صنعت برق کشور به طور کامل خود اتکاست

وزیر نیرو با بیان این که صنعت برق کشور به طور کامل خود اتکاست، تاکید کرد : ما باید با مصرف صحیح برق در واقع ظرفیت‌های ایجاد شده را به بخش تولید سوق دهیم.

به گزارش اصفهان امروز، رضا اردکانیان در حاشیه بهره‌برداری پست برق ۶۳/۴۰۰ هاتف شرق اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: این پست از محل وام بانک توسعه اسلامی با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

او ادامه داد: با افتتاح این پست مردم شرق اصفهان که از حیث کم آبی رنج می‌برند می‌تواند فرصت مناسبی برای مشاغل جایگزین کشاورزان باشد.

او ادامه داد: از سال ۹۲ تاکنون چند صد هزار میلیارد تومان از بخش منابع داخلی صنعت برق و با همکاری بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شد که برای همین از وضعیت خوبی برخوردار هستیم.

او تصریح کرد: صنعت برق کشور به طور کامل خود اتکاست و حتی به کشورهای همسایه هم در بخش تأمین قطعات و هم در بخش تجهیزات خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: عملیات اجرایی این پست از سال ۱۳۹۴ شروع و سرمایه‌گذاری آن با اعطای تسهیلات توسط بانک توسعه اسلامی که یکی از مؤسسات بزرگ مالی توسعه‌ای بین‌المللی و از نهادهای تخصصی سازمان کنفرانس اسلامی است به شرکت برق منطقه‌ای اصفهان تأمین شده است.

موسی رضایی افزود: این پست برق در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار در منطقه شرق اصفهان در ۱۰ کیلومتری شهر کوهپایه احداث شد که ظرفیت قابل‌توجهی را برای ایجاد صنایع مختلف در منطقه به وجود آورد و بستر توسعه پایدار را فراهم کرده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای اصفهان بیان کرد: پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت هاتف با هدف افزایش پایداری شبکه و تأمین دیماند مصرفی متقاضیان و مشترکین مناطق شرق استان و افزایش قابلیت اطمینان برق‌رسانی و تأمین برق شهرک‌های صنعتی و متقاضیان جدید احداث شده است.

به گفته او این ایستگاه با ظرفیت اسمی ۴۰۰ مگاولت آمپر با ورود و خروج خطوط ۴۰۰ کیلوولت سپاهان - یزد و نیروگاه چهلستون- سرو یزد به شبکه سراسری متصل شد و ایستگاه‌های ۶۳ به ۲۰ کیلوولت منطقه شرق از جمله پروفیل سپاهان، عمار، سجزی، کوهپایه، ورزنه را برای افزایش قابلیت اطمینان برق‌رسانی و جبران کمبود بار منطقه، تغذیه خواهد کرد.

او خاطرنشان کرد: این طرح جز طرح‌های با اهمیت وزارت نیرو است که دارای ۲ ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولت آمپری ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت و ۱۲ فیدر خط ۴۰۰ کیلوولت، ۱۸ فیدر خط ۶۳ کیلوولت و یک دستگاه راکتور ۴۰۰ کیلوولت است که ایستگاه‌های منطقه را تغذیه خواهند کرد.

* بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ روستا دارای شبکه آب‌رسانی بهداشتی شدند

وزیر نیرو همچنین در بازدید از طرح آب‌رسانی روستایی کوهستان بهارستان شهرستان نائین در شرق استان اصفهان گفت: در سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید 5/6 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور و بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ روستا تحت پوشش شبکه آب روستایی بهداشتی و سالم قرار گرفتند.

رضا اردکانیان افزود: تا ۲ سال آینده و اتمام دولت تدبیر و امید بالغ بر ۹ میلیون نفر از جمعیت مردم روستا و ۱۳ هزار روستا تحت پوشش شبکه آب روستایی سالم قرار می‌گیرند.

او گفت: از بعد از انقلاب اسلامی ۲۲۱ تصفیه‌خانه فاضلاب راه‌اندازی و ۱۴۲ تصفیه‌خانه آب به بهره‌برداری رسیده است، درحالی‌که با گذشت بیش از ۵۰ سال از رژیم قبل تنها شاهد بهره‌برداری چهار تصفیه‌خانه بودیم.

او اضافه کرد: در حوزه تولید برق هم تاکنون فعالیت‌های زیادی صورت گرفته است به‌طوری‌که هم‌اکنون روستای بدون برق نداریم به‌طوری‌که در هر هفته هشت روستا به شبکه برق متصل می‌شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: به منظور حفظ مناطق شرق، جنوب شرقی و مرکزی کشور لازم است صندوقی تعریف کنیم که از محل تخصیص یارانه مجازی به آن، ادوات و وسایل زندگی مردم در این مناطق فراهم شود.

اردکانیان اظهار داشت: همانطورکه وسایل و امکانات برای مرزبانان فراهم می‌شود که مرزهای کشور خالی نماند، برای جلوگیری از خالی شدن سکنه در مناطق شرقی و جنوب شرقی و مرکزی کشور باید آب موردنیاز برای مردم این منطقه فراهم شود.

او با بیان اینکه از تمامی پروژه‌هایی که منجر به توسعه آب پایدار در بلندمدت بینجامد حمایت خواهیم کرد، ادامه داد: تا جمعیت هست فاضلاب هم تولید می‌شود و فاضلاب تصفیه شده مهم‌ترین منبع آب به‌ویژه برای صنایع است که باید صنایع را تشویق به پیش‌فروش فاضلاب کرد.

*اجرای طرح آب‌رسانی به ۲۴ روستای شهرستان نائین

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: طرح آب‌رسانی به ۲۴ روستای شهرستان نائین با عنوان مجتمع آب‌رسانی روستایی کوهستان بهارستان با هدف تأمین آب شرب سالم و پایدار برای بیش از پنج هزار نفر از اهالی روستاهای این شهرستان اجرا می‌شود.

هاشم امینی در خصوص مشخصات کلی این طرح آب‌رسانی اظهار داشت: برای اتمام عملیات اجرایی و بهره‌برداری از این طرح، ۵۶ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال آب با لوله‌های چدن نشکن، فولادی و پلی‌اتیلن، ۴ باب مخزن ذخیره بتنی با مجموع ظرفیت ۲ هزار مترمکعب، یک باب ایستگاه پمپاژ آب و یک باب آب‌شیرین‌کن احداث خواهد شد.

او اعتبار هزینه شده در فاز اول این طرح را ۷۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر برای اتمام طرح موردنیاز خواهد بود.

امینی ابراز امیدواری کرد با تأمین اعتبار موردنیاز و تلاش بی‌وقفه خدمتگزاران مردم در شرکت آب و فاضلاب روستایی، این طرح در آینده نزدیک به بهره‌برداری کامل برسد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار