رونمایی از سپاهان لیگ نوزدهم

تمرینات سپاهان برای حضور قدرتمندانه در لیگ برتر از دیروز در باغ فردوس آغاز شد. طلایی پوشان اصفهانی که لیگ نوزدهم را با امیر قلعه‌نویی بدون جام پشت سر گذاشتند در لیگ نوزدهم باهم مربی به کارشان ادامه خواهند داد.

امیر حسین احتشامی-اصفهان امروز: سپاهانی‌ها فصل پیش‌سکان هدایت تیمشان را به امید کسب جام امیر قلعه‌نویی دست پرافتخارترین مربی لیگ سپردند. تیمی که در لیگ هفدهم فصلی کابوس وار را سپری کرده و تا یک‌قدمی سقوط به لیگ یک هم پیش رفته بود. با این شرایط طلایی پوشان اصفهانی امیدوار بودند قلعه‌نویی دوباره قد برافراشته و یکی از دو جامی فوتبال ایران را به ویترین افتخاراتشان اضافه کنند. اتفاقی که هرگز نیفتاد و اگرچه سپاهانی‌ها تا نزدیکی‌ها دو جام پیش آمدند اما گوی رقابت را به حریف سنتی یعنی پرسپولیس واگذار کردند تا تنها عایدی آن‌ها از لیگ هجدهم کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باشد. البته هواداران و مدیران باشگاه سپاهان از عملکرد قلعه‌نویی رضایت داشتند چراکه این تیم را به‌جایگاه دوم جدول رسانده و در جام حذفی هم تا مرحله نیمه‌نهایی پیش برده بود. بر این اساس باشگاه سپاهان خیلی زود با این مربی برای هدایت طلایی پوشان اصفهانی در لیگ نوزدهم به توافق رسید تا پروژه ناتمام لیگ هجدهم بلکه با پرافتخارترین مربی لیگ کامل شود.

اردوی اروپایی سپاهان در اواخر تیرماه

تیم فوتبال سپاهان از میان دو کشور بلژیک و ترکیه یکی را برای برگزاری اردوی خارجی در نظر خواهد گرفت. طلایی پوشان اصفهانی فصل گذشته تمریناتشان در باغ فردوس اصفهان کلید زدند و پس‌ازاینکه چند روزی در کردان کرج اردو تدارکاتی بر پا کردند. آن‌ها سپس به اصفهان بازگشتند و با ادامه تمرینات، مهیای حضور در لیگ هجدهم شدند. در فصل جدید همین روند بار دیگر برای آماده‌سازی تکرار خواهد شد، البته با اضافه شدن یک اردوی خارجی که می‌تواند طلایی پوشان را با شرایطی متفاوت و روحیه بالاتر برای لیگ نوزدهم مهیا کند. امیر قلعه‌نویی که پس از استراحت چندروزه در اروپا به ایران بازگشته و این روزها در حال نظارت بر شرایط تیمش و اتخاذ تصمیم جهت انتخاب بازیکنان جدید است، از دیروز در اصفهان تمرین تیمش را در غیاب دو عضو کادر خود یعنی میگل تکسیرا و روی تاوارس و در کنار سایر افراد کادر فنی زیر نظر گرفت. سپاهانی‌ها پس از دو هفته تمرین در اصفهان، از تاریخ 13 تیرماه تمرینات خود را به اردوی کردان منتقل می‌کنند و به مدت یک هفته در کرج اقامت خواهند داشت. فاز نهایی اردوی طلایی پوشان که هنوز در مورد مکان آن تصمیم‌گیری نشده است، دریکی از کشورهای بلژیک یا ترکیه برگزار خواهد شد. تمریناتی که از 25 تیرماه آغاز می‌شود و تا دوم مردادماه ادامه خواهد داشت تا سپاهان برای برگزاری مسابقات لیگ که 11 مردادماه آغاز می‌شود، آماده شود. البته در مورد اینکه اردوی سپاهان در شهر ماسمخلن بلژیک برگزار شود که در سفر امیر قلعه‌نویی به این کشور از او و تیمش دعوت به عمل‌آورده‌اند و یا در کمپی نزدیکی‌های استامبول، تصمیم‌گیری نشده است ولی به‌زودی سرمربی سپاهان در این زمینه هم‌نظر نهایی‌اش را به باشگاه اعلام خواهد کرد. درنهایت سپاهانی‌ها پس از برگزاری اردوی خارجی، چند روزی را هم در مجموعه باغ فردوس به تمریناتشان ادامه می‌دهند تا آماده حضور در لیگ نوزدهم شوند که هنوز قرعه‌کشی نشده است.

تغییرات کلی سپاهان در لیگ نوزدهم

تاکنون جدایی هشت بازیکن از جمع طلایی پوشان اصفهانی قطعی شده است. سیاوش یزدانی، محمدابراهیمی، جلال‌الدین علی محمدی، محمد مسلمی پور، بختیار رحمانی، حسن جعفری، خالد شفیعی و میلاد سرلک بازیکنانی به شمار می‌روند که فصل آینده دیگر با پیراهن سپاهان به میدان نخواهند آمد. به‌جای این بازیکنان جداشده، جورجی وولسیانی، رضا میرزایی، محمد زینالی، محمد محبی و محمدرضا حسینی جذب‌شده‌اند تا ترکیب سپاهان تا زردپوشان اصفهانی با ترکیبی دگرگون‌شده در لیگ نوزدهم ظاهر شوند. بر این اساس به نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی ترکیب اصلی تیمش در لیگ هجدهم را که شامل بازیکنانی چون پیام نیازمند، عزت پورقاز، محمد ایرنپوریان، سعید آقایی، مهدی کیانی، سجاد شهباز زاده، استنلی کی روش و ولادیمیر کومان را حفظ کرده و در عوض تغییران وسیعی در نیمکت تیمش ایجاد کند. البته تاکنون کی روش و کومان قراردادشان را به سپاهان برای فصل آینده امضا نکرده‌اند اما به نظر می‌رسد این دو بازیکن خارجی فصل آینده هم با پیراهن تیم اصفهانی در میدان حاضر شوند. همچنین محسن مسلمان هم قراردادش را با تیم سپاهان برای یک‌فصل دیگر تمدید کرد تا این بازیکن پرحاشیه همچنان با پیراهن طلایی تیم اصفهانی در میدان‌دیده شود. بر این اساس امیر قلعه‌نویی سعید کرده تا به ترکیب اصلی تیمش دست نزده و تنها بازیکن جداشده از آن جمع مهرداد محمدی به‌حساب می‌آید که به یک تیم پرتغالی پیوست. حال باید منتظر دست‌پخت پرافتخارترین مربی لیگ نشست و دید آیا قلعه‌نویی می‌تواند که با رفع نقاط ضعف سپاهان، در فصل پیش رو جامی به هواداران تیم اصفهانی هدیه کند؟

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار