برای یازدهمین سال متوالی؛ گزارش حسابرسی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی نمره قبولی گرفت

گزارش حسابرسی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برای یازدهمین سال متوالی موفق به کسب درجه مقبول از حسابرسان مستقل شد.

برای یازدهمین سال متوالی؛ گزارش حسابرسی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی نمره قبولی گرفت

مدیر امور مالی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اظهار داشت: گزارش حسابرسی این سازمان امسال هم موفق به کسب درجه مقبول شد.
محمدعلی طبیبی افزود: حسابرسان مستقل در هر سال یک نوبت به وضعیت مالیات‌های مستقیم سازمان‌ها، نهادها و اشخاص حقوقی رسیدگی می‌کنند و خروجی آن در قالب گزارش حسابرس و گزارش بازرس ارائه می‌شود. گزارش حسابرس، رعایت استانداردهای حسابداری در یک مجموعه و گزارش بازرس، رعایت قوانین و مقررات را بررسی می‌کند و بر این اساس، گزارش‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برای یازدهمین سال متوالی موفق به کسب بهترین سطح کیفی از حسابرسان یعنی درجه مقبول شد.
وی با بیان اینکه این سازمان تنها سازمان شهرداری اصفهان است که در 11 سال‌ گذشته این رتبه را کسب می‌کند، نگرش سیستمی در سازمان، نیروی انسانی متخصص و متعهد، کنترل‌های داخلی و رعایت قوانین، پاسخگویی، زیرساخت‌های مالی و استفاده از نرم‌افزارهای یکپارچه و صرفه‌جویی مالی را از جمله شاخص‌های این بررسی عنوان کرد.
وی درباره نگرش سیستمی گفت: تعامل صحیح و سازنده میان زیرسیستم‌های سازمان از جمله زیرسیستم مالی که حساسیت‌های خاص خود را دارد یکی از نکات کلیدی در کسب این درجه بوده و امور مالی سازمان با برقراری تعامل سازنده با سایر بخش‌های خارج از سیستم شهرداری زمینه اخذ سطح کیفی مقبول را فراهم کرده است.
طبیبی درباره وضعیت شاخص نیروی انسانی ادامه داد: 16 نیروی متخصص، متعهد و باتجربه در بخش امور مالی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان فعالیت می‌کنند که برخی از آنها بیش از 25 سال سابقه انجام امور مالی را دارند و تعدادی از همکاران ما دارای دکتری امور مالی و سابقه تدریس در دانشگاه هستند و نتیجه ترکیب علم، تجربه و تعهد آنها گزارش‌های مالی با سطح مقبول بوده است.

مدیر امور مالی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سازمان طی سال‌های گذشته فرآیندهای داخلی خود را به‌روز و ایرادات آن را رفع کرده است، تصریح کرد: کنترل ردیف‌های منابع و بودجه یکی از محورهای کنترل داخلی است. برای نمونه، در سال‌های گذشته و به‌خصوص در سال 98 در هیچ‌کدام از ردیف‌های هزینه‌ای و درآمدی انحراف مشهودی نداشتیم و حتی منابع درآمدی سازمان 14 درصد مازاد بر اصلاح بودجه 98 محقق شد.
وی بیان کرد: در تمام سال‌های اخیر امور مربوط به منابع، مخارج، هزینه‌ها و ممیزی اسناد، درآمد، ثبت اسناد، رعایت آیین‌نامه‌های مالی و قوانین شامل قوانین مالیات‌های مستقیم و تأمین اجتماعی و انجام به‌موقع تکالیف دقیقاً در زمان مقرر و به صورت نظام‌‌مند انجام شده است.
وی افزود: همچنین در شاخص کنترل‌های داخلی بر رعایت استانداردهای حسابداری تأکید داریم و تیم متخصص بخش امور مالی سازمان تمام چارچوب‌های این استانداردها را رعایت می‌کنند که در گزارش‌ها مشهود است، چون اگر از این استانداردها فاصله بگیریم گزارش‌های ما از سطح مقبول به سطوح پایین‌تر نزول می‌کند.
وی با بیان اینکه در شاخص زیرساخت‌های مالی نیز از نرم‌افزارهای یکپارچه مدیریت مالی استفاد کردیم ادامه داد: این نرم‌افزارها شامل زیرسیستم حسابداری، حقوق و دستمزد، بایگانی الکترونیکی انبار، اموال، درآمد، اعتبارات و صدور چک است تا هم پاسخگویی به بدنه سازمان و ارباب‌رجوع با سرعت بیشتری صورت گیرد و هم زمینه کنترل‌های داخلی نیز فراهم شود. استفاده از این نرم‌افزارهای یکپارچه از دوباره‌کاری جلوگیری کرده و احتمال اشتباه را به حداقل می‌رساند.
مدیر امور مالی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: هدف از تمام موارد ذکرشده صرفه‌جویی مالی و کاهش هزینه‌ها است تا بتوانیم سرمایه در گردش سازمان را افزایش داده، برنامه‌های بیشتری برگزار و به تعهدات مالی خود به‌موقع عمل کنیم. همچنین اظهارنامه‌های مالیاتی را به‌موقع ارائه کرده و حقوق کارکنان را به‌موقع پرداخت کنیم تا سازمان با قدرت بیشتری به حرکت خود ادامه دهد.
طبیبی خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم از شهرداری اصفهان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی برای اعتماد و حمایت از بخش امور مالی، رهنمودهای معاون اداری مالی سازمان و تشکیل کارگروه‌های مختلف از سوی ایشان و تمام کارکنان بخش امور مالی شامل قسمت‌های درآمد، هزینه‌ها و ممیزی اسناد، اعتبارات و حقوق و دستمزد برای تلاش در جهت کسب درجه مقبول برای گزارش‌های مالی و حفظ این عنوان در سال‌های متوالی تشکر کنم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار