ای به ارائه خدمات شایسته به شهروندان وارد نشود.
وی با با بیان اینکه کمتر از 20 درصد از درامد شهرداری چمگردان از درامدهای محلی است، گفت: طی 33 ماه گذشته، شهرداری چمگردان بیش از 37 میلیارد تومان درآمد کسب کرد که درصد قابل توجهی از درآمد کسب شده از منابعی بود که قانون شهرداری‌ها به ان پرداخته و از طرفی وصول مطالباتی شهرداری از مجموعه‌هایی است که بیرون از شهر مشغول فعالیت بودند.این مسئله کمک کرد تا به این عدد دست پیدا کنیم.
ملاکبیری عنوان کرد: با توجه به اینکه شهروندان و مدیریت شهری در برابر یکدیگر دارای وظایف و تکالیفی هستند و توجه به این تکالیف باعث ارتقاء ارائه خدمات و ایمنی شهری، حل چالش‌های شهر جامعه شهری و... خواهد شد در تلاش هستیم حلقه مفقوده حس تعلق به شهر را با تشویق و ترغیب شهروندان در مشارکت و پرداخت به موقع عوارض و... را از میان برداریم.
وی خاطرنشان کرد: قطعا اگر شهروندان به انجام صحیح وظایف شهروندی و مشارکت در پرداخت سهم خود در آباد کردن شهر ایفا کنند شهر چمگردان علی رغم محدودیت‌هایی که در خصوص زمین با آن مواجه است در ابعاد مختلف پیشرفت خواهد کرد و به یکی از شهرهای توسعه یافته ایران مبدل خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار