وضعیت کرونا در شاهین‌شهر نارنجی شد

رئیس ستاد مقابله با شیوع کرونا در شاهین شهر و میمه از وضعیت هشدار همه‌گیری کرونا، برگزاری آئین‌های ولایت و سوگواری دهه محرم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آزمون‌های کنکور سراسری و...، خبرداد.

رئیس ستاد مقابله با شیوع کرونا در شاهین شهر و میمه از وضعیت هشدار همه‌گیری کرونا، برگزاری آئین‌های ولایت و سوگواری دهه محرم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آزمون‌های کنکور سراسری و...، خبرداد.

اسفندیار تاجمیری، در نشست ستاد مقابه با شیوع کرونا در شهرستان که امروز (سه شنبه _۷مرداد) در محل فرمانداری برگزار شد با اشاره به عبور شهرستان از وضعیت سفید و قرار گرفتن در حالت هشدار و نارنجی، اظهار کرد: برگزاری آئین‌های دهه ولایت و سوگواری دهه محرم با استناد به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز و برگزاری سمینارها و همایش ها ممنوع است.
وی، تصریح کرد: برگزاری آئین های دهه ولایت و سوگواری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیازمند حمایت موثر جامعه مذهبی شهرستان، ائمه جمعه و جماعات در راستای ایجاد هماهنگی های لازم برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی امکان پذیر است.
به گزارش ایسنا، رئیس ستاد مقابله با کرونا در شاهین‌شهر و میمه، افزود: بازگشت خیران و گروه‌های مردم نهاد در راستای همیاری با اداره صمت و ایجاد پویش‌های گسترده همدلی برای تهیه نیاز ماسک مورد نیاز شهرستان، ضروری است.
فرماندار شاهین شهر با تاکید بر نقش رسانه‌ها در نهادینه کردن فرهنگ نذر سلامت، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی شهرستان نیازمند بسیج همگانی در راستای همگرایی خیران و ندورات مردمی در تولید ماسک برای حفظ سلامت شهروندان، همدلی و همکاری بیشتر با کادر بهداشت و درمان است.
تاجمیری، با تاکید بر تغییر وضعیت سفید شهرستان به نارنجی و اعلام هشدار، خاطرنشان کرد: هر سال در ایام سوگواری ماه محرم مخصوصا در روزهای عاشورا و تاسوعا شاهد بازگشت مهاجران از برخی مناطق شهرستان هستیم که توجه به این موضوع و اتخاذ تصمیمات مدیریتی در راستای کاهش آسیب انتشار و شیوع بیماری و اجرای صحیح، دقیق و کامل پروتکل های بهداشتی حائز اهمیت است.
وی، کرونا را یک معضل اجتماعی دانست و افزود: با توجه به شیوع کرونا و تبعات اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و روانی آن فرهنگ سازی و نهادینه کردن راه‌های مقابله و مبارزه با شیوع گسترده این ویروس نیازمند فعالیت بیشتر شهرداری‌ها در بخش فرهنگی و جذب معتمدان و متنفذین در فرهنگ عمومی است.
رئیس ستاد مقابله با کرونا در شهرستان شاهین شهر، با تاکید بر تعطیلی پارکینگِ بوستان‌ها و آرامستان‌ها، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی امکان دسترسی و بهره‌برداری از پارکینگ اماکن تفریحی نظیر بوستان‌ها و آرامستان‌ها میسر نیست، همچین تیمی متشکل از هلال احمر، نیروی انتظامی و پاکبانان تشکیل شده که به صورت ارشادی در راستای کاهش تجمع در بوستان‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدت یک هفته فعالیت کنند و در صورت عدم رعایت عمومی و فقدان کاهش روند تجمعی در این مکان‌ها، محدودیت های بیشتر و خاموشی بوستان‌ها به ناچار اعمال خواهد شد.
وی، با اشاره به برگزاری کنکور ارشد در ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مرداد و کنکور سراسری در ۳۰و۳۱و مرداد و ۱ شهریور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر، تصریح کرد: هماهنگی و هم‌افزایی میان شهرداری در راستای ضدعفونی دانشگاه قبل و بعد از آزمون، اداره صمت برای تجهیز مکانی در دانشگاه به منظور توزیع و فروش تجهیزات بهداشتی نظیر ماسک، شیلد و ژل ضدعفونی و شبکه بهداشت و درمان در جهت اتخاذ تدابیر لازم در حوزه غربالگری شرکت‌کنندگان انجام شود.
تاجمیری، با تقدیر از ادارات، نهادهای اجرایی، سپاه و... که در تامین نیروی انسانی مورد نیاز در بازرسی های بهداشتی ورود کرده‌اند، افزود: شایسته‌است، تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز کارکنان ادارات و نهادها نظیر؛ ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه در دستور کار روسای ادارات قرار گیرد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار