مجلس مخالف برگزاری کنکور است؟

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به تشریح موضع مجلس شورای اسلامی در خصوص برگزاری کنکور سراسری پرداخت.

علیرضا منادی سفیدان در برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: برگزاری کنکور تا به حال یک بار به دلیل شیوع کرونا از تیرماه به مردادماه منتقل شد، ولی در وضعیت فعلی به دلیل افزایش شمار متوفیان کرونا در کشور خیلی‌ها از برگزاری کنکور در این وضعیت ناراحت هستند و معتقدند کنکور باز هم باید به تعویق بیفتد.

وی افزود: در وضعیت فعلی ستاد ملی کرونا مسئول تصمیم‌گیری در خصوص تعویق یا برگزاری کنکور است ولی داوطلبان به دلیل افزایش شمار فوتی‌های کرونا خواستار تعویق زمان کنکور سراسری هستند، اتفاقی که به صورت کوتاه برای کنکور دکتری رخ داد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طی تماس‌هایی که با با ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم مصمم هستند که کنکور دکتری در موقع مقرر برگزار شود ولی در خصوص کنکور سراسری به دلیل شمار بالای متقاضیان خطرات بیشتری دارد و ما نیز در پی تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری هستیم.

وی ادامه داد: در ستاد ملی مقابله با کرونا که مسئولین مختلفی نیز در آن حضور دارند، مصر هستند که کنکور سراسری نیز در موقع مقرر برگزار شود و پاسخ ما به کسانی که زمان کنکور را جویا می‌شوند این است که شما درس خودتان را بخوانید، زیرا اگر ببینیم دولت طبق پروتکل‌ها توانایی‌های لازم برای برگزاری بدون خطر کنکور را دارد ما موافق برگزاری کنکور هستیم.

منادی سفیدان تصریح کرد: اگر ببینیم که دولت توانایی برگزاری کنکور با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را ندارد، ستاد ملی کرونا را متقاعد می‌کنیم که زمان کنکور به تعویق بیفتد و پیگیر این امر نیز خواهیم بود؛ ولی امیدواریم کنکور زودتر برگزار و تمام شود.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر طرح استیضاح وزیر علوم در صورت برگزاری کنکور سراسری تصریح کرد: این حرف همه مجلس نیست و شاید دو نفر این حرف را زده‌اند و نظر کلی کمیسیون آموزش و تحقیقات این است که تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری یا تعویق کنکور بر عهده ستاد ملی کروناست زیرا در این ستاد نظرات کارشناسی بررسی می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان دنبال تعویق زمان کنکور نیستند، بلکه دنبال برگزاری کنکور در یک فضای بهداشتی و ایمن هستند. تنها در صورتی مخالف برگزاری کنکور هستیم که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود.

وی افزود: بنای ما در مجلس حذف کلی کنکور است که در همین راستا اخیراً یک طرح دو فوریتی نیز برای حذف کنکور از مقطع کارشناسی ارشد ارائه شده است زیرا مخالف بروز فشار و استرس بر دانش‌آموز و دانشجو هستیم.

منادی سفیدان با بیان اینکه زمان کنکور دکتری را وزیر بهداشت شخصاً به تعویق انداخت و مجلس شورای اسلامی نقشی در تعویق آن نداشت گفت: ما خودمان مدافع برگزاری کنکور در موعد مقرر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم ولی جان بچه‌ها را که از سر راه پیدا نکردیم که بدون بستر لازم بهداشتی راضی به برگزاری کنکور شویم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار