هاشمی: بچه‌های ما حدوداً ۴ ماه است که از تمرین واقعی دور بودند

سرمربی تیم تفنگ کشورمان گفت: بیش از ۵ ماه است که بچه‌ها هیچ مسابقه‌ای نداشته‌اند و نمی‌دانم چگونه می‌خواهیم در المپیک شرکت‌ کنیم.

الهام هاشمی ، در خصوص نخستین دوره تمرینات تیراندازان المپیکی پس از شیوع کرونا و آمادگی آنها، اظهار داشت: با توجه به اینکه بچه‌ها در این مدت تمرین داشتند، شاهد افت آنچنانی نبودیم اما قطعا از مرحله بسیار خوبی که اواخر بهمن ماه در آن قرار داشتند و در مسابقات دانمارک بسیار عالی کار کرده بودند، فاصله گرفته‌اند و حداقل یک دوره سه هفته‌ای دیگر برای بازگشت به جایی که 5-6 ماه قبل در آن قرار داشتیم، لازم است. برای رسیدن به آمادگی برای المپیک نباید بین تمرینات واقعی این قدر فاصله بیفتد.
وی در ادامه در خصوص تمرینات تیراندازان در اسلحه خفیف افزود: تمرین خشک تا حد زیادی جلوی افت عملکرد را می‌گیرد ولی هیچگاه نمی‌تواند جای تمرین واقعی را بگیرد به خصوص در تفنگ خفیف چراکه در تمرین خشک صدا و لگد سلاح اصلا وجود ندارد. درست است زمانیکه بچه‌ها در تهران تمرین می‌کنند هم به قدر کافی فشنگ نداریم ولی باز هم همین تعدادی که هست یک مرور برای آنها است. سال‌ها است ما هیچ وقت در ایران فشنگ کافی نداشته‌ایم. نیاز روزانه ما برای تمرین حداقل 150 فشنگ است اما هیچ‌گاه این تعداد وجود نداشته و مجبوریم بسته به برنامه تمرینات روزانه 30 و نهایتا 60 فشنگ در اختیار بچه‌ها قرار دهیم. آن هم هر روز نیست. ما با این وضعیت فشنگ با ایده‌آل‌های‌مان فاصله زیادی داریم. فقط زمان‌هایی که امکان اردوی خارج از کشور داریم می‌توانیم مانند رقبای خود که تمام طول سال فشنگ کافی دارند، تمرین کنیم.
وی در خصوص احتمال برگزاری اردوی برون مرزی و حضور در یک کشور خارجی، یادآوری کرد: بعید می‌دانم چنین شرایطی امسال به وجود بیاید ولی چند مسابقه بین المللی در پاییز وجود دارد که امیدوارم هم وضعیت کرونا و هم وضعیت مالی فدراسیون بهتر شود و بتوانیم در آنها شرکت کنیم چون اگر سال آینده المپیکی وجود داشته باشد با این همه فاصله‌ای که افتاده و تا الآن بیش از 5 ماه است که بچه‌ها هیچ مسابقه‌ای نداشته‌اند نمی‌دانم چگونه می‌خواهیم در المپیک شرکت‌ کنیم.
هاشمی در مورد شرایط سایر کشورها و تیراندازان جهان در شرایط شیوع کرونا، گفت: سایر کشورها مسابقات خود را دارند. اردیبهشت ماه که با بعضی از دوستان مربی‌ام در کشورهای اسکاندیناوی در این باره صحبت می‌کردم متوجه شدم آنها یک سری مسابقات دوستانه بین خودشان برگزار می‌کنند.‌ تیراندازان خوب دنیا نه تنها در تمرین بلکه در مسابقات‌شان هم وقفه‌ آنچنانی ایجاد نشده و نهایتا دو هفته از تمرینات دور بودند. اما بچه‌های ما حدودا 4 ماه از تمرین واقعی دور بودند و بیش از 5 ماه است که هیچ مسابقه‌ای نداشته‌اند.
وی تاکید کرد: درحال تدوین درخواستی درباره برگزاری مسابقات با شرایط موجود هستم و امیدوارم فدراسیون موافقت کند. چراکه به اعتقاد من با توجه به بزرگی سالن 80 خط می‌توانیم یک سری مسابقات را با رعایت فاصله در تهران و همزمان در شهرستان‌ها با حضور داوران معتمد آغاز کنیم تا هم انگیزه‌ای برای سایر تیراندازان در شهرستان‌ها باشد که آنها هم تمریناتشان را با جدیت و انگیزه بیشتری ادامه دهند و هم اینکه جو رقابت دوباره ایجاد شود.
سرمربی تیم تفنگ کشورمان افزود: قبلا بچه‌ها علاوه بر حضور مستمر در مسابقات بین المللی تقریبا هر هفته در مسابقات لیگ شرکت می‌کردند و بطور متناوب مسابقات آزاد کشوری برگزار می‌شد اما الان از مسابقه فاصله زیادی گرفته‌اند و این اصلا خوب نیست. تمرین مرتب برای داشتن عملکرد خوب تحت فشار روانی مسابقه لازمه موفقیت در مسابقات بین المللی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار